Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سمنان ، حبیب الله خجسته پور معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی استاندار سمنان، در نشست ستاد استانی مدیریت مقابله با کرونای سمنان درباره آخرین وضعیت کرونا، تاکید کرد: کادر بهداشت و درمان در طی مدت فراگیری کرونا زحمات زیادی را متحمل شده و خوشبختانه تاکنون مشکل تکمیل ظرفیت تخت‌های بیمارستانی در استان را نداشته‌ایم، اما در حال حاضر این خطر احساس می‌شود که تخت‌های بیمارستانی دیگر جوابگوی بیماران نباشد که در این صورت باید منتظر یک‌فاجعه بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او با بیان اینکه فوت هر بیمار کرونایی برای همه ما حزن‌انگیز است، اما باید توجه داشت که در صورت تکمیل ظرفیت بیمارستان‌ها بدون تردید با بحران مواجه خواهیم شد، افزود: باید به این نکته مهم توجه داشت که بیماران استان، فقط مبتلایان به کرونا نیستند و لذا چنانچه این بیماران به دلیل تکمیل ظرفیت تخت‌های بیمارستانی موفق به پذیرش و درمان بیماری خود نشوند، امکان افزایش مرگ ومیر‌های استان در سایر بیماری‌ها نیز وجود خواهد داشت.

جانشین رئیس ستاد کرونای سمنان با بیان اینکه هر کدام از ما به فراخور جایگاه حقیقی و حقوقی خود باید نسبت به موضوع بیماری کرونا حساس بوده و تا حد ممکن نسبت به اطلاع رسانی و اقناع سازی جامعه اقدام و از برگزاری و شرکت در برنامه‌های غیر ضروری جدا اجتناب کنیم، تاکید کرد: با توجه به تجربه چندین ماهه‌ی کرونا در کشور، همه مردم ضرورت استفاده از ماسک و پرهیز از تجمعات و کاهش زمان برنامه‌ها و جلسات و نیز اهمیت رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی را می‌دانند، اما با تمام این تجارب، باز هم متأسفانه شاهد عدم رعایت این ضوابط توسط برخی از مردم هستیم.

خجسته پور با بیان ایکه متأسفانه برخی از مردم برای هر کاری توجیه آورده و دلیل تراشی می‌کند، ابراز کرد: بی‌تردید اگر پروتکل‌ها و ضوابط بهداشتی رعایت می‌شد هم اینک کشور ما دچار این وضعیت نبود از سوی دیگر باید گفت متأسفانه شاهدیم که رعایت پروتکل‌های بهداشتی در کشور به میانگین زیر ۴۰ درصد کاهش یافته و لذا باید همه ما در این زمینه دغدغه‌مند باشیم.

او با بیان اینکه دستورالعمل ضوابط عزاداری محرم و صفر از سوی ستاد ملی مدیریت مقابله با کرونا برای مردم اعلام شده است، اما آنچه امروز به عنوان مشکل تلقی می‌شود، نحوه اجرا و اعمال این قوانین است نه اعلام آن و لذا از خود مردم می‌خواهیم که رعایت کنند، افزود: لازم است تا بمنظور کنترل و رصد دقیق رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی کرونا در برنامه‌های عزاداری سرور و سالار شهیدان، گشت‌های مشترک با حضور نمایندگان سازمان تبلیغات اسلامی، دانشگاه علوم پزشکی، نیروی انتظامی و فرمانداری تشکیل شود.

ادارات واکسن درخواست نکنند

خجسته پور همچنین با بیان اینکه از این پس هیچ دستگاه اجرایی استان حق ندارد تا به منظور تأمین واکسن‌پرسنل خود با دانشگاه‌های علوم‌پزشکی استان مکاتبه کنند، گفت: یکی از وظایف شهرداران در کنار سایر وظایف، نظارت بر اجرای پروتکل‌ها در پارک‌ها و فضای سبز شهر‌های استان است که لازم است اهتمام لازم را در این زمینه به انجام رسانند چرا که سلامت و جان‌مردم در خطر است، لذا مسئولیم و در این زمینه باید پاسخگو باشیم.

معاون استاندار سمنان همچنین بیان داشت: فرمانداران استان از امشب موظف هستند تا شرایط لازم جهت حضور گشت‌های مشترک در تمام برنامه‌های عزاداری را فراهم کرده و تذکرات میدانی را در محل برگزاری مراسم ارائه کرده و چنانچه مسئولان هیئت‌ها توجهی به این تذکرات نکنند، گشت‌های تلفیقی مجاز به معرفی متخلفان به مراجع قضائی خواهند بود همچنین بر اساس قانون، تمامی مصوبات ستاد ملی مدیریت مقابله با کرونا در حکم مصوبات شورای امنیت ملی بوده و لازم لازم‌الاجرا است.

انتهای پیام/ح

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: واکسن کرونا بیماران کرونایی تخت های بیمارستانی تکمیل ظرفیت برنامه ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۷۸۴۲۷۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پیگیری روند تکمیل جاده دیباج به گلوگاه

به گزارش خبرگزاری صداوسیما؛ مرکز سمنان،️   ️در بخش اتاق خبر صداوسیمای مرکز سمنان، تلفن‌ها و تصاویر ارسالی شما برای اطلاع رسانی بدون واسطه و مستقیم به مسئولان پخش می‌شود.
شما هم استانی‌های عزیز می‌توانید از سوژه ها، مشکلات و اتفاق‌های مهمی که در شهر و روستای شما رخ می‌دهد، تصویر بگیرید و به شماره ۰۹۱۰۸۹۹۴۶۹۷ ارسال کنید.
این تصاویر در قالب بخش شهروند خبرنگار با نام شما در بخش خبری، سایت و کانال خبرگزاری صداوسیمای استان سمنان منتشر می‌شود.
مشکلاتی که از طریق شهروند خبرنگار به اطلاع ما برسد در فهرست برنامه اتاق خبر قرار گرفته و پیگیری می‌شود.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • المپیادکوهنوردی کارکنان تامین اجتماعی کشور درسی سخت برگزار می شود
  • آسترازنکا به مرگبار بودن واکسن کرونایش اعتراف کرد
  • اعتراف سازنده واکسن کووید آسترازنکا بعد از ۳ سال
  • پیگیری روند تکمیل جاده دیباج به گلوگاه
  • کارگروه مصوبات سفر دولت در استان سمنان ایجاد می‌شود
  • نصب دوربین‌های هوشمند پلیس در ورزشگاه‌ها برای تامین امنیت
  • تمهیدات لازم از هم اکنون برای مواکب اربعین اندیشیده شود
  • لزوم استفاده از ظرفیت بنیاد مسکن در اجرای طرح‌های مسکن روستایی
  • انتقاد از رفیق بازی مدیران ورزشی در اصفهان/ وزیر ورزش به این بازی مار و پله خاتمه دهد
  • هشدار دادستان بجنورد در خصوص تکمیل پل ورودی کنارگذر شمالی