Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، عطا الله زمانی مدیرکل بنیاد مسکن فارس در بازدید از طرح‌های محرومیت زدایی داراب با اشاره به محرومیت زدایی بنیاد مسکن فارس در این شهرستان، گفت: محور توسعه و محرومیت زدایی در شهرستان‌های شرق فارس شکل گرفته است.

او افزود: ۱۰۶ میلیارد ریال اعتبار برای بازنگری طرح‌های هادی استان اختصاص داده خواهد شد که این طرح‌ها تا پایان امسال عملیاتی می‌شوند و بخش قابل توجهی از این اعتبارات به شهرستان داراب اختصاص یافته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

زمانی بیان کرد: ۲ هزار و ۴۰۰ روستای بالای ۲۰ خانوار در استان طرح هادی روستایی دارند و تامین اعتبار این طرح‌ها برای سایر روستا‌ها با پیگیری نمایندگان مجلس میسر می‌شود.

او با اشاره به موقعیت دهستان «کوهستان» در داراب گفت: این دهستان با داشتن قابلت توسعه گردشگری باید بیشتر مورد توجه باشد و بازنگری طرح‌های هادی روستایی، زمینه اشتغال و اسکان جدیدی را در روستا‌ها ایجاد می‌کند و موجب مهاجرت معکوس به روستا‌ها می‌شود.

زمانی ادامه داد: ۳۹ طرح هدف گردشگری و یک طرح بهسازی بافت با ارزش روستایی در سال جاری با اعتباری معادل ۳۱ هزار و ۲۶۰ میلیارد ریال در استان تهیه شده و توجه به گردشگری روستایی در شهرستان ممسنی از اولویت‌های اصلی بنیاد مسکن فارس است.

مدیرکل بنیاد مسکن استان فارس اعلام کرد: اجرای ۴۹۸ طرح جدید هادی روستایی با اعتبار ۸۶۹ میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال و اجرای طرح بهسازی بافت با ارزش روستایی در مناطق گسترده‌ای از استان فارس با اعتبار ۲۰ میلیارد ریال از اولویت‌های امسال بنیاد مسکن فارس در مناطق روستایی استان است.

این مقام مسئول از توسعه روستایی در روستای «غوری» شهرستان نی ریز خبر داد و گفت: کارکرد‌های توسعه و محرومیت زدایی در روستا‌های نی ریز به عنوان یک اولویت دنبال می‌شود و اقدامات جهادی در این زمینه برای تامین معیشت و ایجاد انگیزه ماندگاری و کاهش مهاجرت‌ها بوده است.

زمانی ادامه داد: بنیاد مسکن فارس پارسال ۲۹۱ واحد روستایی در نی ریز را مورد مقاوم سازی قرار داده، ۲۹۱ فقره تسهیلات ساخت مسکن با کارمزد اندک ارائه کرده و ۸۰ فقره تسهیلات مسکن محرومین به ارزش ۴۰ میلیارد ریال به متقاضیان پرداخت شده است.

او تصریح کرد: دردوران جدید مدیریتی تمام مدیران باید با انگیزه بیشتر و شوق خدمت برای زدودن غبار محرومیت تلاش کنند و در روستا‌های خنج تعیین تکلیف قطعات تصرفی در پنج روستا به مقدار ۱۴۰ قطعه انجام شده و کارشناسی اولیه برای پرداخت تسهیلات بانکی در ۲۷ روستا برای ۴۰۰ واحد مسکونی در سال گذشته توسط بنیاد مسکن فارس به انجام رسیده است.

زمانی تاکید کرد: با همکاری اداره ثبت اسناد و املاک خنج در ۲۱ روستا ۷۰ جلد سند مالکیت صادر شده و صدور سند تملک روستا‌ها به میزان ۳۲ هکتار دنبال شده و طرح اقدام ملی مسکن در شهر خنج در ۲ فاز آغاز شده که بیش از ۶۰۰ نفر تاکنون ثبت نام کرده اند.

انتهای پیام/ 

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: بنیاد مسکن فارس طرح جدید هادی روستایی بنیاد مسکن فارس محرومیت زدایی میلیارد ریال هادی روستایی روستا ها طرح ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۷۸۴۳۵۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آسفالت ۴۰۰هزار مترمربع معابر روستا‌های خراسان شمالی

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای خراسان شمالی؛ سعید رئوفی افزود: اجرای طرح هادی در ۷۹ روستای استان سال گذشته اجرا شد.
وی گفت: امسال هم از برنامه‌های سال گذشته، آسفالت ۷۹ روستا در دست پیگیری است.
معاون عمران روستایی بنیاد مسکن استان اضافه کرد: اکنون طرح هادی در ۵۷۲ روستای استان اجرایی شده و بر این اساس ۷۹ درصد از روستا‌های بالای ۲۰ خانوار استان از مزایای این طرح بهره‌مند هستند که این رقم در کشور ۶۸ درصد است.
به گفته رئوفی ۷۲۲ روستای بالای ۲۰ خانوار در استان وجود دارد که مطالعات طرح هادی در تمامی این مناطق انجام شده است.

دیگر خبرها

  • تقدیر از بانک مسکن برای پرداخت تسهیلات ساخت
  • لزوم استفاده از ظرفیت بنیاد مسکن در اجرای طرح‌های مسکن روستایی
  • ۱۸۸ طرح هادی روستایی در استان بوشهر در حال اجرا است
  • تخصیص ۱۷۰ میلیارد تومان اعتبار برای عمران و توسعه روستاهای گلستان
  • آسفالت ۴۰۰ هزار متر مربع معابر روستا‌های خراسان شمالی
  • آسفالت ۴۰۰هزار مترمربع معابر روستا‌های خراسان شمالی
  • عمران وآبادانی روستاهای استان در قالب طرح هادی
  • دستگاه‌ها در اجرای مصوبات روستایی سفر‌های شهرستانی استاندار فارس کوتاهی نکنند
  • دستگاه‌ها در اجرای مصوبات روستایی سفرهای شهرستانی استاندار فارس کوتاهی نکنند
  • اجرای طرح هادی و پروژه‌های عمرانی در روستا‌های سروآباد