Web Analytics Made Easy - Statcounter

وقوع دو انفجار در مرکز و جنوب سومالی با کشته شدن دستکم ۱۵ نفر و زخمی شدن شماری دیگر همراه شد.  
به گزارش پول نیوز رسانه‌های سومالی اعلام کردند که در دو انفجار جداگانه در مرکز و جنوب این کشور دستکم ۱۵ نفر کشته و شماری دیگری زخمی شدند.

به گزارش القدس العربی، اولین انفجار در منطقه مودوگ (Mudug) در مرکز کشور سومالی رخ داد، جایی که خودروی حامل شهروندان در حال عبور از شهر بعادوین (Baadwein) منفجر شد و هشت نفر از جمله سه کودک زیر پنج سال را کشت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



بر اساس اظهارات مطبوعاتی عبدالرحمان علی، رئیس منطقه مودوگ، این انفجار ناشی از بمب کار گذاشته شده در کنار خیابان در شهر بعادوین بود که نیرو‌های دولتی اخیراً از گروه الشباب بازپس گرفتند.

در شهر شلنبود در منطقه شبیلی در جنوب سومالی نیز انفجار بمب کاشته که یک کاروان نظامی از نیرو‌های اتحادیه آفریقا (آمیصوم) را هدف گرفته بود با کشته شدن هفت نفر همراه شد.

جنبش الشباب سومالی مسئولیت انفجار علیه نیرو‌های آمیصوم را برعهده گرفته، اما درباره انفجار دوم هنوز هیچ طرفی مسئولیت آن را برعهده نگرفته است.

گروهک الشباب از سال ۲۰۰۸ در تلاش برای براندازی دولت مشروع سومالی است و از آن زمان تاکنون عملیات‌های تروریستی زیادی را در موگادیشو و دیگر شهر‌های سومالی انجام داده و شمار زیادی از افراد قربانی این حملات شده‌اند.

منبع: فارس

منبع: پول نیوز

کلیدواژه: ۲ انفجار تروریستی انفجار تروریستی تروریستی انفجار

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.poolnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پول نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۷۸۴۵۱۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

چاقوکشی در بیمارستانی در چین/ ۲۳ نفر کشته و زخمی شدند!

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از سی‌ان‌ان، در پی وقوع حمله با سلاح سرد در بیمارستانی در استان «یون‌نان» در جنوب غربی چین، دست کم دو نفر کشته و ۲۱ تن دیگر زخمی شدند.

براساس اعلام منابع رسمی، این حمله که «حادثه خشونت‌آمیز» توصیف شده، در بیمارستانی محلی در «ژنشیونگ» رخ داده است.

به نوشته سی‌ان‌ان، تصاویر ویدئویی از محل حادثه نشان می‌دهد که پلیس یک مظنون را در نزدیکی بیمارستان بازداشت کرده است اما هنوز مشخص نیست که فرد بازداشت‌شده، مهاجم این حمله مرگبار است یا خیر.

کد خبر 6099186

دیگر خبرها

  • چاقوکشی در بیمارستانی در چین/ ۲۳ نفر کشته و زخمی شدند!
  • اعتراض به شهردار استانبول در مترو برای تروریستی خواندن حماس
  • حملات جدید حزب الله به شتولا و آویویم
  • فیلم/ ۳ کشته و ۱۰ زخمی در غافل‌گیریِ نظامیان صهیونیست
  • تیراندازی در نیویورک؛ ۱ نفر کشته و ۳ نفر زخمی شدند
  • دستکم دو کشته به علت انفجار در یک پمپ بنزین در برزیل
  • یک کشته و چهار زخمی در حمله به کاروان نیروی هوایی هند در کشمیر
  • تیراندازی در نیویورکِ آمریکا/ ۴ نفر کشته و زخمی شدند
  • درگیری مسلحانه در زاهدان / ۴ کشته و زخمی
  • ۱۲ کشته و زخمی به علت انفجار در ایالت بلوچستان پاکستان