Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «باشگاه خبرنگاران»
2024-05-04@00:08:57 GMT

گره کور موزه مصدق

تاریخ انتشار: ۲۰ مرداد ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۷۸۴۷۲۷

گره کور موزه مصدق

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از البرز، احمد آباد، روستایی در شهرستان نظرآباد که دکتر محمد مصدق، یکی از رهبران ملی شدن صنعت نفت و نخست وزیر سلطنت پهلوی دوم روزگار خود و به ویژه واپسین لحظات عمرش را در آن نقطه گذرانده است.

خانه مصدق معروف به قلعه احمدآباد، خودرو و وسایل شخصی او همگی اجسام ناطق تاریخ آن دوران هستند و همین موضوع گردشگران را برای ملاقات تاریخ در منزل مصدق، مشتاق تر می کند؛ با این وجود و پس از اظهار نظرهای فراوان تا کنون شاهد اقدام امیدوار کننده ای درخصوص موزه شدن این بنای تاریخی که مربوط به دوران قاجار است، نشده ایم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

فریدون محمدی، مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی البرز در این باره گفت: منزل دکتر مصدق دارای وارث است برهمین اساس، تبدیل آن به موزه در قالب طرحی مشا‌رکتی امکان پذیر خواهد بود.

او افزود: باوجود اقداماتی که برای حفظ بنای منزل مصدق و خودروی آن انجام شده اما نوه او با موزه شدن آن مخالف است و به همین دلیل تا کنون قلعه احمدآباد به موزه تبدیل نشده است.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی البرز گفت: البته نتیجه(فرزند نوه را می گویند) مرحوم مصدق با موزه شدن خانه اجدادی اش موافق است اما پدر او مخالفت می کند.

انتهای پیام/د.خ

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: آثار تاریخی بنای تاریخی البرز شناسی دکتر مصدق

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۷۸۴۷۲۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اعتراضات صهیونیست‌ها در مقابل منزل گانتس

تعدادی از صهیونیست‌ها با تجمع در مقابل منزل عضو کابینه جنگ، از وی خواستند در صورت عدم حصول توافق برای تبادل اسرا با حماس، استعفا بدهد.

به گزارش ایسنا، اراضی اشغالی طی دوره اخیر شاهد اعتراضات گسترده‌ای از سوی صهیونیست‌ها به ویژه خانواده‌های اسرای صهیونیستی که توسط حماس در غزه بازداشت شده‌اند، بوده است.

طبق گزارش اسپوتنیک تعدادی از صهیونیست‌ها امروز (جمعه) در مقابل منزل بنی گانتس، عضو کابینه جنگ رژیم صهیونیستی تجمع کردند و این شعار را سر دادند: اگر توافقی وجود ندارد استعفا بدهید.

به دلیل لجاجت رژیم صهیونیستی و مخالفتش با خواسته‌های حماس درباره پایان جنگ در غزه مذاکرات برای آتش‌بس به جایی نرسیده است.

جنبش حماس بر لزوم عقب نشینی واضح و سریع ارتش رژیم صهیونیستی از نوار غزه و اجازه تردد آزادانه در منطقه شمال و جنوب تأکید دارد.

برخی منابع می‌گویند، مصر و آمریکا ضمانت‌ها و تعهداتی به حماس درباره عدم بازگشت ارتش صهیونیستی به جنگ بعد از آتش‌بس داده‌اند اما حماس می‌خواهد ترکیه طرفی در ضمانت‌ها باشد.

به گفته این منابع مصر، آمریکا و قطر طی ساعات اخیر مذاکرات فشرده‌ای برای ارائه پیشنهاداتی موافق با خواسته‌های حماس برای ممانعت از فروپاشی مذاکرات برگزار کرده‌اند.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • جان باختن یک نفر در حادثه آتش سوزی منزل مسکونی در شهرک شهریار گرگان
  • تخلیه آب از ۸۰ منزل در شهر اصفهان انجام شد
  • احتیاط کنید؛ جاده کرج-چالوس بارانی است
  • اعتراضات صهیونیست‌ها در مقابل منزل گانتس
  • حضور استاندار همدان در منزل شهید محمد رنجنوش
  • رفع خطر از منازل مسکونی فرسوده منطقه ۴ یزد
  • رعایت و ترویج الزامات استاندارد در جامعه نوعی امر به معروف است
  • صدور هشدار نارنجی هواشناسی در البرز
  • منزل منتسب به امیرالمومنین(ع) در شهر کوفه
  • فرجام نماینده‌ای که «نخست‌وزیر» شد