Web Analytics Made Easy - Statcounter

فریدون یاسمی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در کرمانشاه، اظهار داشت: قاچاق سوخت در مرزهای استان به حداقل ممکن رسیده است.

وی با اشاره به تفاوت قیمت سوخت داخلی با کشورهای خارجی به عنوان علت اصلی قاچاق سوخت توسط افراد سودجو، گفت: در حال حاضر از دیپ‌های دیجیتالی به جای دیپ‌های دستی در مرزها استفاده می‌کنیم و مشخصات رانندگان، کامیون، اندازه و ابعاد باک سوخت در یک فلش مموری ثبت و ضبط می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیرعامل شرکت پخش فرآورده‌های نفتی منطقه کرمانشاه گفت: در بدو ورود کامیون‌های خارجی به مرزهای استان، میزان سوخت باک آن‌ها اندازه‌گیری شده و به یک سرور مرکزی انتقال داده می‌شود و در زمان برگشت، اگر سوخت درون باک از مقدار اولیه بیشتر باشد باید براساس قیمت شورای نرخ‌گذاری شهرستان یا قیمت شورای نرخ‌گذاری استان( هر لیتر نفت گاز؛ ۷هزار تومان) پول سوخت اضافی را پرداخت کنند.

وی افزود: کامیون‌های ایرانی تا ۳۰۰ لیتر از معافیت برخوردارند، ولی بیشتر از این مقدار، باید مابه‌التفاوت قیمت را پرداخت کنند.

یاسمی در ادامه، به مکانیسم‌ها و بازرسی‌های مداوم و دقیق این شرکت در فرآیند انتقال و تحویل سوخت به جایگاه و نیز عرضه سوخت و همچنین بازرسی‌هایی که اداره استاندارد انجام می‌دهد اشاره کرد و گفت: همه جایگاه‌های CNG و سوخت مایع استاندارد هستند.

وی بیان کرد: واحد مهندسی این شرکت از ظرف پیمانه پر شده برای اطمینان از صحت مقدار سوخت عرضه شده استفاده می‌کند و بر روی هر دستگاه عرضه سوخت، پنج عدد پلمب نصب می‌کند که فک هر کدام از آن‌ها جریمه‌ای ۱۰ میلیون تومانی در پی دارد.

یاسمی گفت: با توجه به جمیع تدابیر اندیشیده شده، نظارت‌ها و بازرسی‌هایی که به عمل می‌آید با اطمینان کامل اعلام می‌کنم احتمال تخلف در جایگاه‌های سوخت و کم فروشی بسیار بسیار ناچیز است.

وی تعداد جایگاه‌های سوخت مایع سطح استان را ۱۰۱ باب و تعداد جایگاه‌های CNG را ۷۳ باب اعلام و بیان کرد: هشت جایگاه سوخت مایع در استان کرمانشاه در دست احداث است.

یاسمی افزود: کسانی که تمایل به سرمایه‌گذاری در زمینه احداث جایگاه سوخت دارند، می‌توانند در این خصوص اقدام کنند.

مدیرعامل شرکت پخش فرآورده‌های نفتی منطقه کرمانشاه، میزان مصرف روزانه سی.ان.جی CNG در استان را بیش از یک‌میلیون مترمکعب اعلام کرد و اضافه کرد: در استان روزانه نزدیک‌ یک‌میلیون و ۸۰۰ هزار لیتر بنزین و یک‌میلیون و ۴۰۰ هزار لیتر نفت‌گاز ( بدون احتساب نیروگاه‌ها) ‌مصرف می‌شود و همچنین روزانه بین یک‌میلیون و ۵۰۰ هزار تا ۲ میلیون لیتر نفت کوره(مازوت) تحویل نیروگاه بیستون می‌دهیم.

وی به طرح‌ تبدیل خودروهای تک‌سوز به دوگانه‌سوز در ۹ مرکز در سطح استان، اشاره کرد و گفت: در فاز اول این طرح تاکسی‌ها و وانت‌بارهای تک‌سوز به صورت کاملا رایگان، دوگانه سوز شدند و در فاز دوم تاکسی‌های اینترنی و آژانس‌های تاکسی تلفنی با پرداخت ۲۵ درصد هزینه از سوی مالک خودرو و ۷۵ درصد از جانب دولت، دوگانه‌سوز می‌شوند.

یاسمی در مورد خانوارهای فاقد گاز طبیعی در روستاها، گفت: برای این خانوارها براساس کدملی و با همکاری بانک‌ها، سهمیه نفت سفید آن‌ها در کارت‌بانکی‌ سرپرست خانوار شارژ می‌شود و آن‌ها با مراجعه به مراکز فروشندگی نفت سفید می‌توانند سهمیه خود را دریافت کنند.

یاسمی در خصوص تأمین نفت گاز مورد نیاز ادوات کشاورزی، گفت: ۹۵ میلیون لیتر نفت‌گاز برای مصرف یک سال به سازمان جهاد کشاورزی اختصاص دادیم که این سازمان براساس نوع کشت و شرایط آب و هوایی هر شهرستان آن را بین شهرستان‌های استان تقسیم می‌کند.

مدیرعامل شرکت پخش فرآورده‌های نفتی منطقه کرمانشاه ادامه داد: سهمیه هر تراکتور را براساس زمین زیر کشت اعلامی توسط جهاد کشاورزی تعیین می‌شود و سهم هر شخص در کارت بانکی‌اش شارژ می‌شود.

یاسمی بیان داشت: ۳۰هزار و ۷۰ دستگاه تراکتور در استان پلاک‌گذاری شده و ۹۳۰ دستگاه نیز تا پایان هفته آینده پلاک‌گذاری می‌شوند و سهمیه سوخت آن‌ها مشخص می‌شود.

وی از اختصاص سهمیه گاز ال.پی.جی LPG برای خانوارهای فاقد گاز، رستوران‌های بین‌راهی و بوم‌گردی‌ها، از طریق شارژ کارت‌های بانکی سخن گفت و افزود: این کار باعث می‌شود کپسول‌های گاز LPG به قیمت مصوب به دست مردم برسد و‌ از قاچاق جلوگیری شود.

یاسمی در پایان، اظهار داشت: هیچ کمبودی در تأمین سوخت نیروگاه‌ها چه در سال گذشته و چه امسال نداشته‌ایم.

انتهای پیام/پ

منبع: فارس

کلیدواژه: سوخت کرمانشاه گاز نفت فارس دیپ های دیجیتالی پلاک گذاری یک میلیون لیتر نفت نفت گاز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۷۸۴۷۷۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اولین جایگاه سوخت هیدروژن برای کامیون ها افتتاح شد

تین نیوز

نخستین جایگاه سوخت هیدروژن برای کامیون ها در کالیفرنیای آمریکا افتتاح شده که قادر است مخازن هیدروژن یک کامیون را ظرف ۱۰ دقیقه پر کند، به این معنی که این جایگاه می تواند به حدود ۲۰۰ کامیون در هر روز سوخت رسانی کند.

به گزارش تین نیوز به نقل از ایسنا، شرکت فرست المنت فیول(FirstElement Fuel) مستقر در کالیفرنیای آمریکا که در سال ۲۰۱۳ تأسیس شده است، اولین جایگاه سوخت هیدروژنی جهان را برای کامیون های تجاری در خارج از بندر اوکلند افتتاح کرد.

به نقل از آی ای، ظرفیت این جایگاه بیش از ۱۰ برابر ظرفیت جایگاه های قبلی است.

از ناوگان تراکتورهای پیل سوختی هیوندای که هر کدام ۶۸.۶ کیلوگرم هیدروژن را برای ۴۵۰ مایل برد حمل می کنند، برای انجام وظیفه بارگیری و سوخت رسانی استفاده می شود.

بنابراین کامیون های هیدروژنی از این پس می توانند در اوکلند فعالیت کنند و از این جایگاه سوختگیری خواهند کرد.

لازم به ذکر است که قرار است در کالیفرنیا از سال ۲۰۳۶ فروش کامیون هایی که از سوخت گازوئیل استفاده می کنند، به منظور کاهش آلودگی هوا ممنوع شود. با وجود اینکه تولید هیدروژن نیز برای محیط زیست آلودگی به همراه دارد، اما استفاده از سوخت هیدروژن برای به حرکت درآوردن موتورهای الکتریکی کامیون های بزرگ آلودگی کمتری نسبت به استفاده از سوخت های فسیلی ایجاد می کند. 

به همین دلیل است که هواداران محیط زیست طرفدار کامیون های بزرگی هستند که با سوخت هیدروژنی و باتری کار می کنند، چرا که آنها آلودگی کمتری ایجاد می کنند. 

گفتنی است که شرکت های کامینز، بوش، دایملر، تویوتا و ولوو نیز در حال تولید کامیون های هیدروژنی هستند.

به گفته شرکت فرست المنت فیول، این جایگاه سوخت قادر است مخازن هیدروژن یک کامیون را ظرف ۱۰ دقیقه پر کند، به این معنی که این جایگاه می تواند به حدود ۲۰۰ کامیون در روز سوخت رسانی کند.

رهبر جهانی در راه حل های ایستگاه سوخت گیری هیدروژن

هدف شرکت فرست المنت فیول ارائه هیدروژن ایمن، قابل اعتماد و خرده فروشی به مشتریان وسایل نقلیه هیدروژنی است.

این شرکت ادعا می کند که در راه حل های ایستگاه سوخت گیری هیدروژن با استقرار امکاناتی در شهرهای ایرواین، سانتا آنا و لیورمور در جهان پیشرو است.

تا دسامبر ۲۰۲۳، این شرکت ۴۱ ایستگاه خرده فروشی در سرتاسر کالیفرنیا داشت و اکنون ایستگاه های بیشتری را برای خدمات رسانی به کامیون های سنگین با نیروی هیدروژن توسعه می دهد.

تایسون اکرل، مشاور حمل و نقل پاک دفتر توسعه کسب و کار فرماندار کالیفرنیا می گوید دولت فدرال ایالات متحده هشت میلیارد دلار برای شروع سریع آنچه «اقتصاد هیدروژنی» می نامد، اختصاص داده است و انتظار دارد بودجه کافی برای ساخت ۶۰ جایگاه سوخت هیدروژن برای کامیون ها داشته باشد که که از نظر تئوری برای خدمات رسانی به ۵۰۰۰ کامیون و ۱۰۰۰ اتوبوس کافی خواهد بود.

در همین راستا در دسامبر ۲۰۲۳، شرکت های نیکولا و فرست المنت فیول یک توافقنامه قطعی ۱۰ ساله برای سوخت گیری کامیون های الکتریکی پیل سوختی هیدروژنی نیکولا در جایگاه های سوخت گیری هیدروژن فرست المنت فیول در اوکلند رسمی کردند.

تحت این مشارکت استراتژیک، فرست المنت فیول به عنوان شریک راه حل های سوختی نیکولا منصوب شده است. این همکاری مشتریان نیکولا را قادر می سازد تا به خدمات سوخت رسانی در جایگاه جدید کامیون های سنگین چند منظوره فرست المنت فیول که به صورت استراتژیک در نزدیکی بندر اوکلند قرار دارد، دسترسی داشته باشند.

این جایگاه دارای اولین خط سوخت رسانی سریع کامیون های سنگین H۷۰ در جهان برای سوخت گیری کارآمد با هیدروژن است. این جایگاه از کمیسیون انرژی کالیفرنیا تحت پروژه NorCal Zero بودجه دریافت کرده است.

جوئل ایوانیک، موسس و رئیس اجرایی فرست المنت فیول گفت: این همکاری گواهی بر تعهد ما برای تغییر صنعت حمل و نقل است و ما مفتخریم که در نیروبخشی کامیون های الکتریکی پیل سوختی هیدروژنی نوآورانه نیکولا ایفای نقش می کنیم.

وی افزود: ما مطمئن هستیم که هم افزایی بین تخصص و چشم انداز مشترک ما به تغییر شکل چشم انداز حمل و نقل پاک و پایدار کمک می کند و به سمت آینده ای با انرژی هیدروژنی حرکت می کنیم.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

دیگر خبرها

  • اولین جایگاه سوخت هیدروژن برای کامیون ها افتتاح شد
  • کشف ۸۲ هزار و ۸۴۵ لیتر سوخت قاچاق در مرز پرویزخان
  • بیشترین فروش فراورده‌های نفتی کرمانشاه در مرز پرویزخان انجام شده است
  • حضور چشمگیر نیروهای هلال احمر در کاهش آلام سیل زدگان / امدادرسانی به بیش از ۵۷ هزار نفر
  • با افتتاح نیروگاه زباله‌سوز، معضل زباله ساری حل می‌شود
  • ارسال بیش از ۳۰ میلیون لیتر سوخت مایع به نیروگاه سبلان اردبیل
  • کارت سوخت در بازار سیاه
  • کشف بیش از ۸۰ هزار لیتر سوخت قاچاق در قصرشیرین
  • کشف ۱۷ میلیارد ریال کالای قاچاق در مرزهای استان آذربایجان غربی
  • توسعه نیروگاه های تجدیدپذیر برای کاهش مصرف سوخت