Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «باشگاه خبرنگاران»
2024-05-01@22:33:06 GMT

خانه قاجاری در بفروئیه میبد مرمت شد

تاریخ انتشار: ۲۰ مرداد ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۷۸۵۰۵۷

خانه قاجاری در بفروئیه میبد مرمت شد

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یزد، مهرداد ذوالفقاری سرپرست اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان میبد گفت: خانه تاریخی سید جواد طباطبایی واقع در محله بفروئیه میبد از بنا‌های به‌جای مانده از دوران قاجار است.

او با اشاره به اینکه این بنا دریک پلان چهارضلعی و به‌صورت حیاط مرکزی طراحی و احداث‌شده است، افزود: ورودی بنا در جهت جنوب و به‌ صورت یک ایوان با پوشش سقف ضربی و با قوس هلالی بوده که این بخش دارای سکو‌هایی در طرفین است و بین سکو‌ها پلکانی وجود دارد که به هشتی ختم می‌شود و پس از هشتی راهرویی وجود دارد که به حیاط امتداد می‌یابد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ذوالفقاری ادامه داد: حیاط این خانه به‌ صورت چهار ضلعی است که در مرکز آن حوضی مستطیل شکل و طرفین آن باغچه وجود دارد. در جهت شمالی حیاط یک اتاق پنج دری در مرکز و دو اتاق در طرفین آن وجود دارد و بخش شرقی دارای یک ایوان در مرکز و راهرو و اتاق‌های سه‌دری در طرفین است.

سرپرست اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان میبد گفت: به‌طورکلی این بنا با مصالح خشت و آجر احداث شده است و دارای تزییناتی به‌صورت سیم‌گل، دم‌گیری گچی، همچنین کاربندی در بخش ایوان ورودی هشتی است.

ذوالفقاری بابیان اینکه مرمت یک امر مستمر است و بنا‌های تاریخی سالیانه نیاز به مرمت دارند، اظهار داشت: در این روند، خانه تاریخی طباطبایی در برنامه مرمت امسال قرار گرفت و در این خصوص فضای بیرونی آن شامل حیاط و حوض، مرمت شد.

سرپرست میراث‌فرهنگی میبد ادامه داد: این بنا سال ۱۳۹۴ به شماره ۳۱۲۴۹ در فهرست آثار ملی کشور به ثبت رسیده است.

انتهای پیام/ی

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: مرمت و بازسازی خانه تاریخی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۷۸۵۰۵۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

امضای ۲ سند توسط روسای کمیسیون مشترک اقتصادی ایران و امارات

به گزارش خبرگزاری مهر از وزارت راه و شهرسازی، نشست کمیسیون مشترک اقتصادی ایران و امارات کار خود را با حضور «مهرداد بذرپاش» وزیر راه و شهرسازی و «بن الطوق الماری» وزیر اقتصاد امارات، در شهر ابوظبی آغاز کرد و طی آن ۲ سند همکاری توسط طرفین به امضا رسید.

سند تأسیس کمیسیون مشترک همکاری‌های اقتصادی بین جمهوری اسلامی ایران و امارات و سند صورت‌جلسه نخستین نشست کمیسیون مشترک همکاری‌های اقتصادی بین جمهوری اسلامی ایران و امارات، اسنادی است که در این نشست به امضای طرفین رسید.

شایان‌ذکر است، مذاکراتی درباره توسعه مناسبات دو کشور در حوزه کریدورهای ترانزیتی بین‌المللی به‌ویژه کریدور شمال- جنوب به‌منظور گسترش ترانزیت کالاهای اماراتی به سمت کشورهای آسیای مرکزی و قفقاز و روسیه و نیز اروپا از قلمرو جمهوری اسلامی ایران در دستور کار طرفین قرار دارد.

تسریع در انجام مذاکرات و نهایی کردن اسناد همکاری مبادله شده در حوزه‌های مختلف اقتصادی بین دو کشور، ایجاد کمیته اقتصادی و بازرگانی با مسؤولیت وزارت صنعت، معدن و تجارت ایران و وزارت تجارت خارجی امارات، ایجاد و تعیین تیم مشترک کاری در زمینه همکاری‌های صنعتی و گازی و تشکیل کارگروه مشترک بانکی تحت نظارت بانک‌های مرکزی دو کشور و تشویق بانک‌های تجاری به برقراری وگسترش روابط کارگزاری بانکی بین دو کشور از جمله مواردی است که در دستور کار این نشست قرار دارد.

کد خبر 6094564

دیگر خبرها

  • امضای ۲ سند توسط روسای کمیسیون مشترک اقتصادی ایران و امارات
  • شیطان با نقاب خواستگار
  • خانه انصاری ارومیه میزبان گردشگران خواهد شد
  • حفاظت از خانه‌های تاریخی آذربایجان‌غربی در اولویت است
  • خانه آصف اردبیل برای مرمت به بخش خصوصی واگذار می‌شود
  • جمع آوری ۳ میلیارد ریال درجشن گلریزان میبد
  • (ویدئو) حضور ترسناک یک کورکودیل در حیاط یک خانه‌!
  • ببینید | حضور ترسناک یک کورکودیل در حیاط یک خانه‌!
  • ورودی شهر مریوان با انجام تعریض باند موجود بهسازی می‌شود
  • بهره‌برداری از پروژه خانه وثوق تا پاییز و فروغ تا پایان سال