Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، فرشید فتحی مقدم مدیر شبکه بهداشت و درمان قوچان  با اشاره به آخرین وضعیت شیوع ویروس کرونا در قوچان، گفت: متأسفانه اوضاع شیوع کرونا در قوچان بسیار نامناسب و وخیم است و با کاهش رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی شاهد ازدحام مردم در مرکز منتخب کرونا در قوچان  برای تست کرونا و افزایش صعودی بیماران کرونایی بستری در بیمارستان موسی بن جعفر(ع) هستیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او با گلایه نسبت به اینکه امروز کادر درمان باید جور عروسی‌ها و مسافرت‌ها را بکشند و همین امر نیز شدت‌گیری بیماری کرونا را به همراه داشته است، افزود: مردم سهل‌انگارتر از گذشته شده‌اند و همین امر نیز کادر درمان در سطح بیمارستان‌ها و اورژانس را خسته کرده است.

مدیر شبکه بهداشت و درمان قوچان  با تأکید بر اینکه امروز تخت‌های بیمارستانی مملو از بیماران کرونایی شده است و مردم اصلاً این مسئله را باور ندارند، ادامه داد: بخش اورژانس ۲۵ بیمار بستری تحویل می‌گیرد که پنج نفر آن‌ها عادی و مابقی مبتلای قطعی به کرونا هستند و این یک فاجعه محسوب می‌شود.

فتحی مقدم با یادآوری این موضوع که روز گذشته ۳۰ بیمار از بیمارستان موسی بن جعفر(ع) ترخیص و ۳۵ بیمار جدید پذیرش شد، بیان کرد: آمار پذیرش بیماران کرونایی در قوچان بیشتر از بیماران ترخیص شده است و در حال حاضر ۹۵ بیمار کرونا مثبت در بیمارستان موسی بن جعفر(ع) قوچان بستری‌شده‌اند که حال ۱۷ نفر آن‌ها وخیم است.

او با اشاره به اینکه تعداد بیماران روزبه‌روز افزایش پیدا می‌کند اما به تعداد کادر درمان افزوده نمی‌شود، بلکه برخی نیز درراه خدمت به مردم جان خود را از دست می‌دهند، تصریح کرد: از ابتدای مرداد ماه  تاکنون یک هزار و ۱۴۱ تست کرونا اخذ شده که بیش از ۴۴ درصد آن یعنی ۵۰۸ مورد مثبت بوده است.

مدیر شبکه بهداشت و درمان قوچان از اختصاص پنج بخش ویژه بیماران کرونایی در بیمارستان موسی بن جعفر(ع) خبر داد و تأکید کرد: ظرفیت تخت‌های بیمارستانی در حال تکمیل بوده و مردم علاوه بر رعایت شدید دستورالعمل‌های بهداشتی و استفاده از ماسک باید از مراجعه غیرضروری به بیمارستان خودداری کنند. 

فتحی مقدم اظهار کرد: از ابتدای شیوع ویروس کرونا تاکنون هشت هزار و ۶۶۷ نفر در این شهرستان به این بیماری مبتلا شدند که هفت هزار و ۱۷۵ نفر آن‌ها بهبودیافته و ۳۲۲ نفر نیز فوت کرده‌اند که در هفته گذشته تعداد بیماران جدید روند صعودی داشت و ۸۲۵ بیمار جدید شناسایی شد.

انتهای پیام/ /ف.ب

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: بیماری کرونا دستورالعمل های بهداشتی بیمارستان موسی بن جعفر ع بیماران کرونایی کرونا در قوچان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۷۸۵۵۴۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نجات جان ۱۰ بیمار در کمتر از یک هفته با تلاش تیم پیوند اعضا دانشگاه علوم پزشکی اهواز

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین: دکتر میثم معزی در این خصوص افزود: در کمتر از پنج روز موفق به انجام ۱۰ عمل پیوند شدیم که به جرأت یک جهش بی سابقه بوده و از همه عزیزان تشکر می کنیم چرا که قطعا این حرکت و همبستگی در ادامه منجر به نجات بسیاری از بیماران خواهد شد.

وی ادامه داد: طی این هفته ده عمل پیوند اعضا داشتیم که ۴ مورد آن به پیوند کبد و ۶ مورد آن به پیوند کلیه اختصاص یافت.

دکتر معزی در خاتمه اظهار داشت: تشکر ویژه و صمیمانه دارم از رضایت خانواده های بیماران اهدا کننده و کلیه اعضای گروه پیوند، اعم از گروه های جراحی پیوند ، جراحی عروق، ارولوژی ، بیهوشی و کلیه پرستاران و کادر پشتیبانی، که با اقدامات لازم و فوری زمینه ساز این حرکت شایسته شدند.

۴۶

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1899579

دیگر خبرها

  • چند باوراشتباه درباره بیماری ام اس
  • چرا آمار خودکشی پزشکان بالا رفته؟ / این طبقه مانند گذشته نزد مردم محترم نیست
  • آیا زنان پزشکان بهتری هستند؟
  • اهدای عضو به ۳ بیمار نیازمند در چهارمحال و بختیاری
  • سیرسکی: اوضاع اوکراین وخیم است
  • فیلم| اوضاع فوق بحرانی در بیمارستان های غزه
  • بیماران«ای‌ال‌اس» با امانت دادن تجهیزات به یکدیگر زنده‌اند
  • تجلیل از خانواده شهدای مدافع سلامت در هفته سلامت
  • شرایط وخیم بیماران بیمارستان کمال عدوان غزه
  • نجات جان ۱۰ بیمار در کمتر از یک هفته با تلاش تیم پیوند اعضا دانشگاه علوم پزشکی اهواز