Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان، مسعود دهقانی رییس مرکز بهداشت کاشان گفت: عالمان دینی، بازاریان، هنرمندان، ورزشکاران، فرهنگیان، نیرو‌های نظامی و انتظامی، دانشگاهیان، هیئت‌های مذهبی، امامان جمعه و جماعات باید با ورود به موضوع کرونا، همیاری و کمک به فریاد شرایط سیاه مرداد در منطقه کاشان برسند تا دهه سوم مرداد ١٤٠٠ لکه خجالت و سرافکندگی مهار کرونا در منطقه نشود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



وی اظهار کرد: بی‌توجهی در رعایت شیوه‌های نامه‌های بهداشتی ویروس کرونا و نداشتن اراده در قطع زنجیره این ویروس منحوس باعث شده همچنان شاهد ادامه موج پنجم باشیم.

رییس مرکز بهداشت کاشان با التماس از مردم خواست با پرهیز از دورهمی‌ها، رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی، استفاده از ۲ ماسک در محیط‌های پرخطر و روشن کردن تهویه در مکان‌های سرپوشیده در قطع ویروس کرونا سهیم شوند.

وی با اشاره به اینکه با وقوع یکی از بدترین شرایط اپیدمی کرونا در کشور روبه‌رو هستیم، گفت: با افزایش شمار افراد واکسینه شده، برخی افراد از زدن ماسک، امتناع می‌ورزند، در حالی که تمامی متخصصان حوزه سلامت بر این مهم تاکید دارند که واکسیناسیون کرونا ۲ هفته پس از تزریق دز دوم تولید آنتی‌بادی (پادتن) می‌کند و تا زمانی که ایمنی جمعی حاصل از واکسیناسیون به افزون بر ۸۰ درصد در جامعه نرسیده افراد واکسینه شده نیز به ویروس دلتا مبتلا می‌شوند.

دهقانی با تاکید بر اینکه باید عزم و اراده عمومی برای قطع زنجیره ویروس کرونا در کشور ایجاد شود، گفت: همه مردم باید خود را ملزم به رعایت این مهم بدانند، به طوری که سرپرست خانواده از اعضای خانه شروع کند.

وی اضافه کرد: روزانه حدود ۲ هزار نفر به دلیل شیوع ویروس کرونا، با تلف کردن زمان و منابع خود برای درمان بیماری کووید ۱۹ در شهر و روستا در حال گذر هستند که مسئولیت آنان بر عهده همگان است.

رییس مرکز بهداشت شهرستان کاشان ۱۸ مرداد نیز با ابراز نگرانی شدید از عادی‌انگاری کرونا در بین مردم این منطقه گفته بود: روند استفاده از ماسک به عنوان یکی از مهمترین شیوه‌های پیشگیری از ابتلا به کرونا در این شهرستان نامطلوب و نزدیک به ۳۰ درصد است.
انتقال بخش‌های غیرکرونایی بیمارستان شهید بهشتی به نقوی
رییس بیمارستان نقوی کاشان نیز گفت: با افزایش بیماران کرونایی در این منطقه، بخش‌های غیرکرونایی بیمارستان شهید بهشتی کاشان به بیمارستان نقوی انتقال یافت.

حامد یزدان‌پناه افزود: این اقدام در پی روند افزایشی مراجعه بستری بیماران مبتلا به کووید ۱۹ در سطح منطقه و تکمیل ظرفیت بخش‌های مرکز آموزشی و درمانی بیمارستان شهید بهشتی و با هدف حفظ امکانات و خدمات درمانی به مردم انجام شده است.

وی ادامه داد: اکنون جراحی‌های ارتوپدی و نروسرجری و بخش بستری اطفال بیمارستان شهید بهشتی کاشان به مرکز آموزشی درمانی نقوی انتقال یافته و ارایه خدمات به بیماران در این مرکز انجام می‌شود.

رییس مرکز آموزشی درمانی نقوی کاشان با اشاره به محدودیت امکانات مرکز‌های درمانی در شهرستان‌های کاشان و آران و بیدگل، وضعیت سلامت این منطقه را حاد و بحرانی اعلام کرد و گفت: مهمترین دلیل افزایش شمار بیماران کووید ۱۹، عادی‌انگاری مردم و رعایت نکردن شیوه‌های نامه‌های بهداشتی است.

وی رعایت جدی شیوه نامه‌های بهداشتی به خصوص در ماه محرم و برگزاری آیین‌های عزاداری را در بین مردم خواستار شد.

ویروس کرونا (COVID-۱۹) اواسط دسامبر ۲۰۱۹ (۲۴ آذر ۹۸) در شهر «ووهان» کشور چین گزارش شد؛ ابتدا از این بیماری به‌عنوان ذات‌الریه نام برده می‌شد، اما کمیسیون ملی بهداشت چین در ۳۰ دسامبر سال ۲۰۱۹ (۹ دی ۹۸) به‌صورت رسمی شیوع این ویروس را در این کشور اعلام کرد؛ این ویروس در نهایت به همه کشور‌ها از جمله ایران سرایت کرد و سازمان بهداشت جهانی را بر آن داشت تا وضعیت فوق‌العاده اعلام کند.

برای جلوگیری از شیوع ویروس کرونا رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی همچون استفاده از ماسک و فاصله‌گذاری اجتماعی توصیه شده است.

وضعیت کرونایی کاشان با تدوام تشدید بحران کرونا در این شهرستان قرمز تیره و با توجه به تکمیل ظرفیت بیمارستان شهید بهشتی بحرانی شده است.

شهرستان کاشان با جمعیت افزون بر ۳۶۴ هزار نفر در فاصله حدود ۲۰۰ کیلومتری شمال اصفهان قرار دارد.


منبع:ایرنا

انتهای پیام

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: ویروس کرونا رعایت دستورالعمل های بهداشتی واکسیناسیون کرونا بیمارستان شهید بهشتی نامه های بهداشتی ویروس کرونا رییس مرکز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۷۸۶۷۰۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خط و نشان فدراسیون برای باشگاه‌ها/ الزامات حرفه‌ای رعایت نشود لیگ آینده به تعویق می‌افتد+ فیلم

به گزارش خبرنگار ورزشی خبرگزاری علم و فناوری آنا، امیرمهدی علوی در گفت‌وگو با بخش اخبار ورزشی شبکه سوم سیما درباره حوادث بازی پرسپولیس و سپاهان اظهار کرد: باید آیین‌نامه اجرایی کانون هواداری کشور تشکیل شود و اسامی تایید شده باشگاه‌ها به اطلاع فدراسیون فوتبال برسد تا در فایل مرتبط با بانک اطلاعاتی هواداری ذخیره شود.

وی ادامه داد: موضوع دوم، بحث بلیت‌فروشی هوشمندانه برای مسابقات تیم میزبان رقابت‌های لیگ برتر برای فصل آینده است تا هر فردی به صورت هوشمند در صندلی خودش قرار بگیرد. این موضوع باعث نظم بیشتر می‌شود. بحث سوم، تجهیزات در ورزشگاه‌ها است که باید در استاندارد برگزاری رقابت‌های لیگ برتر و بر اساس الزام‌های AFC باشد. همچنین هماهنگی‌هایی با سایت ثبت احوال در جریان است تا در حوزه بلیت فروشی آنلاین، افراد در صندلی مرتبط با خود قرار بگیرند.

مدیر روابط عمومی فدراسیون فوتبال در واکنش به اینکه چه تضمینی برای اجرای آیین‌نامه وجود دارد، تصریح کرد: اگر این الزامات انجام نشود، لیگ آینده به تعویق می‌افتد و تا انجام تمامی موارد آغاز نمی‌شود. پس از پایان لیگ امسال، موارد اجرایی را هفته به هفته به اطلاع می‌رسانیم. بر اساس همین آیین‌نامه، LOC برگزاری مسابقات لیگ برتر وقف برگزاری مسابقات کنفدراسیون آسیا خواهد بود.

دانلود فیلم اصلی کد ویدیو

 

 

 

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • نگران آینده پزشکی ایران هستم/ بحران پرستاری سراغ پزشکی خواهد آمد
  • خط و نشان فدراسیون برای باشگاه‌ها/ الزامات حرفه‌ای رعایت نشود لیگ آینده به تعویق می‌افتد+ فیلم
  • پیش‌بینی هوا طی روزهای آینده/ تداوم بارش‌ها در این استان‌ها
  • پیش‌بینی فعالان بازار از قیمت طلا و ارز در روزهای آینده/ منتظر این قیمت‌ها در بازار باشید
  • علل سیاه شدگی میوه پسته باغات مزرعه کلانتر
  • دبیرکل سازمان جهانی بهداشت: تفاهم‌نامه‌ مقابله با همه‌گیری‌های آینده باید امضا شود
  • عکس| آخرین تصویر از بازیگر پایتخت پیش از فوت /دلیل مرگ
  • (عکس) آخرین تصویر از بازیگر پایتخت پیش از فوت
  • آخرین تصویر از بازیگر پایتخت پیش از فوت/ عکس
  • مصدومیت چهار نفر بر اثر واژگونی خودروی جیلی