Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-28@12:37:19 GMT

حل مشکل ناباروری با ایده نو دانشجوی پزشکی اردبیل

تاریخ انتشار: ۲۰ مرداد ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۷۸۶۷۶۹

حل مشکل ناباروری با ایده نو دانشجوی پزشکی اردبیل

علیرضا محبی که به همراه تعدادی از دانشجویان علاقه‌مند، کار تحقیقی نوینی را در عرصه درمان ناباروری آغاز کرده و با ارائه ایده خود موفق به کسب رتبه اول جشنواره "ایده‌های نو حوزه سلامت" شده است، گفت: برای حل مشکل زوج‌های نابارور با تولید محصول جدید، در تست‌های آزمایشگاهی نیز به نتایج مطلوبی رسیده‌ایم.

وی در گفتگو با ایرنا افزود: محصولی که با ایده نوین تولید شده، با نام تجاری‌ یوپرم "Uperm" با شماره اختراع ۱۰۴۷۷۹ در مرکز مالکیت فکری، ثبت اختراع شده و روشی برای حل مشکلات زوج‌های نابارور است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

محبی بیان کرد: در واقع یوپرم "Uperm" روشی برای بهبود جداسازی اسپرم‌های متحرک است که امیدواریم برای حل مشکل اساسی ناباروری راه‌گشا باشد.

وی اظهار کرد: ما در قالب یک تیم چند رشته‌ای شامل دکتر حسین واثقی دودران (دکتری فیزیولوژی تولید مثل)، دکتر سیامک جمالی (پست دکتری مکانیک)، دکتر مرضیه عطشان(دکتری جنین شناسی)، حانیه یوسف‌زاده(دانش آموخته مامایی) و علیرضا محبی(دانشجوی رشته پزشکی) روی این محصول کار کرده و ایده خود را به نتیجه رسانده‌ایم.

این دانشجوی خلاق اردبیلی همچنین افزود: با نتیجه بخش شدن نتیجه کار علمی تیمی، با هزینه شخصی اعضای تیم شروع به تولید محصول اولیه کردیم و محصول تولیدی ما نیز حتی در تست‌های آزمایشگاهی مرکز ناباروری دانشگاه علوم پزشکی اردبیل نیز به نتایج بسیار مطلوبی رسید.

وی اضافه کرد: با توجه به شرایط اقتصادی، به تنهایی قادر به تولید انبوه محصول نیستیم و در صورت حمایت از طرف دانشگاه و سرمایه‌گذاران، این توانایی را داریم که هر چه سریع تر محصول خود را به صورت انبوه تولید کرده و در اختیار مراکز ناباروری قرار دهیم.

محبی، مسئله ناباروری را یکی از مشکلات اصلی زوج‌های جوان عنوان کرد و گفت: بر اساس آمار سال ۱۳۹۵ در کشور حدود پنج میلیون زوج نابارور وجود دارد که هر سال نیز به طور متوسط ۹۰ هزار زوج به این تعداد اضافه می‌شود.

به گزارش ایرنا، جشنواره ایده‌های نو حوزه سلامت در راستای تحقق دانشگاه‌های نسل سوم توسط اداره کل فرهنگی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و با همکاری دانشگاه علوم پزشکی کرمان برگزار شد.

این دانشجوی خلاق اردبیلی از میان بیش از ۴۱۰ طرح و ایده حوزه سلامت و بهداشت ارائه شده به این جشنواره کشوری، توانست با ارائه ایده درمان ناباروری به روش یوپرم، رتبه نخست را کسب کند.

این دانشجوی رشته پزشکی که به عنوان دبیر کمیته تحقیقات و فناوری دانشجویی دانشکده پردیس دانشگاه علوم پزشکی اردبیل فعالیت دارد، پیش از این رتبه اول جشنواره کشوری هیدروتراپی دانشگاه علوم پزشکی اردبیل در سال ۹۸ و رتبه اول جشنواره کشوری کروناستاپ دانشگاه علوم پزشکی اردبیل در سال ۹۹ را کسب کرده است.

برچسب‌ها استان اردبیل دانشگاه های علوم پزشکی ناباروری بهداشت و سلامت

منبع: ایرنا

کلیدواژه: استان اردبیل دانشگاه های علوم پزشکی ناباروری استان اردبیل دانشگاه های علوم پزشکی ناباروری بهداشت و سلامت دانشگاه علوم پزشکی اردبیل

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۷۸۶۷۶۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آیین افتتاح طرح‌های دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی برگزار می‌شود

جواد شاهین‌فر در گفت‌وگو با مهر اظهار کرد: ظهر شنبه و با حضور معاون درمان وزیر بهداشت آئین افتتاح طرح‌های بهداشتی، درمانی و آموزشی دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی برگزار می‌شود.

وی در ادامه افزود: این طرح‌ها شامل راه‌اندازی دستگاه سی تی اسکن پیشرفته و آم آرآی در بیمارستان امام حسن (ع) و… با حضور استاندار و مسئولان استانی خواهد بود.

کد خبر 6089442

دیگر خبرها

  • حمایت دانشگاه علوم پزشکی آبادان از دانشجویان آمریکا و مردم غزه
  • چالش‌های سلامت دهان و دندان در ایران/ مشکل افزایش دندانپزشک نیست
  • جشنواره «الف تا» فرصت بکر پرورش ایده‌های خاص مدارس است
  • تقریباً ۱۵ درصد زوجین در بردسکن مشکل ناباروری دارند
  • افتتاح خوابگاه متأهلی برای ۱۲۰ دانشجوی علوم پزشکی تهران
  • بیش از ۶ هزار خدمت واکسیناسیون در مجتمع رسول دانشگاه علوم پزشکی ایران
  • آیین افتتاح طرح‌های دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی برگزار می‌شود
  • افتتاح خوابگاه برای زوج‌های علوم پزشکی
  • پذیرش دانشجوی خارجی در ارشد هوشبری در دانشگاه جندی شاپور اهواز
  • ثبت اختراع کاربردی دانشجوی دانشگاه لرستان