Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایران آنلاین»
2024-05-06@03:10:02 GMT

مخالفت نهادهای مغربی با سفر لاپید به این کشور

تاریخ انتشار: ۲۰ مرداد ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۷۸۶۷۹۶

مخالفت نهادهای مغربی با سفر لاپید به این کشور

نهادهای مغرب با سفر یائیر لاپید وزیر خارجه رژیم اشغالگر صهیونیستی به این کشور اعلام مخالفت کردند.

به گزارش روز چهارشنبه مرکز اطلاع رسانی فلسطین ، گروه "اقدام ملی به خاطر فلسطین" در بیانیه‌ای اعلام کرد که این سفر کاملا باطل و مردود و اهانت به مراکش و ملت آن است و موجب ضربه زدن به حقوق ملت مقاوم فلسطین خواهد شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در این بیانیه آمده است که رویکرد دولت مراکش در عرصه سیاست خارجی و قدم برداشتن در مسیر عادی‌سازی روابط با رژیم صهیونیستی، کاملا با مواضع و مسئولیت‌های دولت و ملت مراکش در قبال قضیه فلسطین و امت اسلامی در تضاد است.

جبهه حمایت از فلسطین و مخالفت با عادی‌سازی روابط در مراکش نیز با راه‌اندازی کمپینی در شبکه‌های اجتماعی، ضمن اعلام مخالفت قاطع با سفر وزیر خارجه رژیم صهیونیستی، خواستار مشارکت فعالان مراکشی در این کمپین شده است.

لاپید قرار است امروز (چهارشنبه) طی سفری دو روزه راهی مغرب شود.

لاپید شامگاه سه شنبه در توئیتی عنوان کرد که فردا راهی مغرب می‌شود و دفتر نمایندگی رژیم صهیونیستی را در رباط افتتاح می‌کند و پس از آن به دار البیضاء خواهد رفت.

هفته گذشته هزاران شهروند مغربی در شبکه‌های اجتماعی مخالفت خود را با حضور نخستین گروه از گردشگران صهیونیستی در کشورشان اعلام کردند.

شهروندان مغربی هشتگ «صهیونیست‌ها به کشورم خوش نیامدید» (لا مرحبا بالصهاینة فی بلدی) را در فضای مجازی راه اندازی کردند.

بر اساس این گزارش، هشتگ مردمی نه به صهیونیست ها در اعتراض به اقدام دولت مغرب در استقبال از نخستین گروه از گردشگران صهیونیستی راه اندازی شده است.

پیش تر مغرب با برقراری پرواز مستقیم به سرزمین اشغالی فلسطین، گام دیگری علیه آرمان های ملت فلسطین برداشته بود.

مغرب چهارمین کشور عربی پس از امارات، بحرین و سودان است که روابط خود را با رژیم صهیونیستی عادی کرده است.

امضای این توافقنامه های سازش با موج محکومیت در جهان اسلام روبرو شده و مسئولان، شخصیت های سیاسی و دینی و مردم کشورهای اسلامی با صدور بیانیه، برگزاری تظاهرات و مراسم سمینارهای متعدد در مناسبت های مختلف بر مخالفت خود با این رویکرد سازشکارانه تاکید و سازشکاران را خائن به مسئله فلسطین و آرمان های فلسطینی ها و جهان اسلام توصیف کردند./ ایرنا

منبع: ایران آنلاین

کلیدواژه: رژیم صهیونیستی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ion.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۷۸۶۷۹۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

قدردانی مقاومت فلسطین از حمایت یمن از مردم غزه

گروه‌های مقاومت فلسطین از ملت یمن و مواضع رهبری جنبش انصارالله و نیروهای مسلح آن در حمایت و پشتیبانی از مردم غزه قدردانی کردند.

به گزارش ایسنا، مقاومت فلسطین امروز جمعه اعلام کرد «اعلام مساله فلسطین به عنوان مساله محوری همه امت توسط مردم یمن که به نیابت از جهان عرب و اسلام صورت می‌گیرد، باعث افتخار است».

به نقل از سایت خبری المسیره، گروه‌های مقاومت فلسطین از جهان عرب و اسلام خواستند مواضع شجاعانه و قهرمانانه یمنی‌ها را در حمایت از مردم غزه و مقاومت فلسطین در پیش بگیرند.

مقاومت فلسطین در ادامه از همه اقشار ملت عربی و اسلامی و مردمان آزاده جهان قدردانی کرد که از مردم و مقاومت فلسطین در دستیابی به اهدافشان، دستیابی به آزادی در برابر تروریسم اشغالگر حمایت می‌کنند.

ملت یمن همواره در حمایت از مردم غزه و مقاومت فلسطین در برابر تجاوزات رژیم صهیونیستی تظاهرات می‌کنند.

جنبش انصارالله و ارتش یمن از زمان حمله رژیم صهیونیستی به غزه در دفاع از ملت فلسطین، کشتی‌های رژیم صهیونیستی را در دریای سرخ و تنگه باب المندب هدف قرار می‌دهند و اعلام کرده‌اند تا زمان توقف جنگ غزه و لغو محاصره این باریکه به این حملات ادامه خواهند داد.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • شکست جاسوسی آمریکا و رژیم صهیونیستی در یمن
  • ترکیه: مسئله فلسطین نباید قربانی رقابت‌های منطقه‌ای شود
  • اسرائیل و حماس به توافق آتش بس نزدیک شدند+ جزئیات/ هشدار درباره راه افتادن حمام خون در رفح/شمار شهدای غزه به ۳۴ هزار و ۶۵۴ نفر افزایش یافت
  • بلینکن: اسرائیل هنوز جان غیرنظامیان رفح را تضمین نکرده است
  • واکنش وزیر دفاع انگلیس به تحریمش از سوی ایران/ مخالفت امارات با استفاده آمریکا از پایگاه های نظامی در این کشور/ حمله موشکی به پایگاه نظامیان آمریکایی در شرق سوریه/ رایزنی محرمانه دولت بایدن و عربستان درباره یک توافق
  • راهپیمایی میلیونی مردم یمن در حمایت از غزه
  • سفر مدیر سیا به مصر با دستورکار آتش‌بس در غزه
  • قدردانی مقاومت فلسطین از حمایت یمن از مردم غزه
  • حماس خواستار قطع روابط کشور‌ها با رژیم صهیونیستی شد
  • استقبال حماس از تعلیق مبادلات تجاری ترکیه با رژیم صهیونیستی