Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه استان‌ها ــ کلانشهر کرمانشاه با وجود استعفای شهردار و بلاتکلیفی شورای ششم با معادله‌ای چند مجهولی مواجه شده است. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از کرمانشاه، هفته گذشته شهردار کرمانشاه استعفا کرد و هم‌اکنون این کلانشهر بدون شهردار و حتی سرپرست شهرداری اداره می‌شود و از طرف دیگر مراسم تحلیف اعضای ششمین دوره شورای اسلامی شهر کرمانشاه که به تعویق افتاده بود هنوز برگزار نشده و این موضوع مشکلاتی را ایجاد کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

هفته گذشته سعید طلوعی در نامه‌ای به استاندار استعفای خود را بعد از 30 ماه فعالیت اعلام کرد و این در حالی بود که تنها چند روز به پایان کار شورای پنجم باقی مانده بود.

در این بین برخی معتقدند براساس تبصره چهار ماده 71 قانون تشکیلات، وظایف و انتخاب شوراهای اسلامی کشور و انتخاب شهرداران، شهردار باید استعفای خود را تقدیم اعضای شورای شهری کند که در یکی دو سال اخیر در بسیاری از نشست‌های آن شرکت نکرده است.

اکنون کلانشهر کرمانشاه شهردار یا سرپرست شهرداری ندارد و وضعیت شورای این شهر نیز همچنان در هاله‌ای از ابهام قرار دارد. قرار بود پنجشنبه گذشته که آخر کار شهردار کرمانشاه هم بود مراسم تحلیف اعضای شورای ششم شهر کرمانشاه برگزار شود اما به دلیل اینکه هیئت مرکزی نظارت در ششمین دوره انتخابات شورای اسلامی شهر و روستا اعلام کرد صلاحیت 50 نفر از منتخبان شوراهای شهرهای مختلف کشور از جمله دو منتخب شورای ششم شهر کرمانشاه به اشتباه تأیید شده، مراسم تحلیف شورای ششم کرمانشاه نیز به تعویق افتاد.

عدم برگزاری مراسم تحلیف شورای شهر کرمانشاه ربطی به صحت انتخابات نداردبرگزاری مراسم تحلیف شورای شهر کرمانشاه در سایه ابهام / احتمال آغاز به کار شورای ششم کم استبرگزاری آیین تحلیف ششمین دوره شورای شهر تهران/ تشکیل هیئت رئیسه سنی

با این حساب عمر شورای پنجم شهر کرمانشاه به سر رسیده و شورای ششم نیز منتظر تعیین تکلیف نهایی است و شهر نیز که شهردار و سرپرست ندارد و باید منتظر بود که این معمای چند مجهولی کلانشهر کرمانشاه چگونه و چه زمانی حل خواهد شد.

البته شنیده‌ها از منابع موثق حاکی از آن است که مراسم تحلیف شورای شهر کرمانشاه با حضور دو عضو جدید خسرو زرافشانی و علی فتاحی طهنه به احتمال زیاد پنجشنبه هفته جاری برگزار خواهد شد.

فضل‌الله رنجبر فرماندار کرمانشاه درباره وضعیت شهردار و شورای شهر کرمانشاه اظهار داشت: شهردار کرمانشاه استعفای خود را خطاب به استانداری نوشته و رونوشت را برای شورا و برخی مقامات ارسال کرده است.

وی عنوان کرد: معاونت عمرانی استانداری بلافاصله استعفا را بنابر دستور استاندار طی نامه‌ای به شورای اسلامی دوره پنجم منعکس کرد و به دلیل اینکه شورا تشکیل جلسه‌ای نداده بود منتظر بودیم که این استعفا در دوره ششم بررسی و اظهارنظر شود.

رنجبر گفت: هیئت مرکزی نظارت بر انتخابات شوراهای کشور در ارتباط با صلاحیت دو نفر از منتخبان شورای اسلامی دوره ششم اظهارنظر کرده که موقع برای بررسی و تعیین تکلیف در نشستی با حضور مسئولان ستاد انتخابات کشور و مسئولان هیئت عالی نظارت بر انتخابات شوراهای اسلامی کشور در تهران مطرح و بررسی شده و امروز نتیجه این بررسی‌ها به ما ابلاغ می‌شود.

وی با اشاره به اینکه امروز موضوع در حوزه استان و شهرستان بررسی و نتیجه به مردم و اعضای شورای شهر اعلام می‌شود افزود: در نشست اولیه هم مراسم تحلیف منتخبین شورای ششم و انتخاب هیئت رئیسه این شورا و سرپرستی شهردار برگزار می‌شود.

رنجبر بیان کرد: براساس قانون انتخابات شوراها هنوز شهردار قبلی در امور شهرداری مسئولیت دارد و پس از بررسی استعفا و اظهار نظر اعضای شورای ششم وضعیت سرپرستی و شهردار جدید نیز تعیین تکلیف می‌‌شود.

انتهای پیام/832/س

منبع: تسنیم

کلیدواژه: شورای اسلامی کرمانشاه شورای اسلامی کرمانشاه شورای شهر کرمانشاه مراسم تحلیف شورای شورای اسلامی اعضای شورای شورای ششم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۷۸۷۳۴۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افتتاحیه دوره ششم مجلس خبرگان رهبری اول خرداد برگزار می‌شود

آیت الله سیدمحمدرضا مدرسی یزدی در گفت‌وگو با خبرگزاری صدا و سیما، گفت که هیئت مرکزی نظارت، پس از صادر شدن اعتبارنامه دو سوم منتخبان انتخابات خبرگان، از آنها برای شرکت در افتتاحیه دعوت می‏ کند. رئیس هیئت مرکزی نظارت بر انتخابات گفت که مراسم افتتاحیه در "ساختمان قدیم مجلس شورای اسلامی" برگزار می‌شود. ششمین دوره مجلس خبرگان رهبری پس از انتخابات ۱۱ اسفند پارسال، نمایندگان خود را شناخت. بر اساس قانون انتخابات مجلس خبرگان رهبری، دوره نمایندگی خبرگان رهبری ۸ ساله است و ۸۸ نماینده دارد. قانون اساسی، تدوین قوانین مربوط به این مجلس را برعهده خبرگان رهبری گذاشته و شورای نگهبان مسئول نظارت بر انتخابات این مجلس است.  قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران، خبرگان منتخب مردم، وظیفه تعیین رهبر و همچنین بررسی و مشورت درباره شرایط رهبر را برعهده دارند.  ساختار مجلس خبرگان رهبری از هیئت رئیسه و ۷ کمیسیون از جمله "کمیسیون بررسی راه‏‌های پاسداری و حراست از ولایت فقیه‏، کمیسیون تحقیق و کمیسیون اقتصادی" تشکیل شده است.  رئیس هیئت مرکزی نظارت بر انتخابات همچنین گفت که پیام رهبر انقلاب اسلامی در مراسم افتتاحیه دوره ششم مجلس خبرگان رهبری خوانده خواهد شد.  آیت الله مدرسی یزدی افزود: در جلسه افتتاحیه اول خرداد، هیئت رئیسه سنی تشکیل می‌شود. هیئت رئیسه سنی ۴ نفر هستند که یک رئیس، نایب رئیس و ۲ منشی دارد و سپس هیئت رئیسه دائم تشکیل می‌شود. هیئت رئیسه دائم مجلس خبرگان رهبری، ۷ نفر است و یک رئیس، ۲ نایب رئیس، ۲ منشی و ۲ کارپرداز دارد.

دیگر خبرها

  • عضو شورای شهر کرج: ارتباط نامعقول طرح سوال اعضای شورا از شهردار کرج با جابجایی مدیران شهرداری
  • حوزه ارزیابی و نظارت بر کیفیت آموزش عالی در قزوین احیا شد
  • مراسم تجلیل از قهرمانان کشتی اصفهان برگزار شد
  • به حقوق قشر کارگر توجه شود
  • تصویب بودجه ۲۱ میلیارد تومانی برای شهرداری پیربازار
  • زمان آغاز به کار مجلس ششم خبرگان رهبری اعلام شد
  • کار شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی، جریان‌سازی فرهنگی است
  • افتتاحیه دوره ششم مجلس خبرگان رهبری اول خرداد برگزار می‌شود
  • زمین احداث پارکینگ وسایل نقلیه سنگین در کرمانشاه تامین شد
  • نظارت سازمان تعزیرات بر گران‌فروشی و احتکار موثرتر می‌شود