Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایران آنلاین»
2024-04-27@22:13:34 GMT

سفر وزیر خارجه عراق به پاکستان

تاریخ انتشار: ۲۰ مرداد ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۷۸۷۶۲۴

سفر وزیر خارجه عراق به پاکستان

وزیر خارجه عراق در سفری رسمی با هدف همکاری بین دو کشور عازم پاکستان شد.

 به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، احمد الصحاف، سخنگوی وزارت خارجه عراق اعلام کرد، فؤاد حسین، وزیر خارجه این کشور در سفری رسمی عازم پاکستان شد و این سفر در پاسخ به دعوت شاه محمود قریشی، وزیر خارجه پاکستان انجام شده است.

الصحاف در ادامه افزود، سفر فؤاد حسین به پاکستان چند روز طول خواهد کشید و در جریان این سفر وزرای خارجه عراق و پاکستان با یکدیگر دیدار خواهند کرد و در این دیدار دو طرف در خصوص روابط دوجانبه و راه‌های تقویت و توسعه آن در تمامی زمینه‌ها به بحث و تبادل نظر خواهند پرداخت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سخنگوی وزارت خارجه عراق همچنین تصریح کرد، فؤاد حسین همچنین با رئیس جمهوری پاکستان و سفرای کشورهای عربی مقیم این کشور به منظور رایزنی در خصوص سیاست خارجی، اولویت‌های عراق، چالش‌ها، فرصت‌ها و روابط این کشور دیدار خواهد کرد.

وزیر خارجه پاکستان در ۲۹ ماه مه به بغداد، پایتخت عراق سفر کرده بود و در جریان آن با فؤاد حسین دیدار کرد و دو طرف در این دیدار چگونگی برقراری روابط نفتی بین دو کشور، صادرات نفت عراق به بازار پاکستانی، روابط اجتماعی و گردشگری دینی و اوضاع افغانستان را مورد بررسی قرار دادند.

این سفر وزیر خارجه عراق به پاکستان در ادامه سفر منطقه‌ای وی با هدف دعوت سران کشورهای همجوار برای حضور در اجلاس بغداد صورت گرفته است./ ایسنا

منبع: ایران آنلاین

کلیدواژه: وزیر خارجه خارجه عراق فؤاد حسین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ion.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۷۸۷۶۲۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دیدار و گفت وگوی علی باقری با نماینده ویژه پوتین

معاون سیاسی وزارت خارجه ایران با میخائیل باگدانف نماینده ویژه رئیس جمهور روسیه و معاون وزیر امور خارجه در امور خاورمیانه و شمال آفریقا دیدار و درباره مناسبات دوجانبه و تحولات منطقه به گفتگو پرداخت.

به گزارش فارس، علی باقری معاون سیاسی وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران که برای شرکت در نشست معاونان وزیران امور خارجه و نمایندگان ویژه کشور‌های عضو بریکس به مسکو سفر کرد، با میخائیل باگدانف نماینده ویژه رئیس جمهور روسیه و معاون وزیر امور خارجه در امور خاورمیانه و شمال آفریقا دیدار کرد.

در این دیدار طرفین ضمن تأکید بر ظرفیت‌های بریکس بعنوان یک پیمان چندجانبه و مهم، روابط و موضوعات دوجانبه و منطقه‌ای را مورد بحث و بررسی قرار دادند.

دیگر خبرها

  • دیدار مخفیانه دبیرکل ناتو و وزیر خارجه آلمان در رستوران تا پاسی از شب لو رفت+ تصاویر
  • دیدار بلینکن با رئیس‌جمهور چین و تاکید بر حل اختلافات
  • بلینکن در دیدار با رئیس جمهور چین : پکن می تواند از طریق نفوذش بر ایران در کاهش تنش‌ها نقش داشته باشد
  • وزیرخارجه پاکستان: سفر رئیسی حائز اهمیت است/تحریم‌های آمریکا اهمیتی ندارد
  • روسیه : از پیوستن بولیوی به «بریکس» حمایت می‌کنیم
  • دیدار و گفت وگوی علی باقری با نماینده ویژه پوتین
  • هشدار چین به آمریکا: بین تقابل و همکاری یکی را انتخاب کنید
  • افتتاح سرکنسولگری ارمنستان در تبریز | تصمیم کشور همسایه بعد از اقدام ایران
  • گزارش امیرعبداللهیان از سفر رئیسی به سریلانکا و پاکستان
  • درخواست بلینکن از چین: با شرکت‌های آمریکایی عادلانه رفتار کنید