Web Analytics Made Easy - Statcounter

سید«علی آقازاده» روز چهارشنبه در کارگروه گذر از پیک مصرف برق استان مرکزی، افزود: با مشخص شدن سهمیه انرژی الکتریکی برای شهرستان در اداره برق می‌توان از خسارت‌های ثانویه  به بخش‌های مختلف در سایه برنامه‌ریزی جلوگیری کرد.

وی اظهار داشت: قطع فیدرها با برنامه‌ریزی در دستور کار کمیته اضطراری برق استان قرار گیرد و اقدامات فنی باید در این راستا عملیاتی شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

استاندار مرکزی گفت: بحران کمبود انرژی الکتریکی معطوف به تابستان امسال نیست و با توجه به شرایط موجود ممکن است  چند سال متوالی ادامه  یابد بنابراین لازم است برنامه‌ریزی بلندمدت صورت بگیرد.

آقازاده افزود: شرایط به‌گونه‌ای رقم خورده که چالش کمبود انرژی الکتریکی رخ داده است و نباید همه مشکلات به گردن وزارت نیرو انداخت زیرا این مجموعه میزان مشخصی توان برای تولید انرژی الکتریکی دارد و باید ۱۵ هزار مگاوات برق کسری با مدیریت در کشور جبران شود.

وی اظهار داشت: با توجه به اینکه اعمال برنامه خاموشی در هر منطقه‌ای باعث می‌شود که تلفن همراه و تلفن ثابت نیز دچار اختلال و قطعی شود بنابراین باید پیش‌نیازهای لازم را در تامین برق اضطراری این خدمات مهیا کرد تا مردم کمتر در مشکل باشند.

استاندار مرکزی گفت: استفاده از انرژی خورشیدی برای برخی مشترکان کشاورزی، آبزی‌پروری و صنایع سیاستی است که باید با جدیت دنبال شود و هرقدر در این راستا سرمایه‌گذاری شود جبران کمبود انرژی الکتریکی سهولت بیشتری می‌یابد.

آقازاده افزود: قطع برق و به دنبال آن قطع آب واقعیت تلخی است که در نتیجه کمبود تولید، افزایش دمای هوا و مصرف بالا اتفاق افتاده است و باید برای آن چاره اندیشی کرد.

وی اظهار داشت: برآورد خسارات ناشی از کمبود انرژی الکتریکی را باید به پایان سال معطوف کرد و نیاز است که مصوبه اعمال شده برای محدودیت ظرفیت تولید صنایع سیمان، فولاد، محصولات کشاورزی و آبزیان با نگاهی کارشناسی بررسی شود و تاثیرات آن با هدف حمایت اصولی از شاغلان این بخش‌ها مدنظر باشد.

استاندار مرکزی گفت:  کارگروه  گذر از پیک مصرف در استان باید تصمیم‌های همه‌جانبه کارگشا و علمی داشته باشد تا در راستای بحران به وجود آمده اقدامات اصولی صورت گرفته و عدالت در خاموشی‌ها نیز عملیاتی شود.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری مرکزی گفت: کشاورزان با قطع برق امکان آبیاری مزارع را ازدست می‌دهند و این درحالیست که با شرایط خشکسالی شدید در برخی محصولات زمان آبیاری مهم است و قطع برق خسارت زیادی را متوجه بهره برداران کرده است.

«سعید فرخی» افزود: لازم است برنامه‌ریزی برای جداسازی سهمیه برق مصارف چاه‌های آب کشاورزی با آب آشامیدنی صورت گیرد تا بخش کشاورزی از قطع برق کمتر متضرر شود.

وی اظهار داشت: فرمانداران موظف هستند با نگاهی همه‌جانبه به مسایل از طریق کارگروه گذر از پیک مصرف بهترین زمان‌بندی را برای خاموشی‌ها اعمال کنند تا هیچ مشترکی با زیان ناشی از برنامه‌نداشتن قطعی برق مواجه نشود.

مدیرعامل برق منطقه‌ای باختر گفت: ۱۲ تا ۱۵ هزار مگاوات عدم توازن تولید و مصرف انرژی برق استان است و مصرف انرژی الکتریکی استان از مرز ۶۷ هزار و ۲۰ مگاوات عبور کرده و صنایع با وجود محدودیت مصرف همچنان شاهد قطع برق هستند.

«فرهاد شبیهی» افزود: روز دوشنبه هفته جاری پست ۲۳۰ همدان به خاطر مصرف بالا برق از مدار خارج شد و اکنون سقف مصرف برق استان مرکزی از ۷۰ هزار مگاوات بالاتر است.

وی اظهار داشت: در هفته آینده باید همکاری مردم و صنایع برای گذر از شرایط کنونی به طور جدی صورت گیرد تا با خنک‌تر شدن هوا، میزان تولید و مصرف برق تعادل بمعقول یابد.

مدیرعامل برق منطقه‌ای باختر گفت: با هر یک درجه افزایش دما یک‌هزار و ۲۰۰ مگاوات مصرف انرژی الکتریکی افزایش می‌یابد و با دادن ۲۵ مگاوات برق به واحدهای تولیدی  سیمان باید برق ۶ تا ۷ هزار مشترک خانگی قطع شود.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان مرکزی هم گفت: هفته جاری مصرف برق استان افزایش داشت و موجب شد تا ۱۹ بار قطع برق در استان بدون برنامه‌ریزی صورت گیرد.

«محمد اله‌داد» افزود: کم‌ آبی موجب شده تا برخی سدها برای خنک کردن سیستم‌ها با مشکل مواجه شوند و در نتیجه قطع برق روی دهد.

وی اظهار داشت: قطع برق روز شنبه هفته جاری از ساعت ۸ و ۳۰ دقیقه آغاز و تا ۱۳ و ۳۰ دقیقه ادامه داشت و ۲۸۰ مگاوات قطع برق در حوزه توزیع به وجود آمد.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان مرکزی گفت: قطع برق در دلیجان و کمیجان در هفته جاری بیشتر از سایر مناطق بود که فرکانس از روی این دو شهر به سایر مناطق که حساسیت کمتری داشتند، جابه‌جا شد.

اله‌داد افزود: آستانه تحمل صنایع استان با وضع اقتصادی خاص برای پذیرش بیش از حد خاموشی‌ها محدود است و توان ادامه وضعیت فعلی برای آنان با هشت ساعت قطع برق وجود ندارد.

در این نشست فرمانداران شهرستان‌های استان به‌صورت ویدکنفرانس مشکلات حوزه برق و تنگناهای ایجاد این حوزه را مطرح کردند.

حدود ۷۰۰ هزار مشترک برق در استان مرکزی وجود دارد که برق آنان از ۱۶ هزار دستگاه ترانسفورماتور، ۲۰ هزار کیلومتر شبکه و ۶۵ پست فوق توزیع تامین می‌شود.

برچسب‌ها اراک استان مرکزی انرژی برق مصرف بهینه برق

منبع: ایرنا

کلیدواژه: اراک استان مرکزی انرژی برق اراک استان مرکزی انرژی برق مصرف بهینه برق برق استان مرکزی برنامه ریزی هفته جاری مرکزی گفت مصرف برق قطع برق

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۷۸۷۸۸۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بازسازی گذرگاه آبی مرکزی شهر ایلام در دستور کار است

به گزارش خبرنگار مهر، محمدحسن نامی معاون وزیر و رئیس سازمان مدیریت بحران کشور صبح امروز پنجشنبه در بدو ورود به این استان اظهار کرد:

وزه پیشگیری از حوادث غیرمترقبه یکی از موضوعاتی است که در سفر در استان ایلام موردتوجه قرار دارد.

وی بیان کرد: اقداماتی که موجب خواهد شد از خسارات جدی در زمینه‌های سیلاب، زلزله و فرونشست زمین و آتش‌سوزی باتوجه‌به جغرافیای کوهستانی و سبز استان ایلام جلوگیری شود در این سفر در دستور کار قرار دارد.

نامی تصریح کرد: در این سفر از چند مسیر رودخانه‌ای و گذرگاه آبی در سطح استان از جمله گذرگاه مرکزی شهر ایلام بازدید خواهد شد.

وی عنوان کرد: باتوجه‌به اینکه برخی از قسمت‌های این مسیل‌ها و گذرگاه‌های آبی در سطح شهر ایلام فروریخته است که با کمک‌های جدید تلاش خواهد شد که بازسازی این گذرگاه‌های آبی در سطح شهر ایلام انجام شود.

رییس سازمان مدیریت بحران کشور اضافه کرد: بازدید از شهر سرابله و سایر مناطق استان که نیاز به بررسی در راستای مدیریت بحران و کاهش مخاطرات در سوانح و حوادث غیرمترقبه دارند از دیگر برنامه‌های سفر به استان ایلام است.

کد خبر 6088378

دیگر خبرها

  • پافشاری بر پدیده «اوج نفت» هرج و مرج انرژی را تشدید می‌کند
  • با این مواد غذایی درد را فراموش کنید
  • تیغ شدت مصرف انرژی روی گلوی اقتصاد ایران
  • تابستان چقدر کمبود برق داریم؟
  • شاخص شدت انرژی در کشور رو به افزایش است
  • بهترین ساعت برای مصرف ویتامین D صبح است یا شب؟
  • کمبود معلم، نتیجه ناترازی در سالهای گذشته است
  • چالش کمبود معلم در استان مرکزی کاهش می‌یابد
  • بازسازی گذرگاه آبی مرکزی شهر ایلام در دستور کار است
  • هوش مصنوعی چگونه به بهینه سازی انرژی کمک می‌کند؟