Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-30@05:29:57 GMT

۲۲ هکتار از اراضی کشاورزی چهارباغ آزادسازی شد

تاریخ انتشار: ۲۰ مرداد ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۷۸۸۱۷۵

۲۲ هکتار از اراضی کشاورزی چهارباغ آزادسازی شد

سرهنگ سید مجتبی موسوی روز چهارشنبه به خبرنگار ایرنا گفت: تشدید اقدامات پیشگیرانه و برخورد با تغییر کاربری های غیر مجاز در اراضی شهرستان چهار باغ در دستور کار قرار دارد.
وی اظهارداشت: در اجرای مصوبات قرارگاه صیانت از بیت المال و مقابله با تغییر کاربری‌های غیر مجاز و با دستور دادستان مرکز استان در حفظ حقوق عامه ضمن بررسی از وضعیت ساخت و سازهای غیر مجاز در اراضی شهرستان چهار باغ مقرر شد برنامه منظمی برای اجرای قوانین و مقررات حفظ کاربری اجرا می شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 
فرمانده یگان حفاظت با بیان اینکه رفع تصرف ۲۲ هکتار از اراضی کشاورزی شهرستان چهارباغ در قالب ۲ مرحله اجرای تبصره ۲ از ماده ۱۰ قانون در حریم این شهرستان و روستای رامجین اتفاق افتاد، گفت: یکی از اهداف این طرح حجیم برخورد با صنوف غیر مجاز و تاثیر گذار در بروز تغییر کاربری های غیر مجاز از جمله مشاورین املاک بوده که ضمن هماهنگی های به عمل آمده با مقامات قضایی تا زمان تعیین تکلیف قانونی پلمپ خواهند شد.

۴۰ مورد صنوف غیرمجاز اخطاریه دریافت کردند

موسوی با بیان اینکه برای تعداد ۴۰ مورد از صنوف غیر مجاز اخطاریه صادر و تعداد ۲۰ مورد نیز پلمپ شده اند، افزود: تمام ساخت و سازهای غیر قانونی احداث شده و یا در حال احداث شناسایی و فهرست برداری شده و باید تاکید کرد که هیچ یک از اقدامات غیر قانونی از حیث اجرای قانون در امان نخواهند ماند. 
فرمانده یگان حفاظت از اراضی کشاورزی استان البرز از تمام مسوولان از جمله دادستانی شهرستان و نیروهای انتظامی  و مجموعه کارکنان مدیریت جهاد کشاورزی همچنین دیگر دستگاه های خدمات رسان که در اجرای ماموریت چند روزه همکاری و همراهی داشته اند تقدیر به عمل آورده و در پایان بیان داشت اجرای قوانین و مقررات در این شهرستان با قوت ادامه خواهد داشت .

استان البرز بالغ بر ۶۸ هزار هکتار اراضی کشاورزی زراعی وباغی دارد.

برچسب‌ها چهارباغ تغییر کاربری اراضی اراضی کشاورزی قلع و قمع استان البرز

منبع: ایرنا

کلیدواژه: چهارباغ تغییر کاربری اراضی اراضی کشاورزی چهارباغ تغییر کاربری اراضی اراضی کشاورزی قلع و قمع استان البرز اراضی کشاورزی تغییر کاربری غیر مجاز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۷۸۸۱۷۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اجرای مدیریت تلفیقی در ۳۰۰۰ هکتار زمین کشاورزی مازندران

سرپرست مدیریت حفظ نباتات سازمان جهاد کشاورزی مازندران از اجرای طرح مدیریت تلفیقی (ICM) در سه هزار هکتار شالیزار مازندران به منظور تولید برنج سالم خبر داد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از مازندران، فرید بیگی، امروز _دوشنبه دهم اردیبهشت_ در جلسه ستاد گیاه پزشکی استان مازندران در ساری از اجرای روش مدیریت تلفیقی (ICM) در اراضی کشاورزی مازندران خبر داد و اظهار کرد: این روش با اهداف حاصل‌خیزی خاک، مدیریت آفات و بیماری‌ها، مدیریت آب، تناوب زراعی، کنترل علف‌های هرز و استفاده بهینه از نهاده‌های کشاورزی است.

وی افزود: برای تولید محصول سالم برنج به روش مدیریت تلفیقی (ICM)، مصرف بهینه کود، استفاده از تله‌نوری و مبارزه مکانیکی از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است.

سرپرست مدیریت حفظ نباتات سازمان جهاد کشاورزی مازندران از اجرای این طرح در سه هزار هکتار اراضی شالیزاری استان به‌منظور تولید برنج سالم خبر داد و گفت: این برنامه سال گذشته در ۱۴۰ هکتار اراضی شالیزاری مازندران اجرا شد.

بیگی با اشاره به اینکه بیماری زنگ زرد از جمله بیماری‌های مهم مزارع گندم است، تصریح کرد: تاکنون با بیماری زنگ زرد در ۱۹ هزار هکتار مزارع گندم استان مبارزه شیمیایی شد.

وی با تاکید بر اهمیت مبارزه با آفت شپشک توت روی کیوی یادآور شد: به لزوم مبارزه با این آفت و دریافت گواهی ارتقای سلامت کیوی (کد QR) دستور کار قرار گرفت که وجود این آفت مانع صادرات کیوی به خارج از کشور می‌شود.

این مسئول با بیان اینکه با توجه به شرایط مناسب آب و هوایی سال گذشته برای فعالیت آفت مگس مدیترانه‌ای و شکار آفت در سال قبل و ادامه این شرایط مطلوب در سال جاری، مبارزه با مگس میوه با اولویت کانون‌کوبی مورد تاکید است، عنوان کرد: سال گذشته مبارزه شیمیایی با مگس میوه در ۵۰ هزار هکتار و مبارزه غیرشیمیایی با این آفت نیز در ۱۰۱ هزار هکتار از باغ‌های استان انجام و ۱۳۷ هزار مگس به‌وسیله تله‌های فرمونی و جلب‌شونده در ایستگاه‌های پیش‌آگاهی استان شکار شد.

کد خبر 749095

دیگر خبرها

  • اجرای مدیریت تلفیقی در ۳۰۰۰ هکتار زمین کشاورزی مازندران
  • مقابله با تغییر کاربری غیرمجاز به وسعت ۳۰۰ هکتار در چهارباغ
  • واگذاری ۱۹ هزار هکتار از اراضی ملی برای اجرای طرح‌های کشاورزی
  • مقابله با تغییر کاربری غیرمجاز به وسعت ۱۱۰ هکتار در کرج
  • مقابله با تغییر کاربری غیرمجاز ۱۱۰ هکتار از اراضی زراعی کرج
  • ۵۷ مورد دیوارکشی و قطعه‌بندی در البرز قلع و قمع شد
  • جلوگیری از تغییر کاربری ۵۹ هکتار از اراضی کشاورزی ساوجبلاغ
  • ۸۴۲ هکتار از اراضی ملی به شهرک‌های صنعتی و کشاورزی واگذار شد
  • پیشگیری از تغییر کاربری ۵۹ هکتار اراضی کشاورزی ساوجبلاغ
  • تخریب دو ساخت و ساز غیر مجاز در اراضی کشاورزی نهاوند