Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «باشگاه خبرنگاران»
2024-05-02@03:52:27 GMT

مشخصات شارژر اصلی سامسونگ

تاریخ انتشار: ۲۰ مرداد ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۷۸۸۲۸۹

مشخصات شارژر اصلی سامسونگ

به گزارش خبرنگار نبض بازار گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، متاسفانه با افزایش نرخ ارز، شدت تحریم‌ها و کاهش واردات با پدیده‌ای مواجه شده‎ایم که بعضی فروشندگان سودجو شارژر تقلبی را به جای شارژر اصلی سامسونگ به شما ارائه می ‎دهند. شاید در نگاه اول این مسئله مشکلی نداشته باشد اما به مرور می‎ تواند باعث تخریب باتری گوشی یا حتی آتش‎سوزی در اثر داغ کردن بیش‎‏ازحد گوشی شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

امروزه همه گوشی‎ های سامسونگ دارای باتری لیتیوم یونی هستند که برخلاف باتری‎های نیکل کادمیوم قدیمی نیمه‎عمر دارند. بنابراین اتصال مداوم آن‎ها به یک آداپتور یا کابل تقلبی شارژر می‎ تواند طول عمر آن‎ها را کم و شما را مجبور به تعویض پیش از موعد کند.

به‎ همین ‎دلیل، در این مطلب تصمیم گرفته‎ایم به نکات کاربردی در زمینه تشخیص و خرید شارژر اصلی سامسونگ اشاره کنیم تا این بار با دقت نظری بیشتری برای خرید اقدام کنید. البته اگر از اعتبار بالای فروشگاه مورد نظر خود مطمئن باشید، نگرانی شما به حداقل خواهد رسید!

تفاوت شارژر اصلی و تقلبی سامسونگ

خوشبختانه از نظر ظاهری امکان تشخیص شارژر اصلی سامسونگ از نوع تقلبی آن وجود دارد. در ادامه به این نکات اشاره خواهیم کرد.

به آرم هک شده روی شارژر دقت کنید

اگر شارژر شما اصلی باشد، ضخامت و فاصله تمامی حروف آرم سامسونگ (SAMSUNG) درج شده روی آن یکسان است. درحالی‎که در شارژرهای تقلبی ضخامت حروف N، M و A بیشتر از باقی حروف است.

به مدت زمان شارژ شدن گوشی خود دقت کنید

می‎ توان گفت که میانگین زمان شارژ شدن باتری، با وجود انواع شارژر اصلی سامسونگ حدود 1 ساعت و 45 دقیقه است. درحالی‎که اگر شارژر شما تقلبی باشد احتمالا این مدت زمان به 2 تا 2.5 ساعت هم خواهد رسید. توجه به این نکته ساده می‎ تواند از بروز مشکلات زیادی برای گوشی سامسونگ شما در آینده جلوگیری کند.

نگاهی به ساختار محل اتصال سیم شارژر به آداپتور بیاندازید

در آداپتور شارژر اصلی سامسونگ، خطوط اطراف محل اتصال کابل شارژر کاملا یکدست و بدون هیچ زائده یا فرورفتگی هستند، درحالی‎ که در شارژر تقلبی اثراتی از نقص در این خطوط را مشاهده می‎کنید.

به افزایش دمای آداپتور شارژر هنگام شارژ شدن دقت کنید

پیشنهاد می‎ کنیم ابتدا تمامی اپلیکیشن‎ ها به‎ خصوص اینترنت داده و WiFi گوشی خود را خاموش کنید و سپس شارژر خود را به برق بزنید. اگر شارژر شما بیش‏ از‏حد داغ کرد، احتمال تقلبی بودن آن وجود دارد چراکه شارژر اصلی سامسونگ با حفظ یک دمای ثابت گوشی را شارژ می‎ کند.

به وزن آداپتور شارژر خود توجه کنید

تجربه نشان داده است که شارژر اصلی سامسونگ نسبت به شارژر تقلبی وزن بیشتری دارد زیرا قطعات و مواد به کار رفته در ساخت آن کیفیت بالایی دارند. اگر به یک ترازو دسترسی دارید، بهتر است آداپتور شارژر خریداری شده را وزن کنید. اگر اصلی باشد باید حدود 40 گرم وزن داشته باشد!

حتما به ساختار دوشاخه آداپتور شارژر خود دقت کنید

معمولا دوشاخه آداپتورهای اصلی دارای یک انحنای ظریفی در انتهای خود هستند که به راحتی قابل مشاهده است. برخلاف آداپتورهای تقلبی که نه تنها دارای این انحنا نیستند بلکه کج بودن یکی از دوشاخه‎های آن‎ها از دور مشخص است.

به محکم یا شل بودن نحوه اتصال کابل شارژر به درگاه گوشی اهمیت بدهید

اصولا کابل یک شارژر اصلی سامسونگ به گونه‎ای طراحی می‎شود که هنگام اتصال به درگاه گوشی هیچ‎گونه لغزشی نداشته باشد چراکه در غیر این صورت نمی‎تواند در عرض یک ساعت باتری گوشی را شارژ کامل کند. بنابراین، اگر سالم بودن درگاه گوشی خود مطمئن هستید و مدام با بیرون آمدن کابل از درگاه گوشی مواجه می‎شوید، احتمالا از ابتدا یک شارژر تقلبی خریداری کرده‎اید!

به نحوه شناسایی گوشی توسط دستگاههای دیگر، پس از اتصال کابل به آنها توجه کنید

اگر یک شارژر اصلی سامسونگ خریداری نکرده باشید، نباید انتظار دریافت پیغامی مبنی بر شناسایی گوشی از طرف کامپیوتر شخصی، لپ‏تاپ یا تبلت به محض اتصال کابل گوشی به آن‎ها داشته باشید. از نظر کارشناسان این مورد ساده‎ترین راهکار برای تشخیص شارژر اصلی سامسونگ از نوع تقلبی آن است.

به اندازه پایه کابل شارژر دقت کنید

کابل‎های اغلب شارژرهای اصلی سامسونگ دارای پایه USB و میکرو USB هستند. شارژرهای تقلبی نیز این شرایط را دارند اما اندازه پایه کابل آن‎ها کمی بزرگتر و غیر استاندارد است. همین مسئله می‎تواند آسیب بزرگی به درگاه گوشی شما وارد کند.

به دریافت یا عدم دریافت پیام پاپآپ گوشی به محض اتصال آن به شارژر توجه کنید

یکی دیگر از نکات ساده‎ای که باید به آن دقت کنید این است که اگر شارژر شما تقلبی باشد، احتمالا هنگام شارژ گوشی هیچ پیغامی مبنی بر میزان شارژ و زمان اتمام شارژ گوشی دریافت نخواهید کرد.

بد نیست بدانید که بعضی از کارشناسان معتقد هستند که وجود علامت «A+» یا «Made in China» بر روی آداپتور شارژر، نشانه تقلبی یا کپی بودن آن است.

اگر قصد تعویض شارژر گوشی سامسونگ خود را دارید، بهتر است این بار به وجود علامت UL ربر وی آداپتور آن دقت کنید. وجود این لوگو نشان‌دهنده تحت نظارت بودن قطعه ساخته شده توسط سازمانی است که وظیفه حفظ استانداردهای ایمنی برای همه تکنولوژی‏های عرضه شده به بازار را دارد.

معرفی یکی از معتبرترین فروشگاه‌های اینترنتی عرضهکننده لوازم جانبی موبایل

احتمالا این نگرانی برای شما پیش آمده است که با وجود همه‎گیری ویروس کرونا و تمایل به خرید غیر حضوری انواع لوازم جانبی سامسونگ، فرصتی برای امتحان کردن نکات ذکر شده وجود ندارد. نگران نباشید، درصورتی‎که فروشگاه مورد نظر شما معتبر و باسابقه باشد اصلا نیازی به تشخیص نیست و فقط کافی است که ثبت سفارش کنید!

پیشنهاد ما به شما امگا باتری است که تا به الان توانسته با ارائه خدمات عالی و قیمت‎های مناسب، مشتریان زیادی را به سوی خود جلب کند. پیشنهاد می‎کنیم همین الان برای مقایسه قیمت خرید شارژر اصلی سامسونگ یا سایر برندهای گوشی مانند شیائومی، نوکیا، اپل، ال ‌جی، سونی، بلک‌ بری و هواوی این فروشگاه با فروشگاه‎های دیگر، به امگا باتری مراجعه کنید.

این فروشگاه علاوه‌بر عرضه انواع کابل و شارژر اصلی گوشی، در زمینه فروش باتری و پاوربانک اورجینال نیز فعالیت می‌کند. اگر تعمیرکار موبایل هستید می‌توانید لوازم مورد نیاز خود را نیز با بهترین قیمت از امگا باتری تهیه کنید. پشتیبانی تیم قوی امگا باتری در هر ساعتی از شبانه‌روز با خطوط ارتباطی 02188803664 و 09129381843در خدمت شما است. در صورت وجود مشکلی در روند خرید غیر حضوری یا داشتن هرگونه انتقاد، می‎توانید به آدرس omegabattery.shop@gmail.com ایمیل ارسال کنید.

با وجود خدمات ضمانت تعویض کالا و بازگشت وجه امگا باتری، مطمئنا دیگر نگرانی از بابت کیفیت، اورجینال بودن لوازم جانبی مورد نظر خود (به‎خصوص برای خرید آداپتور اصلی سامسونگ) نخواهید داشت. توصیه می‌کنیم این فرصت عالی را از دست ندهید!

انتهای پیام/ 

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: نبض بازار شارژر سامسونگ شارژر اصلی سامسونگ آداپتور شارژر شارژر تقلبی اتصال کابل درگاه گوشی دقت کنید

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۷۸۸۲۸۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

علائمی که نشان می‌دهد که مشروب تقلبی مصرف کرده‌اید

آفتاب‌‌نیوز :

تایید خبر مسمومیت ۲۹ پزشک با مشروبات الکلی تقلبی در شیراز باز هم بحث مشروبات تقلبی و سمی در کشور را داغ کرده است.

مشروب‌های تقلبی داستان دنباله‌داری است که تاکنون جان خیلی‌ها را گرفته و در حادثه اخیر شیراز هم منجر به از دست رفتن جان یک پزشک و عامل بستری سایر مصرف‌کنندگان هم شده است. البته آمار دقیقی در این باره اعلام نمی‌شود، اما آخرین بار تابستان ۱۴۰۲ بود که عباس مسجدی آرانی، رئیس سازمان پزشکی قانونی کشور از مرگ مجموعا ۶۴۴ نفر در پی مصرف الکل تقلبی خبر داد. حالا پس از انتشار اخباری مبنی بر مسمومیت دسته جمعی حدود ۲۹ نفر از پزشکان در شیراز، گفته می‌شود که دادستانی قصد ورود به این حادثه و تشکیل پرونده در این خصوص دارد. برخی هم عنوان می‌کنند که چطور پزشکان قادر به تشخیص مشروب تقلبی از غیرتقلبی نبوده و دچار چنین خسارت زیانباری شده‌اند.

دکتر شاهین شادنیا، رئیس بخش ICU مسمومین بیمارستان لقمان حکیم تهران در این باره می‌گوید: هیچ روشی برای تشخیص الکل تقلبی وجود ندارد و تمام روش‌هایی هم که در فضای مجازی برای تشخیص آن‌ها عنوان می‌شود شاید تا حدودی کمک‌کننده باشند، اما درباره هیچ کدام قطعیت برای تشخیص وجود ندارد.

شادنیا ادامه می‌دهد: اگر الکی دارای بو بود، نمی‌توان به سمی بودن یا نبودن آن حکم داد یا اگر رنگ خاصی داشت، با قطعیت اعلام کرد که تقلبی است. الکل زردرنگ صنعتی است، اما همان را هم ماده‌ای اضافه می‌کنند که رنگش سفید می‌شود. الکل اگر بو داشته باشد هم به دلیل الکل طبی است، اما شاید میزان آن کم و درصد زیادی الکل سمی در مشروب وجود داشته باشد. به همین دلیل به جز روش‌های آزمایشگاهی که آزمایش‌های سم‌شناسی روی نمونه الکلی انجام می‌شود هیچ روشی برای اعلام قطعیت یک الکل سمی یا غیرسمی وجود ندارد.

چوب و هنر_F پلاس 
این متخصص سم‌شناسی و مسمومیت‌ها، درباره این که آیا در کشور ما توزیع مشروبات تقلبی زیاد است یا خیر، بیان می‌کند: آمار دقیقی در این باره ندارم، اما طی سال‌های مختلف و هر دوره‌ای مسمومیت با الکل‌های سمی رخ داده است. سوابق این مساله در بندرعباس، قم، شیراز و شهر‌های دیگر وجود داشته است. در دوره کرونا هم موارد مصرف با الکل‌های سمی و تقلبی افزایش پیدا کرد. ما فقط تعداد بیماران را می‌بینیم و در برخی زمان‌ها این مساله با پیک بیماران مواجه می‌شود و دوباره افت می‌کند.

او در پاسخ به این سؤال که بروز این پیک‌ها آیا دلایل خاصی دارد، عنوان می‌کند: به فصل یا تاریخ خاصی ربط ندارد و به صورت رندم و پراکنده این مساله را در دوره‌های مختلف می‌بینیم.

رئیس بخش ICU مسمومین بیمارستان لقمان حکیم تهران درباره این که برخی مصرف‌کنندگان این مشروب‌ها به دلیل مشکلات قانونی به مراکز درمانی مراجعه نمی‌کنند و بیشتر در معرض خطر قرار می‌گیرند، بیان می‌کند: در این باره بحث قانونی وجود ندارد و بیمارستان تنها مرکز ارائه خدمات درمانی است. بیمارانی هم که با مسمومیت‌های الکلی به بیمارستان‌ها مراجعه می‌کنند، صرفا درمان می‌گیرند، مگر این که خود بیمار قصد شکایت از شخص ارائه کننده مشروب تقلبی را داشته باشد. تاکنون هم ما هیچ موردی نداشتیم که بیمار به دلیل مصرف مشروبات تقلبی مراجعه کرده و به جایی گزارش شده باشد.

شادنیا دلیل اصلی علت تاخیر در این مراجعات را این مساله عنوان می‌کند که بیمار در مراحل اولیه متوجه مسمومیت ناشی از مصرف الکل نمی‌شود و در توضیح بیشتر می‌گوید: علائم این مسمومیت غیراختصاصی است و کسی که الکل‌های سمی و مشروب تقلبی مصرف کرده، در ابتدا همان علائم به اصطلاح مستی را دارد. به تدریج علائمی مثل سردرد، تهوع و استفراغ در فرد بروز می‌کند و افراد این شرایط را ناشی از مصرف الکل در نظر می‌گیرند. بعد از ۱۲ تا ۲۴ ساعت به تدریج علائم مسمومیت با الکل‌های سمی خودش را نشان می‌دهد، اما تاخیر در زمان مصرف تا مراجعه به مرکز درمان رخ داده است.

این پزشک درباره این که افراد چطور می‌توانند در بازه زمانی کوتاه‌تر متوجه چنین مسمومیت‌هایی شوند، عنوان می‌کند: علائم اولیه مشابه مصرف مشروبات الکلی عادی و غیرسمی است، اما به تدریج فرد دچار سردرد، تهوع و استفراغ می‌شود. بسیاری از این بیماران دچار علائم بینایی می‌شوند، خواب‌آلودگی و کاهش سطح هوشیاری در آن‌ها رخ می‌دهد. اما به دلیل این که چنین علائمی با تاخیر بروز می‌کند، بیمار زمان حیاتی برای درمان اقدامات درمانی را از دست می‌دهد، چون عوارض مسمومیت و تاخیر در درمان ایجاد شده و به نوعی شاید شانس بهبودی از دست رفته باشد.

او توصیه می‌کند که اگر به هر دلیلی افراد مشروبات تقلبی مصرف کردند، در صورت بروز چنین علائمی به سرعت به مرکز درمانی مراجعه کنند تا بررسی‌های اولیه صورت بگیرد. آن‌ها نباید منتظر بروز علائم شدیدتر و تاخیری شوند، چون نکته مهم این است که زمان طلایی برای اقدامات درمانی از دست نرود.

منبع: همشهری آنلاین

دیگر خبرها

  • سامسونگ در فصل اول ۲۰۲۴ به‌لطف هوش مصنوعی، سود خود را ۱۰ برابر کرد
  • گوشی گلکسی A12 ناچو سامسونگ + قیمت موبایل Samsung Galaxy A12 Nacho
  • گشتی در اقتصاد جهان | افزایش سود سامسونگ با هوش مصنوعی
  • علائمی که نشان می‌دهد که مشروب تقلبی مصرف کرده‌اید
  • قیمت گوشی سامسونگ، شیائومی و آیفون ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳/ آیفون ۱۳ چند؟
  • قیمت گوشی s۲۳ ultra + مشخصات و مقایسه با آیفون ۱۵ پرومکس امروز ( ۱۱ اردیبهشت)
  • این علائم نشان می‌دهد که مشروب تقلبی مصرف کرده‌اید
  • گوشی های محبوب میان رده سامسونگ در بازار ایران
  • قیمت گوشی سامسونگ s۲۴ ultra (۱۰ اردیبهشت) + مشخصات، دوربین گوشی Samsung Galaxy S۲۴ Ultra
  • قیمت گوشی s۲۳ ultra + مشخصات و مقایسه با آیفون ۱۵ پرومکس امروز ( ۱۰ اردیبهشت)