Web Analytics Made Easy - Statcounter

فرزاد رضازاده روز چهارشنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا افزود: براساس مطالعات انجام شده قبلی و تقسیم‌بندی حوضه‌های آبخیز استان نزدیک ۱۰۰حوضه آبخیز مطالعات مختلف آبخیزداری انجام شده و ۱۱۰مورد باقیمانده است.

به گفته وی، ۴۵ درصد مساحت استان مورد مطالعه قرار گرفته است که شامل مطالعات شناختی، توجیهی، اجرایی و موردی است و ۶۳ حوضه دارای مطالعات کامل تفصیلی و اجرایی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به اینکه گزارش فرسایش رسوب براساس مطالعاتی ابلاغی مطالعه به روش تجربی "پسیاک"انجام شده است، گفت: فرسایش رسوب ۶۳ حوضه استان در پنج کلاس شدت بسیار زیاد، زیاد، متوسط، کم و خیلی کم تقسیم‌بندی شده است.

رضازاده با تاکید براینکه متوسط فرسایش رسوب در تمام حوضه‌های استان بالاتر از میانگین کشوری برآورد شده است ،گفت: اولویت بندی‌های حوضه‌های آبخیز استان بر اساس یکی از فاکتورهای اولویت بندی شناسایی حوضه‌های بحرانی که فرسایش و رسوب است انجام شده و باید از دیدگاه‌های دیگر نیز حوضه‌ها بررسی و اولویت‌بندی شود تا حوضه‌های آبخیز استان براساس عوامل مختلف سیل خیزی، زمین لغزش، خشکسالی، جمع‌بندی شود.

به گزارش ایرنا، براساس مطالعات انجام شده از سال ۱۳۷۰ تاکنون در خصوص میزان فرسایش و رسوب برآورد شده با مدل‌های تجربی در طرح‌های مطالعات آبخیزداری که مبتنی بر اعمال مدل‌های برآورد فرسایش و رسوب و ارزش‌گذاری عوامل موثر در آن است، میزان فرسایش خاک در استان ۱۰ تا ۳۰ تن در هکتار در حوضه‌های آبخیز است.

سالانه نیم میلیمتر از خاک مرغوب حوضه‌های آبخیز استان فرسوده می‌شود و پس از گذشت ۲ دهه یک سانتیمتر خاک مرغوب این حوزه‌ها از بین می‌رود.

برچسب‌ها منابع طبیعی و آبخیزداری شهرکرد چهارمحال وبختیاری

منبع: ایرنا

کلیدواژه: منابع طبیعی و آبخیزداری شهرکرد چهارمحال وبختیاری منابع طبیعی و آبخیزداری شهرکرد چهارمحال وبختیاری فرسایش رسوب آبخیز استان اولویت بندی انجام شده

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۷۸۸۷۷۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پاکسازی منطقه حفاظت شده تنگ صیاد در چهارمحال و بختیاری

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای مرکز چهارمحال و بختیاری؛ مدیر کل محیط زیست استان گفت: این منطقه با همکاری محیط بانان، جوامع محلی و گروه‌های کوهنوردی از زباله پاکسازی شد.
سعید یوسف پور افزود: هفته زمین پاک از ۳ تا ۹ اردیبهشت با شعارمشارکت مردم، ایران در برابر پلاستیک، نجات زمین است.

دیگر خبرها

  • برپایی نمایشگاه توانمندی دانشجویان فنی و حرفه‌ای در چهارمحال و بختیاری
  • پیش‌بینی بارش باران در چهارمحال و بختیاری
  • وضعیت ایده آل ذخیره خون در چهارمحال و بختیاری
  • اولویت زنجیره ارزش بادام و آبزی‌پروری در چهارمحال و بختیاری
  • آسمان چهارمحال و بختیاری کمی تا قسمتی ابری
  • پدر شهید محمد ملکپور آسمانی شد
  • نشان طلای انتخابی جام جهانی در دست ووشوکار چهارمحال و بختیاری
  • نگران رسوب پروژه های عمرانی معطل مانده در اردبیل هستیم
  • پاکسازی منطقه حفاظت شده تنگ صیاد در چهارمحال و بختیاری
  • بلداجی خنک‌ترین نقطه چهارمحال و بختیاری