Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-05-04@04:40:51 GMT

وداع باشکوه با پیکر شهیدان فرزانه و مالامیری در معراج شهدا+عکس و فیلم

تاریخ انتشار: ۲۰ مرداد ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۷۸۹۶۳۲

وداع باشکوه با پیکر شهیدان فرزانه و مالامیری در معراج شهدا+عکس و فیلم

‍‍‍‍‍‍

مراسم وداع با پیکر مطهر شهدای مدافع حرم، سردار رضا فرزانه و حجت الاسلام محمد مهدی مالامیری ، ساعتی پیش در معراج شهدای مرکز برگزار شد. - اخبار فرهنگی -

به گزارش خبرنگار فرهنگی خبرگزاری تسنیم، مراسم وداع با پیکر مطهر شهیدان مدافع حرم، سردار رضا فرزانه و حجت الاسلام محمد مهدی مالامیری ، ساعتی پیش در معراج شهدای مرکز برگزار شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این مراسم امروز؛ چهارشنبه 20 مرداد ماه همزمان با دومین روز از ماه محرم و ایام عزاداری حضرت سیدالشهدا(ع) با حضور برخی از مسئولین سپاه از جمله حجت الاسلام شیرازی نمایندگی ولی فقیه در سپاه قدس، خانواده شهدای دفاع مقدس و مدافع حرم از جمله فرزند شهید همت و فرزند شهید فلاحت پیشه برگزار شد.

 

 

در این وداع فرزندان، همسر و بستگان شهید فرزانه نیز حضور داشتند و توانستند پس از گذشت 6 سال از شهادت رضا فرزانه، با پیکر مطهر او دیدار کنند. مراسم وداع با ذکر مصیبت اهل بیت عصمت و طهارت(ع) همراه بود. در این مراسم پرچم مطهر حرم‌های حضرت زینب(س)  و حضرت عباس(ع) مورد استقبال مردم قرار گرفته و روی پیکر مطهر شهید متبرک شد. تابوت حاوی پیکر مطهر شهید مالامیری بعد از وداع مردم به شهر مقدس قم انتقال داده شد.

 

شهید مدافع حرم سردار«رضا فرزانه» متولد سال 1343 در تهران، فرمانده لشکر پیاده سپاه حضرت رسول(ص) و فرمانده سابق لشکر 27 محمد رسول الله(ص) بود که بعد از بازنشستگی در سپاه، در ستاد مرکزی راهیان نور به انجام فعالیت‌های مختلف پرداخت. او معاون بازرسی ستاد مرکزی راهیان نور و فرمانده قرارگاه مشترک راهیان نور بود. این شهید مدافع حرم از جانبازان هشت سال جنگ تحمیلی هم بود که در سال 63 در منطقه عملیاتی «مجنون» از ناحیه کتف، سال 65 در منطقه عملیاتی «شلمچه» از ناحیه سر و گوش و در سال 67 در محور «دربندیخان» شیمیایی شده و به درجه رفیع جانبازی نائل شده بود.

او سال  1394 در روز پنج شنبه 22 بهمن ماه، بعد از گذشت 40 روز حضور در سوریه به دست تروریست‌های تکفیری به شهادت رسید. پیکر مطهر او در دست تکفیری‌ها ماند و حالا بعد از گذشت 6 سال از شهادتش طی عملیات تفحص در سوریه کشف شده و هویتش از طریق آزمایش DNA شناسایی شد. شهید فرزانه از یاران صمیمی سردار شهید حسین همدانی بود. از او سه فرزند پسر به یادگار مانده است.

کشف پیکر مطهر سردار شهید رضا فرزانه پس از6 سال

حجت الاسلام شهید محمد مهدی  مالامیری نیز متولد 26 خرداد ماه سال 1364 در مازندران  بود. او دروس حوزوی را از مدرسه علمیه فاطمی آغاز کرد و پس از اتمام تحصیل به تدریس در حوزه علمیه پرداخت. حجت الاسلام مالامیری نهایتا در 31 فروردین‌ماه سال 1394 در دفاع از حریم اهل بیت علیهم السلام در شهر درعا واقع در سوریه همراه با مجاهدان افغانستانی لشکر فاطمیون در حال جهاد بود که در منطقه بصرالحریر به شهادت رسید. از این شهید والامقام دو فرزند دختر به نام‌های فاطمه و بوش را به یادگار مانده است. او اولین روحانی شهید مدافع حرم بود که پیکرش همزمان با روز بزرگداشت شهدای مدافع حرم مصادف با 18 مرداد ماه 1400، کشف و هویتش شناسایی شد.

انتهای پیام/

منبع: تسنیم

کلیدواژه: لشکر فاطمیون جبهه مقاومت اسلامی معراج شهدا مدافعان حرم شهدای مدافع حرم لشکر فاطمیون جبهه مقاومت اسلامی معراج شهدا مدافعان حرم شهدای مدافع حرم حجت الاسلام رضا فرزانه پیکر مطهر مدافع حرم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۷۸۹۶۳۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تشییع باشکوه پیکر شهید معلم در ورامین برگزار می شود

ایسنا/تهران فرمانده ناحیه مقاومت بسیج امام حسین (ع) ورامین از برگزاری آیین تشییع و تدفین شهید حجت اله یوسفیه با حضور مردم شهید پرور ورامین خبر داد.

سرهنگ مهدی امینی در جمع خبرنگاران در ورامین با اشاره به برگزاری آیین باشکوه مراسم تشییع و تدفین شهید حجت اله یوسفیه اظهار کرد: مراسم تشییع شهید معلم حجت اله یوسفیه روز دوشنبه ۱۷ اردیبهشت راس ساعت ۱۰ از میدان امام حسین (ع) بسوی میدان امام خمینی (ره) با حضور مردم ولایت مدار و شهید پرور ورامین برگزار می شود.

وی در ادامه افزود: مراسم تدفین شهید حجت اله یوسفیه پس از مراسم تشییع در گلزار شهدای حسین رضا(ع) ورامین خاکسپاری خواهد شد.

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج امام حسین (ع) ورامین یادآور شد: پیکر مطهر شهید حجت اله یوسفیه از شهدای هشت سال دفاع پس از ۳۹ سال دوری از وطن به دیار قیام پانزده خرداد بازگشت.

سرهنگ مهدی امینی در پایان خاطرنشان کرد: مراسم تشییع و تدفین شهید معلم حجت اله یوسفیه روز دوشنبه با حضور با شکوه خانواده معظم شهدا، مردم شهید پرور ورامین و مسئولان برگزار می شود.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • مراسم وداع با پیکر مطهر شهید عشیری لیوسی در دزفول
  • مراسم تشییع و وداع با پیکر مطهر شهید مرتضی غلامی در دیلم
  • (تصاویر) وداع با پیکر معلم شهید پس از ۳۹ سال
  • تشییع باشکوه پیکر شهید معلم در ورامین برگزار می شود
  • وداع با پیکر ۲ شهید گمنام در حرم حضرت معصومه(س)
  • مردم قم با پیکر ۲ شهید گمنام دفاع مقدس وداع می‌کنند
  • پیکر مطهر شهید «محمد شفیع فیضی زاده» وارد ایلام شد
  • استقبال از پیکر مطهر دو شهید گمنام دفاع مقدس
  • ورود پیکر مطهر شهیدان عشیری لیوسی و پور عزیز پورمحمدی به خوزستان
  • تفحص پیکر هشت شهید دفاع مقدس