Web Analytics Made Easy - Statcounter

صبح امروز حجت الاسلام رئیسی رئبس جمهور لیست وزرای پیشنهادی خود برای کابینه سیزدهم را تقدیم مجلس شورای اسلامی کرد.

بر این اساس امیر سرتیپ محمدرضا قرایی آشتیانی به عنوان وزیر پیشنهادی دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح به مجلس معرفی شده است.

امیر آشتیانی از ۱۱ تیرماه سال ۹۸ تا کنون با حکم فرمانده معظم کل قوا جانشین رئیس ستادکل نیروهای مسلح بوده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی متولد ۱۳۳۹ در کارنامه خود جانشینی فرمانده کل ارتش جمهوری اسلامی ایران را دارد که از سال ۸۴ تا ۸۷ و پیش از امیر موسوی (فرمانده کنونی ارتش) با حکم فرمانده معظم کل قوا عهده‌دار این سمت بود.

این فرمانده ارتشی یک سال پس از پیروزی انقلاب اسلامی وارد دانشگاه افسری امام علی(ع) شد و در سال ۶۱ تحصیلات خود را به پایان رساند. او پس از طی دوره مقدماتی در مرکز پیاده شیراز به لشکر ۲۳ نیروهای مخصوص منتقل شد.

دوره‌های مختلفی همچون نوهد، چتربازی، رنجر، اسکی، غواصی و کوهستان را با موفقیت پشت‌سر گذاشت و در گردان ۱۷۲ تیپ دو لشکر ۲۳ مشغول خدمت شد.

قرایی آشتیانی در سال ۶۳ بنا بر تجاربی که از جبهه‌های جنگ و مقابله با ضدانقلاب در کردستان کسب کرده بود، با دستور شهید سرلشکر صیادشیرازی فرمانده وقت نیروی زمینی ارتش، مأمور آموزش دانشجویان افسری دانشگاه امام علی(ع) شد. وی پس از دوران دفاع مقدس جانشین  فرمانده نیروی زمینی ارتش و در دوره‌ای معاون آماد و پشتیبانی ارتش بود.

جانشینی معاونت آماد ستادکل نیروهای مسلح، جانشینی طرح و برنامه ستادکل، ریاست گروه مدیریت راهبردی و منابع انسانی ستادکل از دیگر سوابق امیر آشتیانی است.

۲۷۲۱۵

کد خبر 1544138

منبع: خبرآنلاین

کلیدواژه: سیدابراهیم رئیسی دولت سیزدهم وزارت دفاع

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.khabaronline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرآنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۷۸۹۷۰۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

معاون وزیر دفاع جمهوری آذربایجان با سرتیپ نصیرزاده دیدار کرد

به گزارش خبرگزاری مهر سپهبد کرم مصطفی یف، معاون وزیر دفاع و فرمانده ارتش نخجوان که به تهران سفر کرده است، به اتفاق هیأت همراه با حضور در ستاد کل نیروهای مسلح، با سرتیپ خلبان عزیز نصیرزاده جانشین رئیس ستاد کل نیروهای مسلح دیدار و گفت‌وگو کرد.

جانشین رئیس ستاد کل نیروهای مسلح ایران با تاکید بر اهمیت ارتقای سطح روابط دو کشور در بخش‌های مختلف، تصریح کرد: اشتراکات فرهنگی، تاریخی، دینی و سیاسی می‌تواند بستر مناسبی جهت تعامل نیروهای مسلح دو کشور ایجاد کند.

معاون وزیر دفاع و فرمانده ارتش نخجوان با اشاره به اهمیت مناسبات دو جانبه، روابط ایران و جمهوری آذربایجان، گفت: همکاری‌های نیروهای مسلح دو کشور در چارچوب توافقات سومین کمیسیون مشترک همکاری‌های نظامی و دفاعی در حال توسعه و ارتقا می‌باشد.

در این دیدار روند روابط و همکاری‌های دوجانبه نظامی مورد بحث و تبادل نظر قرار گرفت و بر ضرورت رایزنی‌های مستمر مقامات دو کشور در سطوح مختلف تاکید کردند.

کد خبر 6095312 زهرا علیدادی

دیگر خبرها

  • انتصاب‌های جدید در ارتش رژیم صهیونیستی جنجال‌ساز شد
  • معاون وزیر دفاع جمهوری آذربایجان با سرتیپ نصیرزاده دیدار کرد
  • در کشور کفر خوانندگان و رقاصان هم بیدار شدند اما برخی اساتید کشورمان بی‌تفاوت بودند
  • عملیات ارتش روسیه در مقر فرماندهی نیروهای اوکراینی
  • دستور وزیر دفاع روسیه به ارتش برای اختصاص تسلیحات بیشتر در جنگ اوکراین
  • یکپارچگی نیروهای مسلح موجب یاس و ناامیدی دشمن است
  • نیروی دریایی امنیت شاهرگ اقتصادی کشور را تضمین کرده
  • ارتش اوکراین با کمبود شدید نیروی نظامی روبروست
  • توضیح درباره یک خبر از دوران دفاع مقدس و محسن رضایی
  • امیر سرتیپ بختیاری: محسن رضایی و ابوشریف اعتقاد داشتند وظیفه سپاه جنگیدن با دشمن خارجی نیست /گروه‌های چپ به ارتشی‌ها تهمت‌های ناموسی زدند