Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «انرژی امروز»
2024-04-28@04:48:45 GMT

شکسته شدن رکورد اوج مصرف برق

تاریخ انتشار: ۲۰ مرداد ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۷۸۹۸۸۳

شکسته شدن رکورد اوج مصرف برق

سخنگوی صنعت برق گفت: رکورد اوج نیاز مصرف برق از مرز ۶۷ هزار مگاوات عبور کرد.

به گزارش «انرژی امروز» از خبرگزاری ایرنا، مصطفی رجبی مشهدی در یک پیام تصویری افزود: رکورد اوج نیاز مصرف برق با عبور از مرز ۶۷ هزار مگاوات به ۶۷ هزار و۱۲ مگاوات رسید.

وی خاطرنشان کرد: در این شرایط به شدت نیازمند همکاری مردم عزیز هستیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رجبی مشهدی ادامه داد: با وجود ثبت این رکورد بی سابقه، میزان خاموشی ها به ۵۰ درصد روز گذشته رسید.

سخنگوی صنعت برق علت کاهش خاموشی ها را همکاری مردم دانست و افزود: اگر این همکاری ها تداوم یابد، روزهای آینده بدون خاموشی سپری خواهد شد.

وی گفت: از مردم خواهش می کنیم در ساعت اوج مصرف روزانه از ساعت ۱۲ تا ۱۸ و اوج مصرف شبانه از ساعت ۲۰ تا ۲۳ از بکار بردن وسایل پرمصرف به طور جدی خودداری کنند.

مصرف برق روز گذشته کشور در مقایسه با روز مشابه سال گذشته با رشد ۱۵ هزار و ۸۰۵ مگاواتی همراه شد.

برچسب هاایران خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) مصطفی رجبی‌ مشهدی وزارت نیرو

منبع: انرژی امروز

کلیدواژه: ایران خبرگزاری جمهوری اسلامی ایرنا وزارت نیرو آسیا اروپا اقتصاد انرژی امروز ایران بین الملل تحریم خبرگزاری بین المللی خبرگزاری داخلی خبرگزاری دانشجویان ایران ایسنا ریاست جمهوری سازمان های بین المللی سایتهای اینترنتی شرکت ملی نفت ایران NIOC شرکت های بین المللی مجلس شورای اسلامی وزارت نفت وزارت نیرو مصرف برق

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت energytoday.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «انرژی امروز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۷۸۹۸۸۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

«مست عشق» رکورد مخاطب روز نخست اکران را شکست

فیلم مست عشق در نخستین روز نمایش عمومی خود، یک رکوردشکنی سهمگین از خود به جای گذاشت و توانست با جذب ۵۱ هزار مخاطب، رکورد فروش روز نخست سینما را از آن خود کند. مجموع فروش این فیلم برای روز نخست، ۳ میلیارد و ۶۰۰ میلیون تومان بوده است.

مست عشق در شرایطی به این رکوردشکنی دست یافته که این رکورد طی یک دهه اخیر، در اختیار فیلم ساعت ۵ عصر مهران مدیری بوده است. ساعت ۵ عصر تا ساعت ۲۳:۵۹ دقیقه جمعه ۳۰ تیر ۱۳۹۶، ۴۲ هزار مخاطب داشت و از آنجایی که این فیلم تا ساعت ۴ بامداد روز شنبه، اکران فوق‌العاده داشت، توانست سرجمع ۵۸ هزار مخاطب داشته باشد.

مست عشق در شرایطی این عنوان را در میان آثار یک دهه اخیر از آن خود کرده که احتمالا توانسته رکورد نمایش روز نخست سینمای پس از انقلاب را نیز بشکند که این ادعا با توجه به در دسترس نبودن آمار دقیق تعداد مخاطبان روز نخست فیلم‌های دهه‌های ۶۰ تا ابتدای ۹۰، نمی‌تواند چندان دقیق باشد.

طی یک دهه اخیر، علاوه بر ساعت ۵ عصر، چند فیلم دیگر نیز بوده‌اند که آمار خوبی از خود به جای گذاشته‌اند: فروشنده در روز نخست اکران خود، ۲۵ هزار مخاطب داشت. نهنگ عنبر ۲، ۲۱ هزار مخاطب، ما همه با هم هستیم ۲۹ هزار مخاطب، هزارپا ۲۷ هزار مخاطب، مطرب ۳۵ هزار مخاطب و گشت ۲ نیز ۳۵ هزار مخاطب داشته است.

دو فیلم پرفروش امسال یعنی تمساح خونی و سال گربه نیز به ترتیب در روز نخست نمایش خود، ۱۸ هزار و ۳۱ هزار مخاطب را به سینما کشاندند.

استقبال ۵۱ هزار نفری مخاطبان در روز نخست نمایش این فیلم در شرایطی رقم خورد که تمساح خونی به عنوان پرفروش‌ترین فیلم امسال سینما‌های کشور، طی روز گذشته، ۲۰ هزار مخاطب داشت و سال گربه نیز به عنوان دومین فیلم پرفروش امسال، نتوانست بیش از ۱۷ هزار مخاطب جذب کند.

این میزان استقبال سبب شد تا سینما‌ها برای روز گذشته، میزبان ۱۱۰ هزار مخاطب با ۷ میلیارد تومان فروش باشند که یک آمار قابل‌قبول برای گیشه چهارشنبه به حساب می‌آید.

باشگاه خبرنگاران جوان فرهنگی هنری سینما و تئاتر

دیگر خبرها

  • اعزام شبانه اکیپ عملیاتی توزیع برق خوی برای تعمیر تیر شکسته و پیشگیری از بروز خاموشی 
  • رکورد فروش روزانه سینما شکسته شد
  • توسعه نیروگاه های تجدیدپذیر برای کاهش مصرف سوخت
  • (ویدئو) رکورد سنگین‌ترین مشت جهان شکسته شد
  • رکورد سنگین‌ترین مشت جهان شکسته شد + ویدئو
  • رکورد سنگین‌ترین مشت جهان شکسته شد!
  • رکورد سنگین‌ترین مشت جهان شکسته شد + فیلم
  • رکورد میکس ریکرو ایران شکسته شد
  • رکورد ۱۰۰ متر آزاد شنای ایران شکسته شد
  • «مست عشق» رکورد مخاطب روز نخست اکران را شکست