Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش حوزه دولت گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، حجت الاسلام والمسلمین سید ابراهیم رئیسی رئیس جمهور در جلسه چهارشنبه هیأت دولت، با تسلیت به مناسبت فرارسیدن ایام عزای حضرت اباعبدالله الحسین (ع) و یاران شهیدش، گفت: امیدوارم علاوه بر بهره‌مندی معنوی از این ایام، در عمل پیرو آن حضرت باشیم که خود امام حسین (ع) فرمود، اساس آن است که از ما پیروی شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

پیروی عملی از ائمه برای مردم لازم و برای مسئولان الزامی است. 

رئیس جمهور در ادامه مقابله و مدیریت بیماری کرونا را مهمترین مساله و مشکل امروز کشور برشمرد و افزود: مهار شیوع کرونا که این روز‌ها شدت یافته است، مثل همه مشکلات حاد دیگر نیازمند آن است که همه مسئولان به میدان بیایند و همه ظرفیت‌های کشور و امکانات در اختیار دولت گرفته تا دیگر نهاد‌ها در این زمینه به شکل احسن به کار گرفته شود.

رئیسی با تاکید بر اینکه اگر همه ظرفیت‌های کشور برای مهار شیوع کرونا به کار گرفته نشود، خروج از وضعیت نامطلوب فعلی سخت خواهد بود، اظهار داشت: نکته بسیار مهم دیگر اقناع افکار عمومی برای مشارکت در یاری رساندن به دولت در این راستا است. همه کسانی که تریبون در اختیار دارند باید برای مردم تبیین کنند که کنترل موج اخیر شیوع کرونا نیازمند نقش‌آفرینی همگانی است.

رئیس جمهور تصریح کرد: با احترام نسبت به همه اقداماتی که تاکنون برای مهار کرونا انجام شده است، اما باید به شکلی فعال و با شیوه‌هایی موثرتر تلاش کنیم تا بر مشکل فائق شویم.

حجت الاسلام والمسلمین رئیسی با تاکید بر اینکه هیچ کس نباید خودش را از شمول پروتکل‌های بهداشتی مستثنی بداند و همه باید احساس کنند که اول باید خودشان دستورالعمل‌ها را رعایت کنند، خاطرنشان کرد: دولت و همه نهاد‌های نظام، نیرو‌های مسلح و همه بخش‌های دیگر باید با تمام وجود پای کار بیایند و اولویت اول و اصلی‌شان کرونا باشد.

رئیس جمهور گفت: نکته مهم دیگر توجه به خانواده‌ها و افرادی است که به هر دلیل از ناحیه شیوع کرونا دچار آسیب شده اند. چنانکه مقام معظم رهبری تاکید کردند نباید اجازه دهیم این بخش از جامعه بیش از این آسیب ببیند. دولت و همه بخش‌های دیگر نظام در این زمینه مسئولیت دارند.

رئیسی در ادامه با بیان اینکه بهره‌گیری از شیوه‌های ایجابی برای تشویق مردم به رعایت پروتکل‌ها قطعا اولویت دارد، اضافه کرد: در کنار این مسئله، باید تدابیری تمهید شود تا کسانی که با رعایت نکردن دستورالعمل‌ها به مردم و جامعه آسیب وارد می‌کنند نیز بدانند که اجرای پروتکل‌ها ضمانت اجرا دارد.

رئیس جمهور اظهار کرد: وضعیت ابتلا و قربانیان کرونا اقتضا می‌کند که اقدامات لازم برای مهار اوضاع را حتی برای یک ساعت هم به تاخیر نیندازیم. از آقای ظریف، وزیر امور خارجه می‌خواهم که اقدامات و پیگیری‌های لازم را برای تسریع و افزایش واردات واکسن به کشور انجام دهند و مسئولان وزارت بهداشت و نهاد‌هایی مانند هلال احمر نیز حداکثر توان خود برای گسترش و تسریع واکسیناسیون عمومی را به کار بگیرند.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: دولت سیزدهم ابراهیم رئیسی شیوع کرونا رئیس جمهور

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۷۸۹۹۸۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مقامات آمریکا اعتقاد عملی به حقوق بشر ندارند

«محمد سرگزی» رییس فراکسیون حقوق بشر مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار مهر، با اشاره به اعتراضات دانشجویان آمریکایی علیه جنایات رژیم صهیونیستی در غزه، گفت: ما این روزها شاهد بیداری جهانی علیه رژیم غاصب صهیونیستی هستیم و همین مساله قطعاً نابودی این رژیم را تسریع می‌کند.

وی بیان کرد: دولت آمریکا همیشه با تسلط بر امپراطوری رسانه‌ای دنیا تلاش کرده است تا خودش را چهره مدافع حقوق بشر نشان دهد و همواره سعی کرده است که افکار عمومی دنیا را به این سمت ببرد که دولت آمریکا حامی حقوق بشر است، اما در عمل هیچ گاه اینگونه نبوده است.

نماینده مردم زابل در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: دولت آمریکا در طول سالیان سال اقداماتی در کشورهای مختلف اعم از آفریقا، آمریکای لاتین و منطقه خاورمیانه انجام داده است که به وضوح چهره واقعی مقامات آمریکایی برای مردم دنیا به نمایش درآمده است و همه به خوبی می‌دانند که آمریکا فقط شعار آزادی بیان و حقوق بشر سر می‌دهد و اقدامات مقامات این کشور هیچ سنخیتی با این مفاهیم ندارد. آنان در عمل حقوق بشر و آزادی انسان‌ها را زیر پا می‌گذارند و اعتقاد عملی به مفاهیمی چون آزادی بیان و حقوق بشر ندارند.

رییس فراکسیون حقوق بشر مجلس با اشاره به اقدامات وحشیانه آمریکا و نسل‌کشی این کشور طی سال‌های اخیر در بسیاری از نقاط جهان، گفت: مقامات آمریکا همواره سعی داشتند در سایر کشورها وحشی‌گری و جنایت کنند، اما در کشور خودشان به دنبال آن بودند که حتی به ظاهر این اقدامات را انجام ندهند. با وجود این، این روزها آنان وحشی‌گری علیه مردم خودشان را هم به شدیدترین شکل ممکن انجام می‌دهند، در حالی که اعتراض مردم آمریکا علیه اسرائیل کاملاً به حق است و هیچ وجدان بیداری نمی‌تواند این همه ظلم به مردم فلسطین را ببیند و سکوت کند.

سرگزی تاکید کرد: این روزها می‌بینیم دولتی که مدعی آزادی بیان است و خودش را مدعی آزادی بیان، عقیده و اندیشه در دنیا اعلام می‌کند، با ابراز عقیده مردم خودش این چنین برآشفته می‌شود و اقدامات قهری و خشونت‌آمیز نسبت به دانشجویان انجام می‌دهد و آنان را سرکوب می‌کند که قطعاً این کارها پذیرفتنی نیست.

کد خبر 6097293 زهرا علیدادی

دیگر خبرها

  • مجوز واردات ۲ هزار دستگاه اتوبوس برون‌شهری صادر شد+ سند
  • صدور مجوز واردات ۲ هزار دستگاه اتوبوس برون شهری دست دوم
  • مجوز واردات ۲ هزار دستگاه اتوبوس برون شهری صادر شد
  • مقامات آمریکا اعتقاد عملی به حقوق بشر ندارند
  • واردات ۳ میلیارد دلار بنزین در سال گذشته
  • سکوت هشت‌ماهه سیاستگذار ارزی خودرو
  • تزریق واکسن پنوموکوک در ۷ استان کشور آغاز شد
  • ناتو برای درگیری احتمالی با روسیه آماده می‌شود
  • جلوگیری از واردات واکسن‌های دامی دارای مشابه داخلی
  • تسهیلات و کمک‌های بلاعوض دولت برای آتش‌سوزی شفت