Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایران آنلاین»
2024-04-29@03:33:24 GMT

معرفی و مقایسه انواع جک درب کابینت

تاریخ انتشار: ۲۰ مرداد ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۷۹۰۱۳۷

معرفی و مقایسه انواع جک درب کابینت

جک کابینت از مهم‌ترین یراق‌آلات کاربردی در آشپزخانه‌هاست. این ابزار کمک می‌کند در کابینت تحت هر شرایطی به آرامی و بی‌صدا بسته شود. همچنین در نحوه‌ی باز و بسته شدن در تأثیر دارد. در شرایط امروزی استفاده‌ی بهینه از فضا یکی از دغدغه‌ها است.

جک کابینت در انواع گوناگون و برای انواع درهای کابینت طراحی و تولید می‌شود و به ما کمک می‌کند بهترین استفاده را از فضای داخلی کابینت و کل آشپزخانه داشته باشیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این انواع را که شامل جک گازی یا پمپی، جک HF، جک HS، جک کابینت HK، جک اتوبوسی، جک ساعتی،  جک بالا بازشو و پایین باز شو می‌شود، باهم بررسی می‌کنیم.

 

 

جک گازی یا پمپی برای کابینت

درب بیشتر کابینت‌های آشپزخانه به صورت عمودی است و از پهلو باز می‌شود. اما برای برخی قسمت‌ها فرم در و لولا فرق دارد. در بیشتر آشپزخانه‌ها خصوصا در سال‌های اخیر می‌بینیم که درب قسمت آبچکان بالای سینک ظرفشویی افقی است و از بالا باز می‌شود. جک گازی کابینت برای این نوع درها کاربرد دارد.

ضرورت استفاده از جک پمپی در کابینت‌های افقی این است که درِ این کابینت‌ها درصورت رها شدن، تحت تأثیر جاذبه‌ی زمین با ضرب و شدت بسته می‌شود. بنابراین اگر یک عامل کنترل کننده وجود نداشته باشد، هم صدای بدی ایجاد می‌شود و هم از عمر در و لولا و کابینت کاسته خواهد شد.

انتخاب قدرت جک پمپی از میان گزینه‌های 80، 100 و 120 نیوتن، بستگی به ابعاد و وزن دری دارد که حرکت آن باید کنترل شود. همچنین ممکن است یک جک برای در کافی باشد یا نیاز به دو جک باشد

 

 

جک ساعتی کابینت

معمولا هنگام خرید جک برای در کابینت باید به جهت نصب آن دقت کنیم. یعنی باید ببینیم جک را در سمت راست یا چپ کابینت نصب می‌کنیم. اگر جهت اشتباهی انتخاب کنیم، به احتمال زیاد، جک بی‌استفاده خواهد بود. مزیت جک ساعتی این است که محدودیتی در جهت ندارد. می‌توان آن را هم در سمت راست و هم در سمت چپ نصب کرد. می‌توان با کمک یک پیچ تنظیم سرعت، سرعت و شتاب بسته شدن در کابینت یا آبچکان را در حالت مناسب تنظیم کرد.

نصب و تعویض جک ساعتی معمولا آسان است.

 


جک HF یا دو درب

برخی از مدل‌های درب کابینت که به‌ویژه برای بخش‌های دارای ارتفاعِ زیاد طراحی می‌شود، عبارت از دو درب تاشوی افقی و به هم متصل است که باید همزمان باهم باز شوند. برای این مدل درهای کابینت، از جک HF یا دو درب استفاده می‌شود. جک HF در دونوع بازو کوتاه (سایز 35) و بازو بلند (سایز 38) موجود است. همچنین در سه قدرت 22، 25 و 28 نیوتن تولید می‌شود که می‌توان بر اساس وزن و اندازه‌ی درها از میان آن‌ها انتخاب کرد.

مزیت آن‌ها استفاده بهینه از فضا، بهره‌مندی از سیستم آرام‌بند و دسترسی آسان به فضای داخل کابینت است. باز و بسته کردن این درها با دسترسی آسان به دستگیره فراهم می‌شود. همچنین می‌توان درها را در موقعیت دلخواه نگه داشت.

 

 

 

جک HS برای کابینت

کاربرد این جک برای کابینت‌هایی با درهای بزرگ است. گاهی برای برخی کابینت‌ها از یک در بزرگ استفاده می‌شود. معمولا اگر این در به سمت بالا و به‌طورکامل باز شود، دسترسی کامل به فضای داخل کابینت فراهم خواهد شد. تفاوت جک HS با جک HF در این است که می‌توان از آن برای فضاهایی با ارتفاع محدود استفاده کرد. یعنی نیازی نیست درب برای باز شدن در راستای ارتفاع بالا رو بلکه به صورت زاویه‌دار باز می‌شود و به ارتفاع کمتری نیاز دارد. همچنین با فاصله‌ای که در به وسیله‌ی این جک از کابینت پیدا می‌کند، برخورد با سطح بالایی نخواهد داشت.

 

جک اتوبوسی

کارکرد جک اتوبوسی برای در آبچکان و سایر کابینت‌های افقی دقیقا مانند در اتوبوس است. وقتی دستگیره کابینت را می‌کشیم، جک عمل می‌کند و در بدون نیاز به نیرویی بیشتر باز می‌شود. جک اتوبوسی را می‌توان برای درهایی با ابعاد کوچک (عرض 60 تا 90 سانتی‌متر) و درهایی با ابعاد بزرگ (عرض 90 تا 120 سانتی‌متر) نصب کرد. برای دری که عرض آن کمتر از 60 سانتی‌متر باشد، جک اتوبوسی قابل نصب نیست.

--- جک کابینت HK

یک سیستم بالابر قائم برای کابینت‌هایی که محدودیت ارتفاع دارند، مورد نیاز است. جک HK برای این منظور کاملا مناسب به شمار می‌رود. با استفاده از این جک می‌توانید در آبچکان یا کابینت بالای یخچال را بدون نیاز به ارتفاعی اضافه‌تر باز کنید. همچنین می‌توانید آن را در کابینت‌های با تاج بلند و یا جاهایی که دارای گچ‌بری است، به کار گیرید. در کابینت مجهز به جک HK را می‌توانید هر جا که خواستید متوقف کنید.

با نصب جک HK که مجهز به سیستم آرام بند (بلوموشن) است، در به آرامی باز و بسته می‌شود. می‌توان آپشن استوپر را نیز به این جک اضافه کرد تا درب تنها تا جایی که تمایل داریم باز شود. به این‌ترتیب می‌توان کنترل بهتری روی آن داشت. همچنین می‌توان درب را درجای دلخواه متوقف کرد.

کم‌جا بودن جک‌های HK از دیگر مزایای آن است که امکان استفاده‌ی بیشتر از فضای داخلی کابینت را به ما می‌دهد. از نظر قیمت و طول عمر نیز از کالاهای مقرون‌به‌صرفه به شمار می‌رود. مدل‌های مختلف جک HK شامل HK-S و HK-XS است. «HK-S» برای کابینت‌های دیواری کوچک یک جک ایده‌آل است. «HK-XS» ابعاد کوچک‌تری دارد و برای کابینت‌ها کم‌عمق کاربردی است. این جک در کنار ابعاد کوچک، قدرت و کیفیت بالایی دارد.

 

جک بالا بازشو و پایین بازشو

جک‌های قابل استفاده برای در کابینت افقی و آبچکان از نوع بالا بازشو هستند. این جک‌ها کمک می‌کنند در به سمت بالا باز شود. سپس درب را در بازترین حالت خود یا در هر نقطه‌ای که بخواهیم ثابت نگه می‌دارد. با کمک جک بالا بازشو امکان دسترسی خوبی به فضای داخل کابینت فراهم می‌شود. ضمنا این جک به آرام بسته شدن در کمک می‌کند و مانع از خرابی زودهنگام آن می‌شود.

کارایی جک پایین بازشو در فضای آشپزخانه احتمال کمی دارد. در عوض برای بسیاری از کمدها، دراورها، محفظه‌های زیرین تختخواب‌ها و یا جاکفشی‌ها از این نوع جک استفاده می‌شود. البته استفاده از آن برای کابینت‌های آشپزخانه غیرممکن نیست. مثلا می‌توان برای کابینت‌هایی که محل نصب گاز رومیزی هستند، یا جزیره‌های آشپزخانه از آن استفاده کرد. 

ش

منبع: ایران آنلاین

کلیدواژه: برای کابینت برای کابینت ها باز می شود بالا باز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ion.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۷۹۰۱۳۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هرچقدر سالن ورزشی ایجاد کنیم در مقایسه با جمعیت مشهد کم است

ایسنا/خراسان رضوی حسن موحدیان با بیان اینکه ما هرچقدر سالن ورزشی ایجاد کنیم در مقایسه با جمعیت مشهد کم است، گفت: در حال حاضر سرانه ورزشی ما کم بوده و این ماموریت وزارت ورزش و جوانان است، با این وجود ما برای نشاط و شادابی مردم هزینه می‌کنیم.

حسن موحدیان با حضور در ایسنا به مناسبت روز شوراها در خصوص نقش مدیریت شهری در ورزش حرفه‌ای اظهار کرد: ما دنبال این بودیم که به صورت حرفه‌ای به تیم‌داری وارد شویم اما از نظر قانونی اجازه ورود به ما ندادند.

وی بیان کرد: دیدگاهی هم وجود دارد که تیم‌داری باید در چارچوب قانون باشد تا بعد نتوانند تغییراتی ایجاد کنند؛ زیرا یک جمع هیجانی پای کار می‌آیند که اگر بعد به دلیل هزینه بالا تیم حذف شود، شهرداری با تعدادی جوان هیجانی مواجه می‌شود و امنیت به هم می‌ریزد، به همین دلیل هیات تطبیق فرمانداری از نظر قانونی این کار را تایید نکرد. ما در حال انجام رایزنی‌هایی هستیم اما مشکل قانونی وجود دارد.

موحدیان با بیان اینکه ما در راستای افزایش فضای ورزشی اقدامات زیادی انجام دادیم، عنوان کرد: سالن‌های ورزشی زیادی در برنامه‌های ما وجود دارد و سالن‌هایی را نیز از گذشته به اتمام رساندیم. در بخش‌های زیادی از حاشیه شهر فضای باز ورزشی را با فنس‌کشی ایجاد کردیم که مردم در حال استفاده هستند. ما امسال جام رمضان را برگزار و ۳۰۰۰ جوان و نوجوان را در شب‌های ماه مبارک درگیر کردیم. شورای ششم در ورزش عمومی و همگانی کارهای زیادی انجام داده اما به دلیل موانع قانونی در زمینه ورزش حرفه‌ای نتوانسته اقداماتی را انجام دهد.

رئیس شورای اسلامی شهر مشهد تصریح کرد: ما هرچقدر سالن ورزشی ایجاد کنیم در مقایسه با جمعیت مشهد کم است. در حال حاضر سرانه ورزشی ما کم بوده و این را قبول داریم اما این ماموریت شهرداری نیست، بلکه ماموریت وزارت ورزش و جوانان است، با این وجود ما برای نشاط و شادابی مردم هزینه می‌کنیم. ۴۰ سالن ورزشی توسط شهرداری ایجاد شده و بسیاری از افراد انتظار دارند خدمات رایگان به آن‌ها ارائه دهیم. باید فکری برای قشری که گرفتار مسائل مالی هستند، بکنیم و در شورا به نتیجه‌ای برسیم تا به این قشر سالن رایگان بدهیم.

انتهای پیام 

دیگر خبرها

  • بهترین گوشی زیر ۱۰ میلیون؛ جنگ ردمی نوت 13 و A25
  • مقایسه آماری ایران و تایلند قبل از فینال فوتسال آسیا
  • مقایسه آماری ایران و تایلند قبل از فینال
  • قزوین قعرنشین جدول تامین بارش استان‌ها
  • مقایسه آماری ایران و تایلند قبل از فینال/ مورد عجیب تیم ملی ایران
  • هرچقدر سالن ورزشی ایجاد کنیم در مقایسه با جمعیت مشهد کم است
  • (ویدئو) مقایسه‌های دردآور مهران مدیری از قیمت‌های امروز با ۲۰ سال گذشته / مسئولین با دیدن این ویدئو بایدآب شوند!
  • مقایسه‌های مهران مدیری که مسئولین باید با شنیدنش آب شوند!
  • رشد کمتر از انتظار اقتصاد ژاپن
  • بلینگام را با زیدان مقایسه نکنید!