Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-03@16:04:14 GMT

ترس از شکستی دیگر، رئیس سیا را به سرزمین اشغالی کشاند

تاریخ انتشار: ۲۰ مرداد ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۷۹۰۴۳۳

ترس از شکستی دیگر، رئیس سیا را به سرزمین اشغالی کشاند

جو بایدن رئیس جمهوری چهل و ششم آمریکا در مناظره‌های انتخاباتی، بر راه حل ایجاد دو کشور در سرزمین‌های اشغالی تاکید داشت و با روی کار آمدن وی هم، روی خوشی به بنیامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم صهیونیستی نشان نداد.

با شدت گرفتن درگیری نظامی بین جبهه مقاومت و رژیم صهیونیستی و گذشت ۱۲ روز، آمریکایی‌ها فشار خود را بر متحد دیرین خود تشدید کردند تا از افتضاح بیشتر جلوگیری کنند چرا که یک دهه تبلیغ دروغین آن رژیم درباره گنبد آهنین آن رنگ باخت و نشان داد که بسیار آسیب‌پذیرتر از آنی است که بوده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در کنار این ناکارآمدی، رژیم صهیونیستی که همواره در صدد بی‌ثباتی منطقه برای دریافت توجه و استمداد خارجی است، ایران هراسی را بزرگترین تاکتیک منطقه‌ای خود داشته و با پروپاگاندایی که البته تشت رسوایی آن در جهان و نهادهای بین‌المللی برون افتاده است، می‌کوشد حقیقت اشغالگری خود را مخفی و در عوض، کشورهای منطقه را با خود برای یک دشمن فرضی همراه سازد.

این تاکتیک در دوران دونالد ترامپ و تیم صهیونیستی همراه وی همچون جرد کوشنر و مایک پمپئو تا حدودی کارایی داشت و آمریکا با این حربه، چراغ سبز بزرگی را به رژیم صهیونیستی نشان داد و به دوشیدن برخی کشورهای منطقه هم مبادرت ورزید.

اما اکنون که آمریکای بایدن مدعی از سرگیری روابط با فلسطینیان شده، کابینه رژیم صهیونیستی تغییر یافته و جهان‌بینی منطقه‌ای هم با خروج اجباری نظامیان آمریکایی دستخوش تحول شده است، سران صهیونیستی به دنبال تداوم تنش و بحران زایی هستند تا بحران مصنوعی خود را برای نجات خود حفظ کنند.

دیدارهای متعدد سران کاخ سفید همچون آنتونی بلینکن وزیر خارجه، لوید آستین وزیر دفاع و تماس‌های جیک سالیوان مشاور امنیت ملی آمریکا با همتایان و مقامات ارشد رژیم صهیونیستی، می‌تواند خود نشانگر این موضوع باشد که کاخ سفید در چگونگی مدیریت این فرزند ناخلف خود درمانده است.

تنش‌های اخیر تحت عنوان جنگ کشتی‌ها که آغازگر آن خود صهیونیست‌ها در حمله به کشتی‌های تجاری ایرانی بودند، این واقعیت را در بین سران آمریکا روشن ساخته است که باید افسار این رژیم را کشید تا از شعله‌ور شدن درگیری دیگری در منطقه جلوگیری کنند.

نفتالی بنت نخست وزیر رژیم صهیونیستی که ارتش تحت امرش با زیر پاگذاشتن قطعنامه‌های شورای امنیت و قوانین بین المللی و انجام حملات هوایی و موشکی به خاک لبنان، سوریه و حمله به نفتکش‌ها در دریای مدیترانه و ساکنان سرزمین‌های فلسطینی، امنیت و آرامش منطقه را برهم زده است در اظهاراتی تکراری که برای مردم منطقه پذیرفتنی نیست مدعی شده بود که ایران خطری آشکار برای ثبات منطقه و صلح بین المللی است و جهان نمی‌تواند این را بپذیرد.

وی به حمله مشکوک و پر ابهام به یک نفتکش وابسته به رژیم صهیونیستی در سواحل دریای عمان و به گزارش تهیه شده از سوی متحد این رژیم یعنی ارتش آمریکا اشاره کرد و گفت: من خوشحال شدم که دیدم آمریکا از طریق سنتکام گزارشی منتشر کرده که جزئیات یافته‌هایی را نشان می‌دهد که به طور قطع با حمله ایران به کشتی «مرسر استریت» در ۲۹ ژوئیه مرتبط است.  

اظهارات نخست وزیر رژیم صهیونیستی یک روز پس از آن بیان شد که دبیر کل حزب الله لبنان گفت: اگر رژیم اسرائیل هر حماقتی را انجام دهد، پاسخ محکمی را دریافت خواهد کرد. 

 «سید حسن نصرالله» شنبه شب در سخنرانی به مناسبت پانزدهمین سالگرد پیروزی مقاومت بر دشمن صهیونیستی در جنگ جولای ۲۰۰۶، افزود: اگر رژیم صهیونیستی حتی به کشاورزان و شهروندان شمال فلسطین حمله کند، با پاسخ کوبنده مقاومت مواجه خواهد شد.  

وی افزود: شاید ما به حملات به جولان اشغالی پاسخ خواهیم داد اما به وقتش فکر می‌کنیم، تصمیم می‌گیریم و عمل می‌کنیم.  

دبیر کل حزب الله لبنان با بیان اینکه دست ما برای پاسخ به حملات رژیم صهیونیستی باز است، اظهار داشت: حمله روز جمعه ما، یک درجه کوچک پاسخ ما به حملات بود، ما به دنبال جنگ نیستیم، ما تجاوز نکردیم اما آماده‌ایم و از جنگ نمی‌ترسیم و هر لحظه هم منتظر هستیم و مطمئن هستیم که در جنگ پیروزیم.  

آمریکا به خوبی می داند هرگونه درگیری نظامی دیگر بین رژیم صهیونیستی و جبهه مقاومت به عنوان افزایش کسری بودجه آمریکا و افزایش بدهی‌های آن خواهد شد و همچنین واشنگتن را از پیگیری سیاست اصلی مهار چین دور خواهد ساخت. از این رو، ویلیام برنز که سابقه طولانی دیپلماتیک به ویژه در منطقه خاورمیانه را دارد و همچنین توانسته بوده است در یک دوره‌ای، کانال مخفی را با جمهوری اسلامی ایران برقرار سازد؛ راهی سرزمین‌های اشغالی شده است تا در یک گفت‌وگوی دو جانبه حضوری هم با سران صهیونیستی و هم تشکیلات فلسطینی، سطح تنش رو به بالا را متوقف سازد.

برنز با نفتالی بنت نخست وزیر رژیم صهیونیستی دیدار و گفت وگو کرد و مساله تنش‌های منطقه‌ای از جمله حمله روز ۲۹ ژوئیه به نفتکش تحت مدیریت رژیم صهیونیستی در سواحل عمان را مورد بررسی قرار داد.

در بیانیه‌ای که دفتر بنت منتشر کرد، آمده است که این مقام اسرائیل با برنز در تل آویو مذاکره کرد و در آنجا "در مورد وضعیت خاورمیانه ، با تأکید بر ایران و احتمال گسترش و تعمیق همکاری‌های منطقه‌ای بحث کرد.

برنز که در ماه مارس به عنوان رئیس سیا سوگند یاد کرد، انتظار می رود در شهر رام الله در کرانه باختری اشغالی با مقامات فلسطینی از جمله محمود عباس رئیس جمهور هم دیدار کند.

سخنگوی جنبش جهاد اسلامی فلسطین هم در واکنش به این سفر، هدف برنز را تقویت همکاری امنیتی بین سرویس‌های امنیتی تشکیلات خودگردان و طرف صهیونیستی و بازگشت به مسیر مذاکرات بی‌نتیجه سازش ارزیابی کرد.

«طارق سلمی» افزود که این سفر در چارچوب تقویت همکاری امنیتی و بازگشت به مسیر مذاکرات بی‌نتیجه سازش از طریق اجرای سند توافق سه‌جانبه بین آمریکا، رژیم صهیونیستی و تشکیلات خودگردان صورت گرفته است.

شیخ «نعیم قاسم» معاون دبیرکل حزب الله لبنان هم شامگاه گذشته در یک محفل عاشورایی در جنوب بیروت اعلام کرد که حزب الله خواهان جنگ نیست اما اگر اسرائیل به آن اقدام کند، مقاومت پاسخ خواهد داد.

وی در ادامه سخنانش با اشاره به تجاوزات اخیر رژیم صهیونیستی به جنوب لبنان و پاسخ حزب الله تصریح کرد: اگر مقاومت پاسخ نمی داد، تجاوز دشمن ادامه پیدا می‌کرد.

شیخ نعیم قاسم اظهار داشت، اکنون دشمن اسرائیلی فهمید که مقاومت با وجود همه دشواری‌هایی که در لبنان وجود دارد و با همه توان، اراده و سلاح خود برای مقابله با هرگونه تجاوز اسرائیل آمادگی دارد.

معاون سید حسن نصرالله با بیان اینکه آمریکا نمی‌تواند منبع عدالت باشد، افزود: راه حل، مقاومت و مقابله با اسرائیل است.

شیخ نعیم قاسم در ادامه این سوال را مطرح کرد که چه کسی غیر از لبنانی‌ها از لبنان حمایت خواهد کرد و گفت که این اسرائیل است که حاکمیت لبنان را نقض می کند.

با این وجود، باید منتظر ماند و دید آیا برنز می‌تواند رهاوردی برای واشنگتن در این سفر داشته باشد یا خیر.

برچسب‌ها جرد کوشنر دریای عمان ویلیام برنز نفتالی بنت سید حسن نصرالله خاورمیانه شیخ نعیم قاسم آنتونی بلینکن سیا اسرائیل جو بایدن جنبش جهاد اسلامی فلسطین جیک سالیوان رژیم صهیونیستی مایک پمپئو

منبع: ایرنا

کلیدواژه: جرد کوشنر دریای عمان ویلیام برنز جرد کوشنر دریای عمان ویلیام برنز نفتالی بنت سید حسن نصرالله خاورمیانه شیخ نعیم قاسم آنتونی بلینکن سیا اسرائیل جو بایدن جنبش جهاد اسلامی فلسطین جیک سالیوان رژیم صهیونیستی مایک پمپئو نخست وزیر رژیم صهیونیستی نعیم قاسم منطقه ای حزب الله

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۷۹۰۴۳۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رئیس اپوزیسیون رژیم اسرائیل به امارات می‌رود

رسانه‌های رژیم اسرائیل از سفر قریب الوقوع رئیس اپوزیسیون این رژیم به امارات خبر دادند که بنا به ادعای این رسانه‌ها، بررسی «روز بعد از جنگ» نوار غزه یکی از موضوعاتی است که در این سفر بررسی خواهد شد. - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم، شبکه کان اسرائیل گزارش داد که یائیر لاپید، رئیس حزب مخالف و اپوزیسیون رژیم اسرائیل به زودی سفری رسمی به امارات خواهد داشت و طی آن، به چند مسئله با مقامات اماراتی خواهد پرداخت که یکی از آن‌ها موضوع «روز بعد از جنگ» و تلاش‌ها برای بازگردان اسرای اسرائیلی است.

رژیم اسرائیل به همراه شماری از کشورها و شخصیت‌های عربی منطقه به دنبال برنامه ریزی برای شرایط بعد از جنگ در نوار غزه هستند؛ اینکه بعد از حذف حماس، اداره این منطقه به دست رهبری فلسطینی غیر از رهبران حماس و فتح باشد و نیروهای حافظ صلح عربی در این منطقه مستقر شده و با پول کشورهای عربی بازسازی شود.

با این حال، حذف حماس بعد از 208 روز جنگ هر روز دست‌نایافتنی‌تر می‌شود و رژیم اسرائیل هر روز به دلیل کشتار بیش از 35 هزار نفر که عمدتا غیرنظامی هستند تحت فشار قرار دارد و جنگ علیه غزه منجر به دودستگی و اختلاف شدید بین سران این رژیم شده است.

یائیر لاپید رئیس اپوزیسیون رژیم صهیونیستی از جمله مخالفان اقدامات بنیامیان نتانیاهو، نخست وزیر این رژیم و وزرای کابینه اوست. او شب گذشته، بن گویر و نتانیاهو را دیوانه‌های غیر مسئول توصیف کرد. لاپید در واکنش به نشست بن گویر وزیر امنیت داخلی رژیم صهیونیستی و نتانیاهو گفت اسرائیل گروگان دیوانه های غیر مسئول شده است.

لاپید چند روز پیش در حساب ایکس خود (توییتر سابق) خطاب به نتانیاهو نوشته است: اکثریت اسرائیلی‌ها خواهان امضای توافق هستند، اکثریت در کنست هم از انجام توافق حمایت می‌کنند. اگر لازم باشد بن گویر و سموتریچ را برکنار کن و به جای آن 24 کرسی خودم را وارد ائتلاف کابینه می‌کنم، باید اسرا به خانه بازگردند.

لاپید: نتانیاهو هم باید استعفا کندچرایی سفر «لاپید» رهبر اپوزیسیون رژیم صهیونیستی به آمریکا

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • حملات حزب الله به مواضع رژیم صهیونیستی در شمال فلسطین
  • حملات گسترده حزب الله به مواضع رژیم صهیونیستی در شمال فلسطین
  • حمله پهپادی حزب الله به الجلیل اشغالی/ موشک‌باران جبل میرون+ فیلم
  • زد و خورد میان معترضان صهیونیست و عناصر پلیس در اراضی اشغالی
  • مأموریت دشوار بلینکن
  • نتانیاهو شمال اسراییل را به حال خود رها کرده است
  • رئیس اپوزیسیون رژیم اسرائیل به امارات می‌رود
  • ۵۸ درصد صهیونیست‌ها خواستار برکناری فوری نتانیاهو هستند
  • اصابت ۳ موشک جدید به شمال فلسطین اشغالی
  • بلینکن وارد سرزمین های اشغالی شد