Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-05-02@03:15:59 GMT

شیرخشک‌های درحال فساد هنوز به گمرک اظهار نشده است

تاریخ انتشار: ۲۰ مرداد ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۷۹۰۴۷۴

شیرخشک‌های درحال فساد هنوز به گمرک اظهار نشده است

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از صداوسیما، مهرداد جمال ارونقی معاون فنی گمرک با اشاره به خبر خبرگزاری مهر مبنی بر اینکه «۱.۵ میلیون دلار مواد اولیه شیر خشک در گمرکات کشور در حال فاسد شدن است» گفت: با بررسی‌های صورت گرفته مشخص شد ۵۰۰ میلیون تن مواد اولیه تولید شیر خشک از طریق گمرک شهید رجایی بندر عباس وارد کشور شده است که بخشی از آن با درخواست صاحب کالا بدلیل شرایط نامناسب جوی بندر عباس به گمرک مشهد ترانزیت شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این کالا در گروه کالایی یکم و مشمول ارز ترجیحی ۴۲۰۰ تومانی بوده که پس از رسیدن به کشور، به گروه ۲۵ و بعد گروه ۲۷ تغییر یافته است.

وی ادامه داد: مکاتبات متعددی برای تغییر اولویت این کالا بین وزارت صنعت، معدن و تجارت با وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی برای تخصیص ارز ترجیحی صورت پذیرفته، اما هنوز این درخواست مورد پذیرش وزارت صمت قرار نگرفته است و بنابراین هنوز ثبت سفارشی برای آن صادر نشده تا به گمرک اظهار شود.

ارونقی افزود: طبق مقررات و با توجه به گذشت مدت زمان زیادی از ورود، کالا باید متروکه اعلام و در اختیار سازمان اموال تملیکی قرار می‌گرفت، اما چون هنوز کالا به فروش نرفته بود، با درخواست صاحب کالا، برای اعاده اظهارنامه اقدام شد تا تشریفات ترخیص کالا در گمرک آغاز شود.

معاون فنی گمرک بیان کرد: این اقدامات هنوز منجر به نتیجه نشده و هنوز مجوزی از سوی وزارت صمت صادر نشده و از سوی دیگر، مجوز حداقل اسنادی هم از سوی وزارت بهداشت برای این کالا صادر نشده است.

کد خبر 5279153

منبع: مهر

کلیدواژه: شیرخشک گمرک ایران اظهارنامه گمرکی قیمت دلار گمرک ایران شاخص کل بورس ویروس کرونا وزارت جهاد کشاورزی اقتصاد آمریکا بورس قیمت نفت قیمت یورو قیمت سکه بهار آزادی واکسن کرونا اقتصاد روسیه صنعت برق سامانه نیما

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۷۹۰۴۷۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بر طرف شدن مشکل شیرخشک‌های یارانه‌ای در مشهد

 


به گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز خراسان رضوی، مدیر جوانی جمعیت دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: با افزایش سهمیه شیرخشک‌های یارانه‌ای در مشهد مقدس تا زمانیکه سهمیه جدید شیر خشک به دست ما برسد، حدود یک ماه زمان می‌برد.

 

محمد احمدیان افزود: بی شک بحث شیرخشک‌های یارانه‌ای تابع قانون تغذیه با شیر مادر است.

 

وی گفت:یعنی شیرخوارانی که در مراجعه به خانه‌های بهداشت مشخص بشود شیر مادر برایشان کافی نیست برایشان کوپن شیرخشک یارانه‌ای صادر می‌شود.

 

دیگر خبرها

  • تغییر نام باشگاه استقلال از مسیر قانونی ممکن است/ تجلیل از مدال‌آوران ایرانی با حضور رئیس جمهور
  • وزارت دفاع آلمان دستور بازسازی گسترده ارتش را صادر کرد
  • توصیه دادستان کرمان به مقامات قضائی استان‌ برای مبارزه جدی با فساد 
  • ترانزیت خارجی ۷ میلیون تن کالا میان ایران و عراق در سال گذشته
  • تفاهم نامه ارائه خدمات رونشناختی در حوزه پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی کارگران امضا شد
  • وزیر ارشاد: به کنسرت رپ مجوز ندادیم
  • آخرین وضعیت محموله ترانزیتی افغانستانی در گمرک
  • بر طرف شدن مشکل شیرخشک‌های یارانه‌ای در مشهد
  • صدور بیش از ۵۰ میلیون دلار کالا از گمرک استان همدان
  • صادرات بیش از ۵۰ میلیون دلار کالا از گمرک استان همدان