Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «باشگاه خبرنگاران»
2024-05-03@00:14:17 GMT

سوگواره بصیرت عاشورایی در هرمزگان

تاریخ انتشار: ۲۰ مرداد ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۷۹۰۶۸۹

سوگواره بصیرت عاشورایی در هرمزگان

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از هرمزگان،حجت‌الاسلام مصطفی آزادی،معاون فرهنگی اوقاف هرمزگان از اجرای طرح سوگواره بصیرت عاشورایی ۱۴۰۰ در بیش از ۳۰ بقعه متبرکه استان به مدت دو هفته خبر داد.

حجت‌الاسلام آزادی افزود:طرح سوگواره بصیرت عاشورایی ۱۴۰۰ در بقاع متبرکه استان با شروع ایام محرم به اجرا در  آمده است و با توجه به وضعیت قرمز کرونایی هرمزگان این طرح در بیش از ۳۰ بقعه متبرکه سطح استان با رعایت شیوه نامه های بهداشتی اجرا می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



او گفت:شعار طرح سوگواره بصیرت عاشورایی در سال جاری «ایران بهتر در سایه‌سار اهل بیت (ع) توأم با جهاد و تلاش و خودکفایی» است و سعی داریم تمام توان خود را برای عملی کردن این شعار به کار ببندیم.

آزادی افزود: سیاه‌پوش کردن و آماده‌سازی فضا‌های روباز در بقاع متبرکه و فضای پیرامونی این بقاع، آماده‌سازی جایگاه در صحن بقاع متبرکه برای برگزاری مجالس و حضور هیئات مذهبی، تعویض پرچم بقاع متبرکه با بیرق عزای سیدالشهدا (ع)، برگزاری مراسم شب و روز تاسوعا و عاشورا و همچنین اقامه نماز تاسوعا و عاشورا، برپایی خیمه‌های معرفت، برگزاری مراسم چهارپایه خوانی با همکاری کانون مداحان استان در بقاع متبرکه، راه‌اندازی کاروان‌های عزای خودرویی، ترویج و مشارکت در برپایی روضه‌های خانگی با پویش «هر خانه یک حسینه»، برگزاری ویژه‌برنامه‌های «شیرخوارگان حسینی» و «احلی من العسل» با حضور محبین اهل بیت (ع) از اهم برنامه‌های فرهنگی است که در این طرح به مدت ۱۳ روز  اجرا می‌شود.

معاون فرهنگی اوقاف هرمزگان همچنین افزود: توزیع غذای متبرک در بیمارستان‌های مرکز درمان کرونا، حمایت از مبلغان، ذاکران و مداحان بومی که به نوعی از شیوع ویروس کرونا آسیب دیدند و اجرای نیات مرتبط موقوفات از جمله برنامه‌های اجتماعی در طرح سوگواره بصیرت عاشورایی است.

حجت الاسلام آزادی گفت: بیش از ۳۵ مبلغ بومی و ۱۷ مبلغ اعزامی در برگزاری طرح سوگواره بصیرت عاشورایی به مدد و همراهی اصحاب، هیئت‌امنا و خادمین بقاع متبرکه خواهند آمد و ان‌شاءالله بتوانیم این طرح را درخور شأن ایام سوگواری آقا عبدالله الحسین (ع) اجرا کنیم.

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: سوگواره عاشورایی طرح بصیرت عاشورایی در بقاع متبرکه طرح سوگواره بصیرت عاشورایی بقاع متبرکه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۷۹۰۶۸۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برگزاری جشنواره بازی‌های محلی و بومی در روستای گورزانگ به مناسبت روز ملی خلیج فارس + تصاویر

همزمان با روز ملی خلیج فارس دومین جشنواره بازی‌های محلی و بومی در دو رشته بازی درا و رمازا با حضور شش تیم روستای گورزانگ شهرستان میناب استان هرمزگان به مدت سه روز برگزار شد. هدف از برگزاری این رویداد فرهنگی ورزشی در کنار ایجاد نشاط اجتماعی و حفظ سنت‌های گذشته، گرامیداشت ۱۰ اردیبهشت ماه روز ملی خلیج فارس است.

شهروندخبرنگار ما تصاویری ارسال کرده است که می توانید در ادامه مشاهده کنید.

منبع: شهروندخبرنگار - هرمزگان

بیشتر بخوانید:

برگزاری فینال مسابقات جام رمضان در قم + تصاویر

برای یادگیری اصول تصویربرداری خبری به صفحه «آموزش تصویربرداری برای شهروندخبرنگاران» مراجعه کنید.

 

باشگاه خبرنگاران جوان شهروند خبرنگار شهروند خبرنگار

دیگر خبرها

  • نقش آفرینی «محمد رضا سنگری» در ادبیات پایداری بی بدیل است
  • توزیع ۱۰۰۰ بسته معیشتی در «قرار دوازدهم» بقاع متبرکه گیلان
  • تجلیل از دکتر سنگری ، پژوهشگر عاشورایی در دزفول
  • برگزاری مراسم سالگرد شهادت امام صادق (ع) در ۱۶۲ بقعه متبرکه گیلان
  • برگزاری مراسم شهادت امام جعفر صادق (ع) در ۲۷ بقعه متبرکه
  • وظیفه جدید وقف کمک به حل مسائل جامعه است
  • سوگواره شعر «صادقانه‌ها» در قم برگزار می‌شود
  • سوگواره شعر «صادقانه ها» در قم برگزار می‌شود
  • برگزاری جشنواره بازی‌های محلی و بومی در روستای گورزانگ به مناسبت روز ملی خلیج فارس + تصاویر
  • ۳۷۰۰ برنامه ویژه بزرگداشت هفته معلم در هرمزگان اجرا می‌شود