Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، قائد رحمتی از فعالان حوزه پوشاک اظهار کرد: از سال ۹۷ تاکنون عملکرد صدا و سیما و بقیه دستگاه‌ها به شکلی بوده است که تولید جان دوباره گرفته و ستاد مبارزه با کالای قاچاق در رابطه با ارز اقدامات خود را انجام داده، اما این ها به تنهایی کافی نیست؟ چرا که دستگاه‌های دیگر کمک نکردند، آیا وزارت صمت درباره دغدغه‌های تولیدکنندگان صحبت کرد؟

این فعال حوزه پوشاک بیان کرد: متولی اصلی پوشاک، وزارت صمت است حال این وزارتخانه کدام اقدام را در راستای تولید انجام داده است؟ ما که حمایتی ندیدیم با اینکه جلسات زیادی به لطف رسانه ملی برگزار شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رحمتی در ادامه تصریح کرد: متاسفانه اتحادیه پوشاک قدرت اجرایی ندارد. آن قدر محدود است و در موازات آن ادارات دیگر را ملزم به نظارت بر بخش پوشاک کرده‌اند، برای همین دیگر قدرتی برای اتحادیه پوشاک باقی نمانده است. ما به اتحادیه می‌رویم نامه می‌نویسیم  و اتحادیه پیگیری می‌کند، اما به نتیجه مطلوب نمی‌رسد و علت این است که به اتحادیه اجازه لازم و قدرت مورد نیاز داده نشده است.

این فعال حوزه پوشاک در رابطه با راهکار موجود در رابطه با توسعه صادارت پوشاک گفت: در شرایطی هستیم که اگر دولت جدید از پوشاک حمایت نکند، مجدد چرخه به سمت آوردن قاچاق باز می‌گردد و هیچ کسی نیز نمی‌تواند کاری انجام دهد. حمایتی که بخش پوشاک می‌خواهد مربوط به تامین مواد اولیه است.

بیشتر بخوانید

 فروش پوشاک ایرانی به نام تُرک؛ مزون‌های خانگی که بازار پوشاک را بهم زدند

او گفت: متاسفانه به دلیل ناهماهنگی‌های دستگاه‌های دولتی، آوردن مواد اولیه به شکل کولبری سهل‌تر شده است و این درست نیست که همه توقع‌ها از نیروی انتظامی باشد.

رحمتی بیان کرد: واردات چند پارچه را آزاد کردند، اما این راهکار مناسبی نیست یا باید تمام پارچه‌ها را آزاد کنند یا اجازه دهند که بخش خصوصی و اتحادیه خودش تصمیم بگیرد که چه نوع پارچه نیاز امروز بازار و جامعه است.

او گفت: در زمانی که کرونا آغاز شد، فعالان حوزه پوشاک دستگاه وارد کردند و ماسک تولید کردند، اما برای چه تولیدکنندگان پوشاک باید این  غم داشته باشند و دنبال نخ و پارچه باشند، از نظر من برخی دوست ندارند که پوشاک تولید شود و همواره به دنبال واردات هستند.

این فعال حوزه پوشاک در پایان گفت: تولید پوشاک در یک شب و با دستور و بخشنامه راه نمی‌افتد و تولید با حمایت رونق می‌گیرد. اگر حمایت باشد نیاز به واردات نخواهد بود.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: بازار سرمایه پوشاک قاچاق حوزه پوشاک

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۷۹۰۸۶۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تحقق شعار سال نیازمند استفاده از نیروهای دانش بنیان است

معاون پارلمانی رئیس جمهور گفت: در جهت تحقق شعار سال نیاز است از نیروهای دانش بنیان استفاده کرد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از سمنان، سیدمحمد حسینی امروز_ جمعه هفتم اردیبهشت_ در سخنرانی پیش از خطبه های نماز جمعه سمنان اظهار کرد: هفته گذشته شاهد حضور پر برکت رئیس جمهور و اعضای هیات دولت در استان سمنان بودیم که مسلماً این سفر باعث رونق اقتصادی و پیشرفت در سطح استان خواهد شد.

وی افزود: این اراده در هیات دولت وجود دارد که با تلاش‌های شبانه روزی و کار جهادی، مشکلات و موانع موجود برای افزایش رفاه مردم عزیز ایران برطرف شود.

معاون پارلمانی رئیس جمهور خاطرنشان کرد: دولت تمام توان خود را در جهت تامین مسکن برای نیازمندان به کار گرفته است و تاکنون نیز اقدامات خوبی در این حوزه صورت گرفته است.

حسینی تصریح کرد: امروزه بسیاری از شرکت‌ها نیازمند نیروی کار می‌باشند که از این رو لازم است اقدامات لازم جهت تامین نیرو و افزایش تولید انجام شود.

وی ادامه داد: در جهت تحقق شعار نیاز است از نیروهای دانش بنیان استفاده کرد.

معاون پارلمانی رئیس جمهور گفت: مقام معظم رهبری همیشه بر توجه ویژه بر امور و رفاه کارگران عزیز تاکید داشته اند و از این رو ما نیز تمام توان خود را در جهت اجرا نمودن این امر به کار گرفته ایم.

کد خبر 748126

دیگر خبرها

  • از اشتغالزایی تا صادرات در روستای چهلخانه
  • چه داروهایی ارز ترجیحی می‌گیرند؟ + بخشنامه
  • چه داروهایی ارز ترجیحی می‌گیرند؟+بخشنامه
  • اصلاح قیمت مواد اولیه برای تولید خودرو امری ضروری است/ افزایش 40 درصدی اعلام نیاز سایپا به ورق خودرو در راستای افزایش تولید خودرو در سال جاری
  • بخشی‌نگری مانع پیشرفت مازندران می‌شود
  • چگونه سینک آشپزخانه را بدون مواد شوینده شیمیایی تمیز و درخشان کنیم؟
  • ارزش صادرات فرش ماشینی به ۲۸۰ میلیون دلار رسید
  • تحقق شعار سال نیازمند استفاده از نیروهای دانش بنیان است
  • سردار هداوند خبرداد: کشف ۲۵ تن مواد اولیه لوازم آرایشی قاچاق به ارزش ۲۰ میلیارد در اشتهارد
  • برگزاری ۸۰ میز خدمت تامین اجتماعی استان مرکزی در هفته کار و کارگر