Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه دانشگاه خبرگزاری ایسکانیوز، فرزاد جهان بین معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی در مراسم اختتامیه نخستین جشنواره سراسری رشد، ویژه کانون های فرهنگی دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی که صبح امروز به صورت ویدئو کنفرانس برگزار شد، گفت: یکی از اصولی که معاونت فرهنگی و دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی بر آن تأکید دارد، توجه به اصل تنوع در فعالیت‌ها است، از آنجایی که انتخاب و اختیار در خمیرمایه انسان است، باید به تنوع در فعالیت ها توجه داشته باشیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: معاونت فرهنگی و  دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی با توجه به این اصل، اقتضائات حضور همه سلایق و علایق در فعالیت‌های فرهنگی و دانشجویی را در چارچوب قوانین فراهم می‌کند. 

معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی تأکید کرد: دانشگاه متعلق به یک قشر و سلیقه نیست، بلکه دانشگاه کارخانه برای رشد جوانان و آماده سازی آنها برای نقش آفرینی در اجتماع است. لازمه این کار فراهم کردن فضایی برای کسب تجربه دانشجویان است. اگر دانشگاه به درستی به وظایف خود عمل کند، نسل و مدیران آینده، نسل بهتری خواهند بود. 

وی با اشاره به توجه معاونت فرهنگی و دانشجویی به فعالیت کانون‌ها و تشکل‌ها اظهار کرد: آیین نامه کانون‌های فرهنگی و دانشجویی اوایل شهریور ماه سال گذشته اصلاح شد و تلاش داشتیم که کانون‌ها را واقعی سازی کنیم. با این پایش و اصلاحی که انجام شد، اکنون هزار و 256 کانون فرهنگی و دانشجویی در دانشگاه آزاد اسلامی فعال است.  

جهان‌بین با اشاره به برگزاری نخستین جشنواره سراسری رشد خاطرنشان کرد: 800 اثر به دبیرخانه‌های استانی ارسال شد که از این تعداد 400 اثر به مرحله کشوری راه یافت و پس از داوری‌ها، 55 اثر موفق به کسب رتبه‌های اول تا سوم در رشته‌های مختلف فرهنگی هنری شدند.

معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی در پایان خاطرنشان کرد: برگزاری این جشنواره آغاز راه بود. در مرحله بعد با راه اندازی باشگاه رشد استعدادهای هنری و ادبی جوان که از امروز به صورت رسمی آغاز به کار می‌کند، استعدادهای دانشجویان شناسایی و به مراکز و حوزه‌های مربوطه متصل خواهند شد.

انتهای پیام/
 

مریم شمسایی نیا کد خبر: 1106548 برچسب‌ها کانون فرهنگی

منبع: ایسکانیوز

کلیدواژه: کانون فرهنگی فرهنگی و دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی کانون ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iscanews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسکانیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۷۹۰۸۷۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بازگشت جوانان به مسجد با میانبر ورزشی یک روحانی

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای استان آذربایجان غربی، در دوره حاضر که مملو از پیشرفت‌ها و اتفاقات مختلف است، یک روحانی شاید نتواند به شیوه‌های سنتی گذشته در جذب نوجوانان و جوانان به مسجد موفق عمل کند؛ بنابراین روحانی‌ها باید با ذائقه شناسی و برگزاری برنانه‌های مختلف فرهنگی و هنری و مخصوصا ورزشی اقدام به جذب این قشر کنند. کاری که چند سالی است، حجت‌الاسلام و المسلمین قربان حسین‌نژاد، در شهرستان‌های مختلف استان آذربایجان غربی در حال انجام است.

حجت الاسلام و المسلمین قربان حسین‌نژاد، از سال ۱۳۸۵ تا سال ۱۳۹۷ بعنوان امام جماعت و مدیر کانون فرهنگی هنری ثارالله مسجد جامع نازک علیای پلدشت فعالیت داشته که در طول این مدت با اجرای برنامه‌های متنوع فرهنگی و هنری و برگزاری مسابقات ورزشی و راه اندازی اُردو‌های سیاحتی و زیارتی توانسته است گام‌های موثری را در جذب جوانان و نوجوانان به سمت مسجد و کانون بردارد.

سپس ازسال ۱۳۹۷ تا سال ۱۴۰۱ به‌عنوان امام جماعت و مسئول پایگاه بسیج مسجد امام هادی (ع) ارومیه ادامه فعالیت نموده و از تابستان ۱۴۰۱ تاکنون نیز به‌عنوان امام جماعت، مدیر کانون المهدی (عج) و نیز مسئول پایگاه بسیج مسجد طوبی ارومیه فعالیت‌های فرهنگی هنری و ورزشی خود را پیگیر بوده که با استقبال خوب جوانان و نوجوانان توانسته توفیقات روزافزونی را دراین عرصه‌ها کسب کند.

دیگر خبرها

  • واکسیناسیون ۲۶ هزار رأس دام سبک و سنگین در مناطق محروم چهارمحال و بختیاری
  • همبستگی دانشگاه پیام‌نور شیراز با دانشگاهیان حامی فلسطین در غرب
  • دانشجویان دانشگاه پیام‌نور شیراز هم به جرگه حامیان ضدصهیونیست‌ها پیوستند
  • سال گذشته اردوی راهیان نور با حضور بیش از ۱۵۰ نفر از دانشجویان برگزار شد
  • بازگشت جوانان به مسجد با میانبر ورزشی یک روحانی
  • چالش‌ تشکل‌ها عدم اطمینان مسئولان به قشر جوان است
  • جریان دانشجویی بستر خوبی برای پای کار آمدن قشر خاکستری در فعالیت‌های فرهنگی است
  • مهم‌ترین چالش‌ و مشکلات تشکل‌ها عدم اطمینان مسئولان به قشر جوان است
  • افول تشکل‌های دانشجویی، بدنه اجرایی کشور را تضعیف می‌کند
  • تشکیلات‌، شبکه‌ و جریان‌‍سازی ۳ اصل مهم در دانشگاه‌های آذربایجان غربی