Web Analytics Made Easy - Statcounter

گوشی‌های هوشمند، هم‌اکنون به یکی از محبوب‌ترین وسایل شخصی ما تبدیل شده‌اند. هم‌اکنون، سامسونگ، شیائومی و اپل، به ترتیب رتبه‌های اول تا سوم بزرگترین سازندگان تلفن هوشمند را در اختیار دارند. اما قیمت‌ گوشی‌های آیفون گاه تا بیش از ۲ برابر گوشی‌های شیائومی با مشخصات تقریباً مشابه است. در قضیه‌ی اختلاف قیمت گوشی‌های شیائومی و اپل عوامل بسیاری تأثیرگذار هستند که در ادامه به مهم‌ترین آن‌ها اشاره می‌کنیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

فروشگاه اینترنتی تکنولایف انواع گوشی هوشمند را با پایین‌ترین قیمت عرضه می‌کند.

آیفون یکی از هیجان‌انگیزترین گوشی‌ها و محصولات بازار ایران و حتی دیگر کشورها است. گوشی‌های آیفون کیفیت بسیار بالایی دارند و هم به‌روزرسانی‌های نرم‌افزاری طولانی‌مدتی برای آن‌‌ها منتشر می‌شوند؛ اما قیمت گوشی آیفون معمولا بالاتر از سایر برندهاست و جزو محصولات رده‌بالای بازار قرار می‌گیرند. اگر به خرید گوشی آیفون فکر می‌کنید بد نیست درباره این گوشی‌ها اطلاعات مناسبی داشته باشید. شرکت اپل به‌عنوان سازنده گوشی‌های آیفون تا امروز مدل‌های مختلفی از گوشی آیفون راهی بازار کرده است.

۱ـ مقایسه برند و کیفیت اپل و شیائومی

اپل از همان آغاز کار، سعی کرد محصولاتی کاملاً بی عیب و نقص را تولید کند. یکی از دلایلی که اپل بسیاری از نوآوری‌ها را با تأخیر یکی دوساله در گوشی‌های آیفون استفاده می‌کند همین موضوع است. این شرکت تا زمانی که فناوری جدید به اصطلاح، امتحان خود را پس ندهد و به بلوغ نرسد از آن استفاده نمی‌کند. به عنوان مثال فناوری گوشی‌های تاشو که سامسونگ و دیگر شرکت‌ها در حال معرفی نسل چندم این گوشی‌های خود هستند اما اپل، احتمال دارد دو سال بعد اولین گوشی آیفون تاشو را عرضه کند. اپل گوشی تقریباً بی نقص عرضه می‌کند اما قیمت نجومی هم می‌گیرد!

بسیاری از مصرف کنندگان هم به قول انگلیسی‌ها می‌گویند «ما آدم‌های پولداری نیستیم که کالای ارزان قیمت بخریم»، بنابراین، گرچه هزینه‌ی بسیار بیشتری را پرداخت می کنند اما با خیال راحت خرید می‌کنند.

۲ـ اکو سیستم و سیستم عامل اختصاصی

 اپل اکوسیستم اختصاصی خود را دارد و هیچ سازنده‌ی دیگری حق ورود و استفاده از این اکو سیستم را ندارد. در سال‌های آغازین، اختلاف قیمت تلفن‌های اپل با دستگاه‌های اندرویدی زیاد نبود اما به مرور که دستگاه‌های دیگری از قبیل: آیپد، لپ‌تاپ، آی‌مک و سایر محصولات اپل به سیستم عامل انحصاری آن ملحق شدند، اپل قیمت محصولات خود را افزایش داد. از سوی دیگر این سیستم عامل با مقدار رم کمتر و مصرف انرژی پایین‌تر، عمکرد سریع‌تر و بازدهی بیشتری نسبت به گوشی‌های اندرویدی شیائومی دارند بنابراین، اپل نیز به خاطر طراحی این سیستم عامل سبک و روان پول بیشتری از خریداران می‌گیرد.

۳ـ بدنه‌ی فلزی و شیک

اکثر آیفون‌های اپل دارای بدنه‌ای فلزی و بسیار شیک هستند اما گوشی‌های شیائومی اکثرا از بدنه‌ی پلاستیکی بهره می‌برند. بدون شک استفاده از فلز، هزینه‌های تولید را افزایش می‌دهد و قیمت فروش محصول نیز زیاتر می‌شود، اما شیائومی که به شرکتی ارزان‌فروش مشهور شده نمی‌تواند چنین ریسکی را بپذیرد، زیرا باعث افزایش قیمت می‌شود. بهترین قیمت انواع گوشی شیائومی را از فروشگاه اینترنتی تکنولایف بخواهید.

۴ـ لوکس بودن و متفاوت بودن گوشی اپل به نسبت شیائومی

اپل، روی قشر متمول جامعه تمرکز کرده است، به همین دلیل نیز آیفون‌های این شرکت به دلیل استفاده از بهترین طراحی، بدنه‌ی فلزی بسیار شیک، استفاده از تراشه‌های قدرتمند، عملکرد عالی، همیشه از قیمت نجومی برخوردار می‌شوند و برای طبقه‌ی پولدار هم مثلاً ۱۰۰۰ تا ۱۵۰۰ دلار هزینه‌ی زیادی نیست. شیائومی اما هدفش عرضه‌ی گوشی‌هایی با امکانات و ویژگی‌های بالا اما با قیمت پایین‌تر است. قیمت گوشی‌های شیائومی حتی از گوشی‌های سامسونگ، با قابلیت‌های سخت افزاری و نرم‌افزاری مشابه، بسیار پایین‌تر است. اپل حتی هزینه ی لوکس بودن را از خریدار می‌گیرد.

۵ـ عدم رقابت

درمیان ده‌ها شرکت سازنده‌ی گوشی هوشمند، تنها اپل از سیستم عامل iOS استفاده می‌کند و هیچ شرکت سازنده‌ی دیگری حق استفاده از این سیستم عامل را بر روی گوشی‌های خود ندارد، بنابراین هر قیمتی روی محصولات خود بگذارد، با توجه به این که قشر پولدار هم خریداران محصولات این شرکت هستند، رقابتی وجود ندارد و شرکت دیگری نیست که محصولاتی مشابه و با سیستم عامل iOS تولید و با قیمت رقابتی عرضه کند تا اپل نیز مجبور شود قیمت‌های خود را کاهش دهد، بنابراین هدف اپل این است تا سود سهام‌داران هر سال افزایش یابد و در صورتی که میزان فروش آیفون و سایر محصولات، افزایش پیدا نکند، قیمت خرده فروشی آن‌ها را افزایش می‌دهد.

شیائومی اما ده‌ها رقیب در کنار خود دارد. استفاده از قابلیت‌ها و ویژگی‌های مشابه و حتی بالاتر باعث شده تا بتواند به رتبه‌ی دوم بزرگترین سازنده‌ی گوشی هوشمند در جهان صعود کند.

۶ـ تبلیغات

اپل برای تبلغ کالاهای جدید خود در سرتاسر جهان هزینه‌های هنگفتی را به جان می‌خرد، بنابراین باید قیمت‌ آیفون و سایر کالاهای خود را افزایش دهد تا هم هزینه‌ها را جبران کند و سود خوبی برای سهام‌داران به دست آورد. شیائومی اما چنین تبلیغاتی ندارد و همین قیمت‌های پایین و امکانات بالای گوشی‌های آن باعث می‌شود تا کاربران در شبکه‌های اجتماعی اطلاع رسانی کنند و فروش این شرکت بالا برود. نقد و بررسی کامل گوشی‌های هوشمند را در وب‌سایت فروشگاه اینترنتی تکنولایف مطالعه کنید.

 

۷ـ حفظ حریم خصوصی

اپل روی امنیت بیشتر آیفون‌ها خیلی مانور می‌دهد که اطلاعات اشخاص نزد این شرکت محفوظ است و به هیچ عنوان از این راه تجارت و کسب درآمد ندارد اما شرکت‌هایی همچون گوگل با فروش اطلاعات کاربران سودهای هنگفتی به جیب می‌زنند. حال با توجه به این که بسیاری کاربران به دلیل حفظ حریم خصوصی، کلا به گوشی‌های اندرویدی اعتماد ندارند، حاضر می‌شوند تا آیفون‌ها را با قیمت گزاف بخرند. اپل نیز به راحتی روی این نکته‌ی بسیار مهم انگشت گذاشته و می‌گوید که روی حفظ حریم خصوصی مشتریانش بسیار حساس است و اطلاعات آن ها را به هیچ عنوان در اختیار هیچ شرکتی قرار نمی‌دهد، بر قیمت آیفون‌های خود می‌افزاید.

۸ـ به‌روز رسانی های مرتب

اپل برای گوشی‌های خود به‌روزرسانی‌های منظمی را در دسترس کابران قرار می‌دهد اما شیائومی نیز مانند سایر شرکت‌های اندرویدی از این نظر ضعیف عمل می‌کند. به عنوان مثال، هم‌اکنون که یک ماه به انتشار اندروید ۱۲ مانده، شرکت MHDگلوبال قصد دارد برای نوکیا ۵.۳، به‌روز رسانی اندروید ۱۱ را عرضه کند! به‌روز رسانی گوشی‌های کاربران در سرتاسر جهان هزینه دارد و اپل این هزینه‌ را به قیمت فروش آیفون اضافه می‌کند.

۹ـ خدمات پس از فروش در گوشی های شیائومی و اپل

اپل در سرتاسر جهان (به جز ایران که تحریم است) خدمات پس از فروش بسیار عالی و کاملی را ارائه می‌دهد که شاید هیچ شرکت دیگری تا این اندازه برای مشتری ارزش قائل نباشد. این کار باعث می‌شود تا مشتری با خیال راحت آیفون را باقیمت بالا بخرد. شیائومی و سایر شرکت‌های دیگر متأسفانه به این موضوع نتوانسته‌اند آن طور که باید، توجه لازم را مبذول داشته باشند.

شرکتی که خدمات پس از فروش عالی را برای مشتریان خود در نظر می‌گیرد، باید این هزینه را از فروش محصولات خود جبران کند. در نظر گرفتن چنین هزینه‌هایی نیز باعث افزایش قیمت آیفون می‌شود. اگر قصد خرید گوشی دارید، می خواهید نقد و بررسی کامل گوشی مورد نظر خود را مطالعه کنید، اگر چند گوشی نظر شما را به خود جلب کرده‌اند اما نمی‌‌دانید کدام‌یک بهتر است، می‌توانید قبل از خرید گوشی به وب‌سایت https://www.technolife.ir مراجعه کنیدو گوشی‌ها را با یکدیگر مقایسه کنید، نقد و بررسی‌ها را مطالعه کنید و قیمت‌ها را نیز از نظر بگذرانید.

گوشی‌های شیائومی به دلیل قیمت نسبتا ارزان و قابلیت‌های بسیاری خوبی که در مقایسه با دیگر شرکت‌ها پیش روی مخاطب قرار می‌دهند، از جمله گوشی‌های هوشمندی به حساب می‌آیند که در طول سال‌های گذشته توانسته‌‌اند نظر بسیاری از مردم را به خود جلب کنند. دلیل این اتفاق هم کاملا مشخص است. همه دوست دارند با کمترین هزینه، بهترین امکانات را داشته باشند و گوشی‌های شیائومی این امکان را برای گروه زیادی از افراد فراهم کرده‌اند. خرید گوشی شیائومی در اکثر مواقع یک انتخاب هوشمندانه به حساب می‌آید؛ مخصوصا در شرایطی که نمی‌توان برای در اختیار داشتن گوشی‌های رده بالا پول زیادی هزینه کرد.

جمع‌بندی

اپل و شیائومی دو شرکت بزرگ تولید کننده‌ی گوشی هوشمند هستند که گرچه هر دو بسیار تلاش می‌کنند تا گوشی‌های جدید خود را با آخرین نوآوری‌ها عرضه کنند اما دو هدف متفاوت و حتی متضاد را دنبال می‌کنند. شیائومی سعی می‌کند تا آخرین فناوری‌ها، امکانات، قابلیت‌ها و ویژگی‌ها را با کمترین قیمت در اختیار کاربران قرار دهد اما اپل سعی می کند تا آن قابلیت‌ها و ویژگی‌ها را با بیشترین قیمت به کاربران تحویل دهد تا از یک سو به عنوان شرکتی لوکس و گران‌قیمت جا بیفتد (که افتاده) و از سوی دیگر سودهای کلانی میان سهام‌داران خود تقسیم کند.

منبع: عصر ایران

کلیدواژه: گوشی های شیائومی گوشی های آیفون شیائومی و اپل گوشی هوشمند گوشی آیفون سیستم عامل ویژگی ها قابلیت ها خرید گوشی ترین قیمت پایین تر آیفون ها هزینه ها سازنده ی گوشی ها ی بسیار شرکت ها ی گوشی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.asriran.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «عصر ایران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۷۹۱۰۰۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

وعده‌ای که پس از یک سال، اجرایی نشده است!

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت می‌گوید: همه اقدام‌های لازم صدور- صورتحساب خرید گوشی همراه انجام شده است و تا سه ماه دیگر، اجرایی خواهد شد.

به گفته آقای برادران، هدف از اجرای این طرح، شفافیت در خرید گوشی همراه است.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • تیک‌تاک در آستانه حذف از اپ استور آیفون
  • وعده‌ای که پس از یک سال، اجرایی نشده است!
  • گوشی شیائومی 14 SE ماه آینده عرضه می‌شود
  • مانیتور شیائومی ردمی G27Q 2025 با چه قیمتی عرضه می‌شود؟
  • هشدار اپل به آیفون‌داران: مراقب آتش‌ گرفتن گوشی خود باشید!
  • قیمت گوشی سامسونگ، شیائومی و آیفون ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳/ آیفون ۱۳ چند؟
  • قیمت گوشی s۲۳ ultra + مشخصات و مقایسه با آیفون ۱۵ پرومکس امروز ( ۱۱ اردیبهشت)
  • چهار دلیل برای فرار از خرید پوکو X5 پرو
  • افشای اطلاعات جدید درباره آیفون 16
  • قیمت گوشی s۲۳ ultra + مشخصات و مقایسه با آیفون ۱۵ پرومکس امروز ( ۱۰ اردیبهشت)