Web Analytics Made Easy - Statcounter

تقاضای بالا برای برق و تلاش دولت چین برای تامین آن، ازسرگیری فعالیت ۵۳ معدن زغال سنگ تعطیل شده در این کشور را به دنبال داشت.

به گزارش «انرژی امروز» از خبرگزاری ایسنا، چین هفته گذشته اعلام کرد فعالیت ۳۸ معدن در مغولستان داخلی ازسرگرفته خواهد شد. اکنون چین اعلام کرده که فعالیت ۱۵ معدن زغال سنگ دیگر در مناطق شنکسی و شین جیانگ ازسرگرفته می شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این معادن به مدت یک سال فعالیت خواهد کرد و حداکثر ۴۴ میلیون تن زغال سنگ تولید می کنند که چین امیدوار است تقاضای رو به رشد برای تولید برق را در بحبوجه موج گرمای کشنده و افزایش فعالیت صنعتی، تامین کند.

چین برای پاسخگویی به درخواستها برای تامین بیشتر برق و کاهش آلایندگی به تقلا افتاده است. این خبر با انتظار گزارش سازمان ملل متحد همزمان شد. در این گزارش که هفته جاری منتشر شد، هشدار داده است اگر جهان فورا انتشار گازهای گلخانه ای را به میزان قابل توجهی کاهش ندهد، هیچ راهی برای محدود کردن گرمایش جهانی به دو درجه سلسیوس بالاتر از سطح دوران پیش از صنعتی شدن وجود ندارد.

چین با وجود این که معادن زغال سنگ را به چرخه حیات بازگردانده است، هشدار داد که وضعیت کمبود برق تازه شروع شده و در واقع وخیمتر خواهد شد. این به معنای آن است که قیمت زغال سنگ حرارتی بالا خواهد ماند. قیمت زغال سنگ حرارتی چین در ماه مه به رکورد بالای جدیدی صعود کرد.

بر اساس گزارش اویل پرایس، با این حال زغال سنگ منبع تولید نیروی ارزانی به حساب می آید و به چین در تولید پنلهای خورشیدی مورد استفاده در کشورهای غربی مزیت داده است. از یک نظر، تلاش برای توسعه استفاده از نیروی خورشیدی در آمریکا و اروپا تقاضای بالاتر برای تولید نیروی زغال سوز در چین را افزایش می دهد به حدی که این کشور معادنی که پیش از این تعطیل کرده بود را دوباره راه اندازی می کند.

برچسب هابین الملل چین خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)

منبع: انرژی امروز

کلیدواژه: بین الملل چین خبرگزاری دانشجویان ایران ایسنا آسیا اروپا اقتصاد انرژی امروز ایران بین الملل تحریم خبرگزاری بین المللی خبرگزاری داخلی خبرگزاری دانشجویان ایران ایسنا ریاست جمهوری سازمان های بین المللی سایتهای اینترنتی شرکت ملی نفت ایران NIOC شرکت های بین المللی مجلس شورای اسلامی وزارت نفت وزارت نیرو زغال سنگ

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت energytoday.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «انرژی امروز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۷۹۱۵۱۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پلمب دو واحد آلاینده غیر مجاز تولید زغال در رباط کریم 

علیرضا فاضلی ثانی گفت: در راستای جلوگیری از فعالیت واحد‌های تولید زغال شهرستان، پس از تخریب ۱۵ دهنه کوره سنتی زغال در اراضی روستا‌های وهن آباد، حکیم آباد و علی آباد در هفته گذشته، دو واحد صنعتی تولید زغال فاقد هرگونه تمهیدات زیست محیطی در پروسه تولید در روستا‌های کیکاور و انجم آباد این شهرستان نیز پلمب شدند.

وی با بیان اینکه طی شکواییه‌های واصله به این اداره مبنی بر فعالیت آلاینده چندین واحد صنعتی تولید زغال، کارشناسان این اداره ضمن بررسی و شناسایی این واحد‌ها نسبت به ابلاغ اخطاریه برای رفع آلودگی اقدام کردند، افزود: با توجه به اینکه در اخطاریه‌های صادره مهلت مناسب به منظور رفع آلایندگی یا تعطیلی در صورت عدم رفع معضلات زیست محیطی به مسئولان این واحد‌ها ابلاغ شده بود، بر همین اساس نظر به عدم توجه به موارد اعلام شده، این اداره نسبت به اخذ حکم قضایی برای این واحد‌های آلاینده اقدام کرد و با همکاری عوامل نیروی انتظامی انجم آباد پلمب شدند.

فاضلی با تاکید بر اینکه اینگونه واحد‌ها تهدیدی علیه بهداشت عمومی و محیط زیست هستند، اظهار داشت: تولید گاز‌های سمی حاصل از دود مواد شیمیایی در کوره‌های زغال، احتراق و دود زغال، ذرات معلق، دی‌اکسید کربن و سایر ترکیبات مضر حاصل از فعالیت این کوره‌ها که به هوا رها می‌شوند، می‌توانند ضمن کاهش شدید کیفیت هوا، محیط زیست و هوای اطراف را آلوده و به سلامتی شهروندان آسیب جدی برسانند.

رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان رباط کردیم در پایان خاطرنشان کرد: این اداره در راستای اجرای وظایف سازمانی خود با هرگونه واحد آلاینده محیط زیست که حقوق شهروندی را نادیده می‌گیرد برابر قانون اقدام خواهد کرد.

باشگاه خبرنگاران جوان اجتماعی محیط زیست

دیگر خبرها

  • افزایش تولید برق در هند با کاهش قیمت زغال‌سنگ
  • تعطیلی آخرین نیروگاه زغال‌سنگ بریتانیا برای پیشبرد هدف کربن‌صفر
  • بازگشت ۴۹۷ واحد تولیدی استان مرکزی به چرخه تولید
  • پلمب دو واحد آلاینده غیر مجاز تولید زغال در رباط کریم 
  • بازگشت واحدهای تعطیل‌شده به چرخه تولید، ادعاست یا واقعیت؟ / باوجود دستور رئیسی، مسئولان از اعلام آمار، فراری هستند
  • بازگشت ۴۴۹ طرح راکد و غیرفعال به چرخه تولید با حمایت بانک کشاورزی در سال ۱۴۰۲
  • فعالیت‌های معدنی، یکی از اصلی‌ترین تهدیدات محیط زیست
  • پایش معادن شهرستان تفت
  • محیط زیست معادن تفت پایش می شود/متولیان الزامات را رعایت کنند
  • بازگشت قریب الوقوع بیت کوین به ۳۰ هزار دلار