Web Analytics Made Easy - Statcounter

کتاب «حرکت الهی؛ تحلیل تمدنی راهپیمایی و زیارت اربعین» تلاشی از سوی اندیشکده راهبردی اربعین در راستای تبیین ابعاد مختلف زیارت اربعین است. - اخبار فرهنگی -

به گزارش خبرنگار فرهنگی تسنیم،‌ مراسم رونمایی از کتاب «حرکت الهی؛ تحلیل تمدنی راهپیمایی و زیارت اربعین» با حضور سیدمجید امامی، دبیر اندیشکده راهبردی اربعین، سیدمجید مطهری‌نژاد،‌ عضو هیئت علمی دانشگاه امام صادق (ع)، محمدمهدی ذوالفقارزاده،‌ استادیار دانشکده مدیریت دانشگاه تهران و مؤلف کتاب در خبرگزاری تسنیم برگزار شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 این کتاب تلاشی است از سوی اندیشکده راهبردی اربعین در راستای تبیین ابعاد مختلف زیارت اربعین که به اهتمام هادی غیاثی، دانشجوی دکترای دانشکده فرهنگ و ارتباطات دانشگاه امام صادق علیه‌السلام و همکاری اندیشکده راهبردی اربعین گردآوری و تدوین شد.

در این کتاب سعی شده چند نوشتار از اندیشمندان شامل مهم‌ترین رویکردها در تحلیل تمدنی زیارت اربعین مورد استفاده قرار گیرد. محمدهادی همایون با موضوع «ابعاد تمدنی عاشورا و اربعین»،‌ حجت‌الاسلام حبیب‌الله بابایی با عنوان «راه اربعین،‌ راهی به آن سوی تمدن»، سیدمجید امامی و هادی غیاثی با عنوان «همگرایی تمدنی در طریق زیارت؛ با تأکید بر پیاده‌روی اربعین»، محمدمهدی ذوالفقارزاده و رضا مسعودی با عنوان «مؤلفه‌های کلیدی چشم‌اندازپردازی در جریان اربعین حسینی»، سیدمجید مطهری‌نژاد با عنوان «جایگاه و ظرفیت‌های تمدنی پدیده آیاتی اربعین» نوشتار خود را ارائه دادند.

مشروح این مراسم منتشر خواهد شد. 

همپای کاروان | 2 پیام خطبه امام حسین (ع) هنگام خروج از مکه

همپای کاروان | واکنش امام حسین (ع) به شهادت مسلم بن عقیل (س)/ یک منطق قرآنی درباره علت قیام اباعبدالله

انتهای‌پیام/ 

منبع: تسنیم

کلیدواژه: ماه محرم امام حسین ع ماه محرم امام حسین ع زیارت اربعین تحلیل تمدنی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۷۹۱۸۷۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خیر انسان در حرکت در مسیر الهی است

ایسنا/زنجان نماینده منتخب مردم زنجان در مجلس خبرگان رهبری با اعتقاد به اینکه برخی افراد با وجود علم و دانش، راه گمراهی را در پیش گرفتند، گفت: این افراد مبانی دین را که مهمترین مولفه ایجاد عدالت اقتصادی در جامعه است، انکار می‌کنند که باید متولیان فرهنگی در این زمینه ورود کنند.

حجت‌الاسلام والمسلمین جواد جعفری امروز (سه‌شنبه، ۱۱ اردیبهشت ماه) در همایش حکمت مطهر که به‌مناسبت هفته عقیدتی - سیاسی سپاه در زنجان برگزار شد، اظهار کرد: در سایه دانش عمیق، انسان سعادت آخرت را نصیب خود می‌کند و افرادی که به دنبال آگاهی عمیق نبودند و به حداقل آگاهی بسنده کنند، خیر زیادی ندارند.

وی بیان کرد: با بررسی احادیث می‌توان به اهمیت توجه به علم و دانش در جامعه اسلامی پی برد، پیروان اهل بیت حرکت در مسیر علم و دانش را سرلوحه امور خود قرار دادند.

نماینده منتخب مردم زنجان در مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه شهید مطهری الگوی جامعه بود و افکار و عقایدش روشنگر راه تمام رهجویان است، افزود: خیر انسان در حرکت در مسیر الهی است چون در این راه، بینش عمیقی پیدا و زیر سایه دانش و آگاهی عمیق تقرب پیدا می‌کند.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • رونمایی از ترجمه کتاب جنبش علوی، هجرت رضوی به زبان پشتو
  • نشست هم افزایی مسئولان کمیته فرهنگی و آموزشی اربعین برگزار شد
  • نشست هم افزایی مسوولان کمیته فرهنگی و آموزشی اربعین برگزار شد
  • نشست هم افزایی مسئولان کمیته فرهنگی و آموزشی اربعین 
  • حرکت علمی باید همراه با روح تمدنی انقلاب اسلامی باشد
  • فضای مجازی سبب شده تا از تربیت فرزندان غفلت شود
  • نشست هم‌افزایی مسئولان کمیته فرهنگی و آموزشی اربعین 
  • خیر انسان در حرکت در مسیر الهی است
  • رونمایی از کتاب «جنبش علوی، هجرت رضوی» در مشهد
  •  معرفی کتاب های بازار مالی