Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد،  مهدی رضایی، دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر خراسان‌رضوی گفت: دهه اول محرم، طبق رسالت اصلی امام حسین (ع)، تحت عنوان دهه احیای امر به معروف و نهی از منکر نام‌گذاری شده و شعار امسال این دهه، قیام حسینی، مردم مطالبه‌گر و مسئولان پاسخگو می‌باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



او افزود: وظایف ستاد امر به معروف و نهی از منکر در یک قانون شامل ۱۲ بند و ۴ تبصره تفصیلی ذکر شده است؛ وظایف این ستاد شامل ۳ موضوع اصلی سیاست گذاری، مطالبه‌گری و نظارت در کنار آموزش، فرهنگ‌سازی و ارائه الگو‌های برتر رفتاری است.

دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر خراسان‌رضوی با بیان اینکه مخاطب اصلی وظایف ستاد امر به معروف و نهی از منکر، ادارات و سازمان‌های سطح استان هستند، ادامه داد: وظایف اختصاصی در راستای امر به معروف و نهی از منکر به کلیه ادارات و سازمان‌ها توسط ما ابلاغ می‌شود که در طول سال در قالب برنامه‌های مختلفی تدوین و توسط ستاد استان مورد نظارت و ارزیابی قرار می‌گیرد.

رضایی بیان کرد: رویکرد اصلی ما در ستاد همین مسئله است که مباحث سیاست‌گذاری و مطالبه‌گری را به سازمان‌ها گوشزد و سپس پیگیری کنیم تا به نتیجه برسد.

او تصریح کرد: در حوزه عملیاتی نیز اقدامات قابل توجهی توسط ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان صورت گرفته است؛ برای مثال در دهه اول ماه محرم، دو کار اصلی یعنی تنظیم شیوه‌نامه اجرایی امر به معروف و نهی از منکر برای سازمان‌ها، ادارات و نهادی‌های استان و همچنین دیگر اقدام ما تحت عنوان آمران سلامت با استفاده از ظرفیت طلایه‌داران معروف بوده است.

دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر خراسان‌رضوی تأکید کرد: ستاد امر به معروف و نهی از منکر دارای ظرفیت گسترده مردمی به نام «طلایه‌داران معروف» است که شامل ۳۰ منطقه در سطح شهر مشهد است و حدود ۴ هزار و ۲۰۰ نفر عضو این تشکیلات هستند؛ رزمایشی برای طلایه‌داران معروف تعریف شده با توجه به دهه اول محرم و جلسات و هیئات مذهبی که در سطح شهر فعال هستند، این افراد با حضور در این جلسات مردم را به رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی دعوت خواهند کرد.

رضایی با اشاره به اینکه رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی از سوی مردم متاسفانه با کاهش روبه‌رو بوده است، اظهار کرد: طلایه‌داران امر به معروف و نهی از منکر در سطح جامعه نیز مشغول خدمت رسانی در قالب رزمایش جهت دعوت مردم به رعایت این شیوه‌نامه‌ها هستند.

او افزود: حوزه امر به معروف و نهی از منکر در افکار عمومی، محدود به بحث حجاب و عفاف است در حالی که این حوزه دارای گستردگی بسیار زیادی است؛ حجاب و عفاف در عین اهمیت بسیار زیادی که دارد، تنها یکی از موضوعات ستاد است و بخش بزرگی از مشکلات ما، چالش‌هایی است که مردم با آن‌ها مواجه هستند و امیدواریم با کمک همه به ویژه اصحاب رسانه، یک به یک این معضلات را از بین ببریم.

انتهای پیام//م.م

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: امر به معروف مقابله با کرونا طلایه داران معروف ستاد امر به معروف و نهی از منکر طلایه داران معروف شیوه نامه سازمان ها نامه ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۷۹۲۰۸۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

همه عوامل اجرایی انتخابات باید حافظ رای مردم باشند

رئیس ستاد انتخابات استان فارس گفت: همه عوامل اجرایی انتخابات باید حافظ رای مردم و با هم هماهنگ باشند و انتخابات طبق برنامه و جدول زمان‌بندی پیش رود.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از فارس و به نقل از روابط عمومی و امور بین‌الملل استانداری، اسماعیل قزل‌سفلی با حضور در فرمانداری شهرستان زرقان و ضمن بازدید از ستاد انتخابات شهرستان در جلسه مشترک هیئت اجرایی و نظارت انتخابات شرکت کرد.

وی در این جلسه ضمن تقدیر و تشکر از همه عوامل برگزاری انتخابات در شهرستان زرقان در دور اول انتخابات مجلس شورای اسلامی، افزود: نهایت ظرفیت‌های شهرستان را برای برگزاری دور دوم انتخابات به کار بگیرید تا میزبان خوبی برای حضور باشکوه مردم فهیم زرقان در انتخابات باشیم.

رئیس ستاد انتخابات استان فارس با اشاره به اینکه در دور اول انتخابات کار بزرگی انجام شد، تصریح کرد: در دور اول، انتخابات با کمترین تخلف و در امنیت کامل برگزار شد و مردم نیز با مشارکتی بالاتر از متوسط کشور، افتخاری دیگر برای استان رقم زدند و در این دور نیز با مشارکت گسترده بهترین و اصلح‌ترین افراد را راهی مجلس دوازدهم کنند، یعنی کسانی که به دنبال رفع مشکلات مردم بوده و بتوانند در حوزه قانون‌گذاری و نظارت اقدامات مؤثری انجام دهند.

قزل‌سفلی ادامه داد: انتخابات جلوه روشن مردم‌سالاری دینی است که آحاد جامعه در راستای عمل به تکلیف اجتماعی و شرعی در آن مشارکت و معتمدین خود را برای قانون‌گذاری و بهبود روند امور انتخاب می‌کنند.

وی با بیان اینکه اینکه انتخابات دور دوم در حوزه انتخابیه شیراز و زرقان تمام الکترونیکی است، اضافه کرد: ما باید با اجرای دقیق و صحیح الکترونیکی انتخابات زمینه را برای برگزاری انتخابات آتی ریاست‌جمهوری به صورت تمام الکترونیکی در کل کشور فراهم کنیم که این امر مستلزم آموزش‌های لازم به تمام عوامل اجرایی و همچنین چگونگی رأی دادن با استفاده از صندوق‌های الکترونیک در روز انتخابات به مردم است و این مهم باید تا روز انتخابات ادامه داشته باشد.

رئیس ستاد انتخابات استان فارس خاطر نشان کرد: همه عوامل اجرایی انتخابات باید حافظ رأی مردم و با هم هماهنگ باشند و انتخابات طبق برنامه و جدول زمان‌بندی پیش رود و برگزار شود که لازم است عوامل اجرایی انتخابات در شهرستان زرقان همه شعب اخذ رأی را در این حوزه رصد و مشکلات احتمالی فنی و کمبود تجهیزات را رفع کنند.

کد خبر 751088

دیگر خبرها

  • همه عوامل اجرایی انتخابات باید حافظ رای مردم باشند
  • تعامل دستگاه‌ها لازمه تبیین و ترویج فرهنگ امر به معروف و نهی از منکر است
  • زیرآب زنی با نهی از منکر فرق دارد ‍!
  • ارزیابی نامحسوس وضعیت حجاب در ادارات و مراکز آموزشی کردستان
  • معلمان در کنترل آسیب‌های اجتماعی جامعه نقش کلیدی دارند
  • ۴ نفر مبتلا به تب کریمه کنگو/مردم توصیه‌های بهداشتی را جدی بگیرند
  • لزوم رعایت دستورالعمل استقرار HSE در مناطق/برخورد قانونی با خاطیان فوت کارگر شهرداری تهران
  • همایش طلایه داران اقتصاد مقاومتی در سمنان برگزار می‌شود
  • آیا امر به معروف ونهی از منکر به یک چالش سیاسی تبدیل شده است؟ + فیلم
  • امحای ۲ تن انواع مواد غذایی غیرقابل‌مصرف در میاندوآب