Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری فارس از یاسوج، حسین کلانتری در نشست ستاد استانی کرونا کهگیلویه و بویراحمد اظهار کرد: در گزارشی که رئیس دانشگاه علوم پزشکی ارائه داد تعداد مراجعه و بستری به بیمارستان‌های استان افزایش پیدا کرده و ظرفیت ما محدود است.

وی گفت: وقتی به ۷۰ درصد تکمیل ظرفیت رسیدیم باید به دنبال مکان‌های جدیدی باشیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

استاندار کهگیلویه و بویراحمد گفت: دستگاه‌ها و سازمان‌ها باید مکان های خود را آماده و معرفی کنند نباید در این بین غافلگیر شویم تا استان با چالش مواجه گردید اکنون ۷۰% آژیر قرمز به صدا در آمده و هر دستگاهی باید کمک کند.

وی افزود: شرایط به گونه‌ای است که باید از ظرفیت های خارج از بیمارستان استفاده کنیم خداوند کمک کرده که در افزایشی که تاکنون داشته ایم مرگ و میر چندان افزایش پیدا نکرده است ولی ضروری است تعداد نمونه ها را بالا برده چرا که بیماریابی موجب می شود تا بتوانیم بر بیماری بهتر و بیشتر غلبه کنیم.

کلانتری در ادامه گفت: متاسفانه برخی‌ها به بیمارستان‌ها بموقع مراجعه نمی‌کنند و هنگامی که ۸۰ درصد ریه‌های آنها درگیر می‌شود به مراکز درمانی می آیند که کار از کار گذشته است و همچنین موجب بروز مشکلاتی در سیستم درمانی خواهد شد.

وی خطاب به مسئولان دانشگاه علوم پزشکی گفت: اجازه ندهید کسانی که بهبودی حاصل کردند تخت های بیمارستانی را اشغال کند تا نوبت به دیگران هم برسد.

استاندار کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه معتقد هستیم نقد منصفانه بهترین کمک را برای بهبودی اوضاع می‌کند یادآور شد: اما باید قضاوت منصفانه در مورد دانشگاه علوم پزشکی داشته باشیم هر چند ضعف‌ها و کمبودهایی وجود دارد اما از بسیاری از استان‌های دیگر وضعیت بهتری داریم چرا که با کمبود دارو و سرم و کمبود اکسیژن مواجه نشده‌ایم این در حالی است که در بسیاری از استان ها مشکلاتی وجود دارد حتی تا دو و نیم برابر بیشتر از دانشگاه‌های علوم پزشکی دیگر در زمینه واکسن کار انجام شده است.

وی با بیان اینکه به صورت ساعتی و در طول شبانه روز با مسئولان دانشگاه علوم پزشکی در ارتباط هستم یادآور شد: وقت و بی وقت نمی‌شناسیم آخرین پیام که من به رئیس دانشگاه علوم پزشکی ساعت ۲ نیمه شب گذشته بوده که وضعیت را با یکدیگر مرور می‌کردیم.

کلانتری همچنین خطاب به مسئولان دانشگاه علوم پزشکی گفت نیروهایی را که نیاز دارید هرچه زودتر به کارگیری کنید همچنین از ظرفیت بازنشسته ها و همکاران سابق خود استفاده کرده و مسائل بیمه‌ای و پرداختی آن‌ها نیز در مد نظر قرار گیرد.

وی گفت: حمایت کامل انتظامی و قضایی در کل استان داریم و کمیته‌های حمایتی ما در کف خیابان هستند و با متخلفان برخورد می‌شود و اگر کسی تخلف کرد برخورد قاطع شود و همانگونه که دادستان نیز بیان کرده باید به صورت آتش به اختیار با متخلفان برخورد شود.

استاندار همچنین از سپاه خواست تا نیروهای آموزش دیده بسیجی در ایام محرم وظیفه امر به معروف و نهی از منکر را برای جلوگیری از تخلفات کرونایی انجام دهند.

وی گفت: در مورد واکسیناسیون کارهای بزرگی تاکنون در استان انجام شده اما کافی نیست و باید ادامه پیدا کند همچنین از بذل توجه دکتر نمکی قدردانی می‌کنیم اما به شدت نیازمند محموله‌های جدید واکسن هستیم چرا که ظرفیت‌های بسیار بهتری نسبت به سایر استان‌های کشور برای تزریق واکسن در استان ما وجود دارد.

استاندار گفت: اعتبارات خوبی تاکنون به دانشگاه علوم پزشکی تزریق شده که در آخرین مورد ۳۵ میلیارد تومان به دانشگاه تزریق شد و باید از آن برای رفع کمبودها استفاده کنند.

وی یادآور شد: در ایام محرم نباید اجازه دهیم که در باغ ها و تالارها برنامه وجود داشته باشد چه معنا دارد که در ایام عزاداری در تالارها و باغات تجمعی صورت گیرد نیروی انتظامی در این زمینه برخورد لازم را داشته باشد.

انتهای پیام/

منبع: فارس

کلیدواژه: علوم پزشکی کهگیلویه و بویراحمد بیمارستان مرگ و میر کهگیلویه و بویراحمد دانشگاه علوم پزشکی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۷۹۲۱۲۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

لزوم پیش‌بینی آمبولانس‌های ویژه شرایط کوهستانی برای کهگیلویه و بویراحمد

ایسنا/کهگیلویه و بویراحمد رئیس سازمان اورژانس کشور گفت: استان کهگیلویه و بویراحمد جزو استان‌هایی است که باید آمبولانس‌هایی که مخصوص شرایط کوهستانی هستند برای آنها پیش بینی شود.

جعفر میعادفر روز شنبه هشتم اردیبهشت ماه ۱۴۰۳ در بدو ورود به شهر یاسوج، از سمت محور یاسوج به شیراز، مورد استقبال رئیس‌، معاونین و مدیران دانشگاه علوم پزشکی استان کهگیلویه و بویراحمد قرار گرفت.وی هدف از سفر به استان کهگیلویه و بویراحمد را بازدید و بررسی خدمات اورژانس بیمارستانی در قسمت‌های مختلف، سایر بازدیدهای میدانی، بازدید از ساختمان مرکزی در حال ساخت و کمک جهت تسریع ساخت این بیمارستان عنوان کرد.

وی اظهارکرد: با توجه به گزارشاتی که از روند ساخت این بیمارستان به دست می‌رسد پیشرفت خیلی خوبی داشته است.

رئیس سازمان اورژانس هوایی کشور تاکید کرد: در بخش اورژانس هوایی نیز بازدیدهایی در یکی از شهرستان‌ها داریم. همین طور بررسی اینکه به چه شکلی می‌توان خدمات را در این استان توسعه داد از دیگر اهداف سفر به این استان است.

به گزارش ایسنا، میعادفر بیان کرد: بعد از نیازهای اولیه آمبولانسی در مناطق صعب العبور باید نسبت به تامین نیازهایی که مربوط به مناطق کوهستانی هستند اقدام کنیم البته در سال گذشته یک دستگاه آمبولانس به این دانشگاه علوم پزشکی تخصیص دادیم اما یک دستگاه آمبولانس کافی نیست و این استان جزو استان‌هایی است که باید آمبولانس‌هایی که مخصوص شرایط کوهستانی هستند برای آنها پیش بینی شود.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • انعقاد تفاهم‌نامه همکاری سه‌جانبه دانشگاه آزاد با دانشگاه باهنر و علوم پزشکی کرمان
  • طهرانچی: اقتصاد سلامت در دانشگاه آزاد اسلامی، اقتصاد تلاش و تدبیر است
  • دکتر طهرانچی: اقتصاد سلامت در دانشگاه آزاد اسلامی، اقتصاد تلاش و تدبیر است
  • ۱۵۰ میلیون تومان هزینه هر سورتی پرواز بالگرد اورژانس
  • سرپرست دانشگاه علوم پزشکی هوشمند منصوب شد
  • پایگاه اتوبوس آمبولانس در بویراحمد کلنگ‌زنی شد
  • وزیر علوم: صندلی خالی زیادی در دانشگاه‌ها داریم
  • لزوم پیش‌بینی آمبولانس‌های ویژه شرایط کوهستانی برای کهگیلویه و بویراحمد
  • تأکید وزیر علوم بر حمایت دانشگاهیان از خیزش علیه جنایات رژیم صهیونیستی
  • وزیر علوم، تحقیقات و فناوری وارد فرودگاه یاسوج شد