Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-05-01@04:48:14 GMT

سامانه نظارت عمومی بر ضابطان قضایی راه‌اندازی شود

تاریخ انتشار: ۲۰ مرداد ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۷۹۲۱۳۲

سامانه نظارت عمومی بر ضابطان قضایی راه‌اندازی شود

گروه استان‌ها - رئیس‌کل دادگستری استان یزد با بیان اینکه سامانه نظارت عمومی بر ضابطان راه‌اندازی شود، گفت: گزارش‌ها و موضوعات مرتبط با ترک فعل مدیران باید مورد بررسی قرار گیرد. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از  یزد‌، غلامعلی دهشیری بعد از ظهر امروز در نشست شورای تحول دستگاه قضائی استان یزد، با اشاره به برگزاری جلسات نقد رای در دادگستری استان یزد اظهار داشت: برگزاری جلسات نقد رای یکی از اقدامات ارزشمندی است که در دستگاه قضا برگزار شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه استان یزد در نقدهای عمومی و تخصصی آراء و ارائه نظرات سازنده و منصفانه پیشرو بوده است، عنوان کرد: اجرای این چنین برنامه‌هایی زمینه بهبود هرچه بهتر عملکرد دستگاه قضا را به دنبال دارد.

رئیس‌کل دادگستری استان یزد در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه سامانه اعلام جرم در رابطه با تضییع حقوق شهروندی در دادگستری ایجاد شده تصریح کرد: یکی از مشکلاتی که بعضا مردم با آن روبرو بودند، عدم رعایت حقوق شهروندی بود که نسبت به آن اعلام جرم صورت نمی‌گرفت اما با طراحی این سامانه و اعلام جرایم توسط عموم مردم از این طریق می‌توان در کشف جرایم وضعیت بسیار خوبی را پیدا کرد.

دهشیری در زمینه برگزاری کلاس‌های تخصصی آموزش به قضات اشاره کرد و گفت: برگزاری دوره‌های آموزشی تخصصی در زمینه اخذ شهادت شهود، جرایم سیاسی و مطبوعاتی یکی دیگر از برنامه‌های در دستور کار سند اجرای تحول است.

دستگاه قضا از هیچ تلاشی برای ایجاد امنیت و آرامش ‌مردم دریغ نمی‌کندورود دستگاه قضا به ‌قطعی برق در همدان / برخورد دادستانی ‌با استخراج کنندگان غیرقانونی رمز ارزها ‌ورود دستگاه قضا‌ به تعطیلی بیمارستان امام خمینی (ره) کرج / وضعیت مدیریت بیمارستان تعیین تکلیف شد

رئیس‌کل دادگستری استان یزد بر راه‌اندازی سامانه نظارت عمومی بر ضابطان، بازرسی‌های سرزده از بازداشتگاه‌ها و سامانه گزارش‌دهی مردمی در دادسراها تاکید کرد و در رابطه با ترک فعل مدیران گفت: نظارت بر اجرای صحیح قوانین بر عهده سازمان بازرسی است و گزارش‌ها و موضوعات مرتبط با ترک فعل مدیران باید بررسی شود.

وی بر تشکیل کمیته‌ها و کارگروه‌های اجرای برنامه‌های تحولی قوه قضاییه تأکید و بیان کرد: اجرای کامل تمام مفاد و بندهای سند تحول و تعالی نیازمند برنامه‌ریزی مدون است.

دهشیری اجرای سند تحول در دستگاه قضا را یک تکلیف مهم و راهبردی دانست و بیان کرد: اجرای سند تحول از سوی مقام معظم رهبری بر رؤسای قوه قضائیه تاکید شده است که در این رابطه باید بر تمام چالش‌های احصا شده در مسیر دستگاه عدلیه با راهبردها و راهکارهای تعیین شده در سند، فائق آمد.

این مقام قضایی از برگزاری دادرسی‌های علنی در ده روز آینده در استان یزد خبر داد و اظهار داشت: اجرای جلسات علنی دادگاه‌ها برای بعضی از موضوعات پرونده‌ها، علاوه بر رعایت کردن عدالت دادرسی می‌تواند اعتماد مردم نسبت به دستگاه قضا را جلب و شفافیت در رسیدگی‌ها را مضاعف کند.

وی احصای شاخص‌های ارزیابی نظرات کارشناسی را یکی دیگر از برنامه‌های اجرای سند تحول دانست و تصریح کرد: نظرات کارشناسی درست و دقیق، تاثیر بسیار زیادی در جلوگیری از اطاله دادرسی، ورود پرونده‌ها به محاکم تجدید نظر و همچنین اعمال ماده 477 دارد و در این رابطه نیاز به نظام درجه‌بندی کارشناسان و تعیین آنان بر اساس درجه اهمیت موضوع پرونده است.

شایان ذکر است در این نشست برخی از اعضای شورای قضایی استان علاوه بر ارائه گزارشی از فعالیت‌های صورت گرفته حوزه کاری خود در اجرای سند تحول، پیشنهادات اجرایی خود را مطرح کردند.

انتهای پیام/781/ ز

منبع: تسنیم

کلیدواژه: دادگستری استان یزد اجرای سند تحول دستگاه قضا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۷۹۲۱۳۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کانال‌های خبری برای دریافت مجوز اقدام کنند

هیأت نظارت بر مطبوعات از گردانندگان کانال‌های خبری در پیام‌رسان‌ها که تاکنون اقدام به اخذ مجوز فعالیت نکرده‌اند، خواست در سریع‌ترین زمان ممکن نسبت به ثبت درخواست در سامانه جامع رسانه‌های کشور اقدام کنند.

دبیرخانه هیات نظارت بر مطبوعات اعلام کرد:

در راستای اجرای قوانین و مقررات رسانه‌ای کشور از همه گردانندگان کانال‌های خبری در پیام‌رسان‌ها دعوت می‌شود به منظور انجام فرایند قانونی اخذ مجوز و بهره‌مندی از حمایت‌های قانونی، حداکثر تا پایان اردیبهشت ماه نسبت به ثبت درخواست مجوز فعالیت خود از طریق سامانه جامع رسانه‌ها اقدام کنند.

فعالیت همه رسانه‌ها به موجب قانون مطبوعات، مستلزم دریافت مجوز است و براساس بند پ ماده ۳ آیین‌نامه اجرایی قانون مطبوعات کشور، پیام‌رسان‌ها و کانال‌های خبری نیز مشمول این الزام قانونی هستند.

هیات نظارت بر مطبوعات در این خبر اعلام کرده است که متقاضیان برای کسب اطلاعات و راهنمایی بیشتر درباره ثبت درخواست، باید به صفحه راهنمای ثبت درخواست مجوز سامانه خبری مراجعه کنند.

دیگر خبرها

  • وضعیت عمومی حجاب در شهر کرمان نسبتاً مطلوب است
  • مراحل راه اندازی ابتدایی سامانه املاک و اسکان آغاز شده است
  • دفتر نظارت و ارزیابی ویژه استاندار در لرستان راه‌اندازی می‌شود
  • کانال‌های خبری برای دریافت مجوز اقدام کنند
  • راه‌اندازی سامانه نظارت و شفافیت مدارس غیردولتی تا مهر
  • جشنواره عدالت و رسانه برگزار می‌شود/ سند تحول قضائیه حلال مشکلات عدلیه
  • جشنواره عدالت و رسانه برگزار می‌شود
  • راهکار های سند تحول قضایی برای تحقق فصل خصومت
  • اجرای عدالت در عرصه های مختلف لازمه حکومتی دینی است
  • نیازمند تحول در نگرش عمومی جامعه در حوزه وقف هستیم