Web Analytics Made Easy - Statcounter

پایگاه خبری جماران: کرونا همچنان می تازد و موج شدیدی از آن گریبان مردم کشورمان را گرفته است. گروهی از کارشناسان معتقدند که باید هرچه سریعتر اقدامات ویژه ای در خصوص مقابله با این ویروس صورت گیرد.

در این میان، یک متخصص بیماری های عفونی معتقد است مسئولین باید به فکر تعطیل کردن کشور برای کاهش روند شیوع ویروس باشند و صرف اطلاع رسانی درباره دلتا و هشدار درباره آن نمی تواند موثر واقع شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

شروین شکوهی در گفت و گو با خبرنگار جماران گفت: علیرغم شدت گرفتن موج شیوع کرونا در کشور، علائمی از رعایت پروتکل های بهداشتی و پیشگیرانه از کرونا در رستوران ها، هواپیماها و اماکن عمومی مشاهده نمی شود. متاسفانه وضعیت رعایت پروتکل ها در تکایای مذهبی و حسینیه ها نیز بسیار نگران کننده است.

تنها تعطیلی کفایت نمی کند و باید اقدامات جدی تری انجام شود

وی افزود: آنچه مسلم است با ادامه این وضع تنها فشاری بیشتر بر کادر درمان کشور می آید. جای تاسف است که در ستاد ملی مقابله با کرونا حتی یک نفر هم به تعطیلی چندروزه مملکت برای کاهش روند ابتلا به این ویروس رای نداده است.

این متخصص بیماری های عفونی ادامه داد: برای مقابله با این وضع، تنها تعطیلی کفایت نمی کند و باید اقدامات جدی تری انجام شود. با اقداماتی که تاکنون انجام شده، روند ابتلا و مرگ بیماران تشدید می شود. واکسیناسیون هم در چنین شرایطی نمی تواند چندان موثر باشد. به تعبیری زدن واکسن در اوج شیوع بیماری، در حکم دور ریختن آن است. زیرا حتی کسانی هم که واکسینه شده اند در این وضعیت مبتلا و یا در معرض ابتلا به کرونا قرار دارند.

مسئولین به فکر تعطیل کردن کشور برای کاهش روند شیوع ویروس باشند

او درباره خبرهایی مبنی بر کمبود دارو در کشور گفت: متاسفانه استفاده درستی از دارو انجام نمی شود. کرونا تاکنون درمان دارویی نداشته است. اگر دارویی برای درمان این ویروس وجود داشت، این تعداد مرگ و میر در جهان نبود. باید گفت تمام قربانیان کرونا از ابتدا تا امروز داروی رمدسیور را دریافت کرده بودند ولی بازهم جان خود را از دست دادند. بنابراین شرط زنده ماندن در این بیماری، منوط به دریافت این دارو نیست.

شکوهی گفت: دلتا ویروس قوی تر از نوع آلفا نیست تنها درصد سرایت آن بیشتر است. مسئولین باید به فکر تعطیل کردن کشور برای کاهش روند شیوع ویروس باشند و صرف اطلاع رسانی درباره دلتا و هشدار درباره آن نمی تواند موثر واقع شود. از یک سال و نیم اخیر تاکنون اطلاع رسانی وجود داشته، اما میزان رعایت پروتکل های بهداشتی روزبه روز کمتر می شود.

مرگ و میری که درباره کرونا اعلام می شود آماری بسیار بالاتر دارد

وی بیان کرد: مردم امروز می گویند «خسته شده ایم» و همین طرز فکر باعث شده تا میزان رعایت پروتکل های بهداشتی کاهش یابد. کشورهای دیگر در مدیریت بحران کرونا از ما جلوترند به این دلیل که اصولی تر عمل می کنند. امروز اگر ۸۰ میلیون واکسن هم وارد و تزریق شود، هیچ اتفاقی نمی افتد زیرا در پیک ابتلا به بیماری قرار داریم. زمانی باید اقدام به تزریق واکسن کرد که بیماری در حالت کنترل قرار دارد.

این متخصص بیماری های عفونی افزود: مرگ و میری که درباره کرونا اعلام می شود آماری بسیار بالاتر دارد. آمار مرگ در ایران صرفا محدود به کسانی است که تست مثبت دارند. در صورتی که کسانی که علائم کووید را دارند نیاز به تست ندارند. آمارها بسیار بالا است و مشخصا باید تعطیلی ها صورت گیرد و مردم رعایت کنند.

بعد از ماه محرم اتفاق خوبی برای سیستم درمانی ما نمی افتد

وی ادامه داد: مشخصا دیگر برای مردم مهم نیست که سیستم درمانی کشور در حال نابود شدن و فرسودگی است. بعد از ماه محرم اتفاق خوبی برای سیستم درمانی ما نمی افتد. نگرانی به جایی است اگر بگوییم هیچ افق روشنی پیش روی ما در روند مقابله با کرونا نیست. مخالفت مسئولین کشور نیز با تعطیلی چندروزه بر حجم نگرانی ها افزوده است. بر همه این ها قرار گرفتن در ماه محرم و برپایی عزاداری ها نیز اضافه شده است.

شکوهی گفت: در تمام دنیا دیگر اعتقادی به ایمنی جمعی وجود ندارد. کادر درمان و به ویژه پرستاران به شدت تحت فشار هستند و زندگی شان تحت تاثیر قرار گرفته است. همه این ها در حالی می توانند موثر باشند که مردم و مسئولین به وظایف خود عمل کنند. آنچه بسیار حائز اهمیت است، عادی شدن مرگ روزانه چندصد نفر از هموطنان در میان اذهان عمومی است. تا امروز هر آنچه می توانستیم درباره کرونا گفته ایم و تاکیدها و هشدارهای لازم را داده ایم ولی تا زمانی که عزمی در میان مسئولین از حیث اخذ تصمیمات ضروری و اراده ای جدی در میان مردم برای رعایت بیشتر موارد بهداشتی وجود نداشته باشد، اوضاع از این هم بدتر خواهد شد.

 

منبع: جماران

کلیدواژه: کرونا سهام عدالت انتخابات 1400 ویروس کرونا لایحه بودجه 1400 لیگ برتر 99 کرونا پروتکل های بهداشتی سهام عدالت انتخابات 1400 ویروس کرونا لایحه بودجه 1400 لیگ برتر 99 متخصص بیماری های عفونی رعایت پروتکل ها برای کاهش روند

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۷۹۲۴۹۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برگزاری ویژه برنامه‌های دهه کرامت در مساجد و حسینیه‌ها

 حجت‌الاسلام والمسلمین کمال خداداده در نشست دهه کرامت که در سالن جلسات مسجد مقدس جمکران برگزار شد،گفت: در دهه کرامت برای برگزاری جشن‌ها، خادمان دو آستان مقدس رضوی و حضرت معصومه (س) در تمام شهر‌ها حضور پیدا خواهند کرد.

رئیس ستاد ملی دهه کرامت با اشاره به اینکه کنگره‌ها و همایش‌های بزرگی در سراسر کشور پیش بینی شده است، گفت: جشنواره بنیاد امام رضا (ع) در موضوعات مختلف هنری و نمایشی درحال برگزاری است.

رئیس ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد کشور با بیان اینکه برای پیشبرد این برنامه‌ها نیازمند حمایت مردم هستیم، عنوان کرد: ستاد کانون‌های مساجد نیز تمام تلاش خود را بکار گرفته است تا مساجد، تکایا و حسینیه‌ها نیز متولی برگزاری ویژه برنامه‌ها باشند.

 خداداده با اشاره به اینکه مسجد مقدس جمکران یک محل جریان‌ساز و اثرگذار است، عنوان کرد: حضور مردم در مسجد مقدس جمکران به مناسبت‌های مختلف نشان از عشق و ارادت مردم به حضرت حجت (عج) است.

رئیس ستاد ملی دهه کرامت با بیان اینکه امروز جریان فرهنگی و تبلیغی در کشور تعطیل نیست، گفت: اینکه امروز شاهد حضور خیل عظیم جوانان و دانش آموزان در اعتکاف هستیم نشان از تاثیر جریانات فرهنگی دارد.

 

باشگاه خبرنگاران جوان قم قم

دیگر خبرها

  • تعطیلی دو روزه، بهره‌وری نیروی کار را افزایش می‌دهد/ثبت ۲۸ هزار فرصت شغلی در سامانه ملی
  • کرونا ویروس چگونه با تغییرات آب و هوایی گسترش یافت؟
  • بیماری و بیکاری سهم ۷ میلیون ایرانی از دریای خزر | یک مسئول محیط زیست: برای شنا هم حاضر نیستم به خزر بروم
  • یک گیاه ضد باکتری برای درمان برخی بیماری‌های عفونی
  • برگزاری ویژه برنامه‌های دهه کرامت در مساجد و حسینیه‌ها
  • تولید کیت‌های جداساز ویروس‌های بیماری‌زا در کشور
  • برگزاری ویژه‌ برنامه‌های دهه کرامت در مساجد و حسینیه‌ها
  • ChatGPT در تشخیص آبسه مغزی شکست خورد
  • آیا باید از سرایت ویروس آنفلوانزای پرندگان به گاوها نگران باشیم؟
  • این افراد در خطر ابتلا به ام اس قرار دارند