Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، مهم‌ترین حوادث امروز چهارشنبه ۲۰ مردادماه سال ۱۴۰۰ را می‌توانید در این بسته خبری بخوانید.

دستگیری ۲ سارق اماکن خصوصی و درون خودرو در فیروزآباد

فرمانده انتظامی فیروزآباد از شناسایی و دستگیری ۲ سارق اماکن خصوصی و درون خودرو با ۲۱ فقره سرقت در آن شهرستان خبر داد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سرهنگ مهدی جوکار بیان کرد: در پی وقوع چند فقره سرقت از اماکن خصوصی و درون خودرو، شناسایی و دستگیری سارق یا سارقان در دستور کار پلیس آگاهی قرار گرفت.

او افزود: با اقدامات پلیسی و بررسی فنی صحنه وقوع جرم، ماموران موفق به شناسایی ۲ سارق سابقه دار شدند و با هماهنگی مقام قضائی آنان را دستگیر کردند.

فرمانده انتظامی فیروزآباد اظهار کرد: در تحقیقات انجام شده، متهمان به ۲۱ فقره سرقت از اماکن خصوصی و درون خودرو اعتراف و پس از تکمیل پرونده روانه دادسرا شدند.

کشف ۳۰ فقره سرقت کابل برق و مخابرات در شیراز

فرمانده انتظامی شیراز از شناسایی و دستگیری سارق کابل‌های برق و مخابرات با ۳۰ فقره سرقت خبر داد.

سرهنگ فرج شجاعی بیان کرد: در پی وقوع چندین فقره سرقت کابل برق در سطح شهرستان شیراز موضوع به صورت ویژه در دستور کار مأموران قرار گرفت.

او تصریح کرد: پس از چند روز کار اطلاعاتی و انجام تحقیقات پلیسی، ماموران کلانتری ۲۱ کوی زهرا شیراز موفق شدند در این خصوص یک سارق حرفه‌ای را شناسایی و وی را در مخفیگاهش دستگیر کنند.

فرمانده انتظامی شیراز با بیان اینکه متهم در بازجویی اولیه به ۳۰ فقره سرقت انواع کابل برق و مخابرات اقرار کرد، گفت: در این خصوص یک نفر مالخر نیز دستگیر شد.

سرهنگ شجاعی با اشاره به اینکه در بازرسی از مخفیگاه سارق و مالخر، ۷۰۰ کیلوگرم انواع کابل مسروقه کشف شد، تصریح کرد: برابر نظر کارشناسان ارزش اموال مکشوفه یک میلیارد ریال برآورد شده است.

این مقام انتظامی با بیان اینکه متهمان پس از سیر مراحل قانونی روانه زندان شدند، تصریح کرد: برای ایجاد امنیتی پایدار و مقابله با سارقان همکاری مردم با پلیس امری ضروری است و از شهروندان درخواست می‌شود در صورت مشاهده هرگونه موارد مشکوک موضوع را سریعاً از طریق تلفن ۱۱۰ با پلیس در میان بگذارند.

سوداگر مرگ در انتقال ۷۸ کیلو تریاک ناکام ماند

فرمانده انتظامی خرمبید از کشف ۷۸ کیلو مواد مخدر از نوع تریاک در بازرسی از یک دستگاه کامیون خبر داد.

سرهنگ علی‌اکبر کریمی اظهار داشت: ماموران انتظامی ایست و بازرسی شهید "جنتی‌فر" خرمبید در راستای تشدید طرح ارتقاء امنیت اجتماعی و مبارزه با قاچاقچیان، هنگام کنترل خودرو‌های عبوری در محور "شیراز- اصفهان" به یک دستگاه کامیون مشکوک و دستور ایست دادند که راننده خودرو اقدام به فرار کرد.

او افزود: پس از طی مسافتی تعقیب و گریز ماموران انتظامی موفق شدند کامیون را متوقف و در بازرسی از آن ۷۸ کیلو مواد مخدر از نوع تریاک کشف کنند.

فرمانده انتظامی شهرستان خرمبید تصریح کرد: در این خصوص یک قاچاقچی حرفه‌ای دستگیر و تحویل مراجع قضائی شد.

کشف ۲۸ فقره سرقت در شیراز

رئیس پلیس آگاهی استان فارس از دستگیری ۲ کیف قاپ و موبایل قاپ و کشف ۲۸ فقره سرقت در شیراز خبر داد.

سرهنگ کاووس حبیبی اظهار داشت: در پی وقوع چند فقره کیف قاپی و موبایل قاپی در جنوب و غرب شیراز، رسیدگی به پرونده در اختیار تیم ویژه‌ای از کارآگاهان پایگاه غرب پلیس آگاهی قرار گرفت.

او گفت: موضوع با حساسیت ویژه دنبال و با اقدامات انجام گرفته، ۲ متهم در این خصوص شناسایی و در مخفیگاهشان دستگیر شدند.

رئیس پلیس آگاهی استان فارس افزود: متهمان در بازجویی‌های تکمیلی، به ۲۸ فقره کیف قاپی و موبایل قاپی در سطح شهر شیراز اعتراف کردند.

سرهنگ حبیبی با بیان اینکه سارقان به مراجع قضائی معرفی و از آن طریق روانه زندان شدند، به شهروندان هشدار داد: هنگام صحبت با تلفن همراه نسبت به اطراف خود هوشیار بوده و در مکالمات طولانی حتی المقدور در مکانی امن ایستاده و به صحبت‌های خود ادامه دهند، همچنین هنگام عبور در پیاده رو کیف دستی خود را به سمت مخالف خیابان قرار دهند.

لا به لای درختان ۳۷ کیلو تریاک دپو بود

فرمانده انتظامی داراب گفت: ماموران انتظامی پاسگاه کوهستان"این شهرستان موفق شدند در لا به لای درختان ۳۷ کیلو تریاک کشف کنند.

سرهنگ علیرضا نوشاد بیان کرد: در راستای مبارزه با قاچاقچیان و سوداگران مرگ، ماموران انتظامی پاسگاه "کوهستان" با اقدامات فنی و تخصصی مطلع شدند یک دستگاه موتورسیکلت در اطراف شهرک ایثار در لا به لای درختان قصد انتقال مقداری تریاک دارد که بررسی موضوع را در دستور کار خود قرار دادند.

او افزود: پس از هماهنگی با مقام قضائی ماموران انتظامی سریعا به محل مورد نظر اعزام و در پاکسازی از لا به لای درختان موفق شدند ۳۷ کیلو تریاک کشف کنند.

فرمانده انتظامی داراب با اشاره به اینکه تلاش برای دستگیری مالک مواد مخدر ادامه دارد، گفت: مبارزه با قاچاقچیان به صورت جدی در دستور کار پلیس این شهرستان قرار دارد.

پدر بزرگ و ۲ نوه قربانی بی توجهی راننده کامیون شدند

رئیس پلیس راه شمالی استان فارس گفت: در برخورد کامیون با یک دستگاه موتورسیکلت در محور روستایی اکبرآباد شهرستان فسا، پدر بزرگ و ۲ نوه کشته شدند.

سرهنگ عبدالهاشم دهقانی بیان کرد: از طریق مرکز فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ یک فقره تصادف فوتی در محور روستایی "اکبرآباد" شهرستان فسا به ماموران اعلام و سریعا به همراه دیگر نیرو‌های امدادی به محل مورد نظر اعزام شدند.

او افزود: ماموران پلیس راه در بررسی‌های اولیه مشاهده کردند یک سواری کامیون با یک دستگاه موتورسیکلت با ۳ سرنشین (پدر بزرگ و ۲ نوه) به شدت برخورد کرده است.

رئیس پلیس راه شمالی استان عنوان داشت: در این حادثه راکب ۶۹ ساله و ۲ سرنشین که دو برادر ۱۳ ساله بوده‌اند به دلیل شدت جراحات وارده فوت شدند.

سرهنگ دهقانی با ببان اینکه کارشناسان پلیس راه علت وقوع این حادثه را بی توجهی راننده کامیون در حرکت با دنده عقب اعلام کردند، به شهروندان توصیه کرد: ضمن رعایت قوانین و مقررات رانندگی از عجله و شتاب بی مورد و تغییر مسیر‌های ناگهانی خودداری کنند.

کشف جو، گندم و کود احتکار در آباده

فرمانده انتظامی آباده از کشف ۲۵ تن جو و گندم و ۳ هزار کیلوگرم کود شیمیایی احتکار به ارزش یک میلیارد و ۸۰۰ میلیون ریال در یکی از روستا‌های این شهرستان خبر داد.

سرهنگ سیدابوالفضل مسعودی بیان کرد: در پی نارضایتی دامداران و کشاورزان مبنی بر کمبود و افزایش قیمت نهاده‌های دامی و توزیع خارج از شبکه توسط افراد سودجو در سطح شهرستان آباده، موضوع به صورت ویژه جهت شناسایی مکان‌های احتکار نهاده‌های دامی به صورت ویژه در دستور کار ماموران پلیس امنیت عمومی قرار گرفت.

او افزود: در این راستا مأموران پلیس با همکاری نیروی مقاومت بسیج آباده یک انبار احتکار را شناسایی و با هماهنگی مقام قضائی به محل مورد نظر اعزام شدند.

فرمانده انتظامی آباده با بیان اینکه در بازرسی از آن انبار ۲۰ تن گندم، ۵ تن جو و ۶۰ کیسه ۵۰ کیلویی کود شیمیایی احتکار کشف شد، گفت: ارزش این محموله برابر نظر کارشناسان یک میلیارد و ۸۰۰ میلیون ریال برآورد شده است.

سرهنگ مسعودی خاطر نشان کرد: در این خصوص پرونده تشکیل و تحویل مراجع قضائی شد.

دستگیری سارق در لارستان

فرمانده انتظامی لارستان از دستگیری سارق سابقه دار و کشف ۱۵ فقره سرقت از اماکن خصوصی و ساختمان‌های نیمه کاره در این شهرستان خبر داد

سرهنگ داود امجدی بیان داشت: در پی وقوع چندین فقره سرقت از اماکن خصوصی در شهرستان لارستان، شناسایی و دستگیری سارق یا سارقان در دستور کار ماموران پلیس آگاهی قرار گرفت.

او تصریح کرد: ماموران با انجام اقدامات اطلاعاتی و تحقیقات پلیسی فردی که دارای سوابق متعدد کیفری بود را شناسایی و آن را در مخفیگاهش دستگیر کردند.

فرمانده انتظامی لارستان با بیان اینکه متهم در بازجویی اولیه به ۱۵ فقره سرقت از اماکن خصوصی و ساختمان‌های نیمه کاره اقرار کرد، گفت: در بازرسی از مخفیگاه سارق اموال مسروقه شامل پمپ آب، باطری و پنل خورشیدی، ۱۰ قالب فلزی و ۸۰ کیلو کابل و سیم برق کشف شد.

سرهنگ امجدی با اشاره به اینکه متهم پس از تشکیل پرونده به مرجع قضائی معرفی شد، از صاحبان اماکن خصوصی و ساختمان‌های نیمه کاره خواست ضمن استفاده از نگهبان، وسایل و تجهیزات ساختمانی را در جای امن و قابل اطمینان نگهداری کنند.

کشف فلزیاب قاچاق توسط پلیس قیروکارزین

فرمانده انتظامی قیروکارزین از کشف یک دستگاه فلزیاب و دستگیری یک نفر در این شهرستان خبر داد.

سرهنگ حمیدرضا صالحی‌فرد بیان کرد: ماموران انتظامی "قیروکارزین" در اجرای طرح مبارزه با قاچاق کالا، حین کنترل خودر‌های عبوری به یک سواری پراید مشکوک و آن را برای بررسی بیشتر متوقف کردند.

او با بیان اینکه در بازرسی از این خودرو یک دستگاه فلزیاب قاچاق کشف شد، عنوان کرد: در این خصوص یک نفر نیز دستگیر شد.

فرمانده انتظامی شهرستان قیروکارزین با بیان اینکه برابر نظر کارشناسان ارزش اموال مکشوفه یک میلیارد و ۲۰۰ میلیون ریال برآورد شده است، تصریح کرد: متهم برای سیر مراحل قانونی تحویل مراجع قضائی شد.

دستگیری مزاحم اینستاگرامی در داراب

فرمانده انتظامی داراب از دستگیری مزاحم اینستاگرامی که اقدام به توهین و هتک حیثیت شاکی در فضای مجازی می‌کرد خبر داد.

سرهنگ علیرضا نوشاد اظهار داشت: در پی ارجاع پرونده‌ای مبنی بر ایجاد مزاحمت و هتک حیثیت در فضای مجازی به پلیس فتا، بررسی موضوع در دستور کارشناسان قرار گرفت.

او افزود: کارشناسان پلیس فتا با اقدامات تخصصی و فنی موفق شدند متهم را شناسایی و وی را در یکی از محلات این شهرستان دستگیر کنند.

فرمانده انتظامی داراب تصریح کرد: متهم در بازجویی اولیه اقرار کرد از سال ۹۵ در اینستاگرام با شاکیه آشنا شدم و در ابتدا خود را به عنوان دختر معرفی و پس از بدست آوردن اطلاعات شخصی و تصاویر وی، اقدام به انتشار آن در فضای مجازی کردم.

سرهنگ نوشاد خاطر نشان کرد: طبق ماده ۱۶ این قانون، هرکس به وسیله سیستم‌های رایانه‌ای یا مخابراتی، فیلم یا صوت یا تصویر دیگران را تغییر یا تحریف و منتشر کند به نحوی که عرفاً موجب هتک حیثیت او شود، به حبس از ۹۱ روز تا ۲ سال یا جزای نقدی از ۵ تا ۴۰ میلیون ریال یا هر دو مجازات محکوم خواهد شد.

کشف ماینر از منزل مسکونی

فرمانده انتظامی فسا از کشف ۷ دستگاه استخراج ارز دیجیتال در بازرسی از یک منزل مسکونی در آن شهرستان خبر داد.

سرهنگ محمدهاشم قسام بیان کرد: در پی گزارش مردمی مبنی بر استخراج ارز دیجیتال توسط افرادی سودجو در منزل مسکونی، رسیدگی به موضوع در دستور کار افسران پلیس آگاهی قرار گرفت.

او افزود: ماموران انتظامی پس از هماهنگی با مقام قضائی به محل مورد نظر اعزام و در بازرسی از آن منزل ۷ دستگاه استخراج ارز دیجیتال قاچاق را کشف کردند.

فرمانده انتظامی فسا با اشاره به اینکه ارزش دستگاه‌های کشف شده برابر نظر کارشناسان یک میلیارد و ۸۰۰ میلیون ریال برآورد شده است، تصریح کرد: در این رابطه یک نفر دستگیر و پس از تشکیل پرونده روانه دادسرا شد.

سرهنگ قسام ضمن تشکر و قدردانی از مردم در همکاری و اطلاع به موقع به پلیس، از شهروندان خواست هرگونه اقدامات و فعالیت‌های مربوط به مزارع استخراج ارز‌های دیجیتال را از طریق شماره تلفن ۱۱۰ گزارش کنند.

دستگیری ۲ سارق با ۲۶ فقره سرقت در ممسنی

فرمانده انتظامی شهرستان ممسنی گفت: ماموران این فرماندهی ۲ سارق با ۲۶ فقره سرقت داخل خودرو و اماکن خصوصی را دستگیر کردند.

سرهنگ محمد نیکبخت بیان کرد: در پی وقوع چند فقره سرقت داخل خودرو و اماکن خصوصی در برخی از محلات شهرستان ممسنی، رسیدگی به موضوع به صورت ویژه در دستور کار ماموران انتظامی قرار گرفت.

او افزود: ماموران پلیس آگاهی با انجام اقدامات گسترده پلیسی و بررسی آثار و علائم به جا مانده در صحنه‌های سرقت موفق شدند ۲ سارق را در این خصوص شناسایی و آنان را دستگیر کنند.

فرمانده انتظامی ممسنی با بیان اینکه سارقان در بازجویی اولیه به ۲۶ فقره سرقت داخل خودرو و اماکن خصوصی اعتراف کردند، گفت: متهمان برای سیر مراحل قانونی به مراجع قضائی معرفی شدند.

پسر ۳۶ ساله با ضربات چاقو زحمات پدر را جبران کرد

معاون اجتماعی فرماندهی انتظامی استان فارس از دستگیری مردی ۳۶ ساله در شهرستان شیراز خبر داد که پدر ۵۸ ساله خود را به قتل رسانده بود.

سرهنگ کاووس محمدی اظهار داشت: روز گذشته در پی اعلام مرکز فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ مبنی بر درگیری منجر به قتل در یکی از محله‌های شهرستان شیراز، بلافاصله ماموران انتظامی به محل مورد نظر اعزام شدند.

او افزود: در تحقیقات تکمیلی مشخص شد پسری ۳۶ ساله به دلایل مشکلات شخصی و خانوادگی با پدر ۵۸ ساله خود درگیر و با ضربات چاقو وی را به قتل رسانده است.

معاون اجتماعی پلیس فارس با بیان اینکه ماموران در همان لحظات اولیه قاتل را دستگیر و به مقر انتظامی دلالت دادند، گفت: متهم در بازجویی اولیه ضمن اعتراف به جرم خود اختلاف خانوادگی را علت این درگیری عنوان کرد.

سرهنگ محمدی با بیان اینکه متهم تحویل مراجع قضائی شد، گفت: می‌توان با آموزش مهارت‌های زندگی و اندکی تحمل و تدبیر و گذشت از بروز چنین حوادث ناگواری پیشگیری کرد.

انتهای پیام/ 

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: حوادث فارس نیروی انتظامی فقره سرقت از اماکن خصوصی اماکن خصوصی و درون خودرو فرمانده انتظامی داراب تحویل مراجع قضائی شد پلیس آگاهی قرار گرفت برابر نظر کارشناسان ریال برآورد شده شناسایی و دستگیری ماموران انتظامی مبارزه با قاچاق پدر بزرگ و ۲ نوه شهرستان خبر خصوص یک پی وقوع چند برق و مخابرات دستگیری سارق ماموران پلیس فقره سرقت دستور کار یک میلیارد صورت ویژه ۳۰ فقره سرقت استخراج ارز میلیون ریال استان فارس مقام قضائی کیلو تریاک رئیس پلیس یک دستگاه دستگیری ۲ موفق شدند پلیس راه کابل برق کشف شد ۲ سارق یک نفر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۷۹۴۰۱۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دستگيری عاملان نزاع دسته جمعی در کوهدشت

به گزارش خبر گزاری صداو سیمای استان لرستان ؛ فرمانده انتظامی کوهدشت گفت:در پی اعلام مرکز فوريت های پليسی ۱۱۰ مبنی بر يک فقره نزاع دسته جمعی در يکی از مناطق سطح شهر ماموران انتظامی اين شهرستان برای بررسی موضوع به محل اعزام شدند.
سرهنگ علی امانی افزود: مأموران انتظامی با اشراف اطلاعاتی مشاهده کردندکه درگیری چند نفر به علت اختلافات قبلی  موجب ايجاد تنش و برهم زدن آسايش  ساکنان آن منطقه شده اند.
وی گفت:با حضور به موقع و مقتدرانه پليس پنج نفر از عوامل اصلی نزاع دستگير و چهار تيغه شمشير و قمه از منازعان کشف شد.
فرمانده انتظامی کوهدشت افزود:افراد دستگير شده  برای سیر مراحل قانونی به دستگاه قضایی معرفی شدند.
 سرهنگ علی امانی گفت:پليس با حضور ضربتی در صحنه و انجام پيگيری های لازم برای دستگيری عاملان جرم و ناامنی اقدام و با جديت با افرادی که بخواهند نظم و امنيت جامعه را خدشه دار کنند برخورد قانونی می كند.

 

 

 

دیگر خبرها

  • سرقت در ورامین دستگیری در مشهد
  • انهدام باند سارقان منزل در زابل
  • بازداشت پنج سارق حرفه ای در خرمشهر
  • بازداشت سارق اماکن دولتی در دشت آزادگان
  • سارقان اماکن در دام پلیس لنگرود
  • دستگيری عاملان نزاع دسته جمعی در کوهدشت
  • قاتل سه عضو یک خانواده در شادگان دستگیر شد
  • دستگیری باند سارقان سیم و کابل‌های برق در اسلامیه
  • کشف ۴۲ فقره سرقت در آبادان
  • سارق سیم و کابل برق در سمنان دستگیر شد