Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-27@05:43:58 GMT

دومین دوره مسابقه عکاسی «رواق حسینی(ع)» برگزار می‌شود

تاریخ انتشار: ۲۰ مرداد ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۷۹۴۱۳۱

دومین دوره مسابقه عکاسی «رواق حسینی(ع)» برگزار می‌شود

‍‍‍‍‍‍

به گزارش ایرنا از اعلام روز چهارشنبه فرهنگسرای کار و تعاون، داود حشمتی اظهارداشت: در پی شیوع ویروس کرونا و رعایت پروتکل‌های بهداشتی ستاد ملی مبارزه با کرونا مبنی بر حضور حداقلی در هیات‌ها و مساجد و با هدف تجلیل از نقش آحاد جامعه در احیای سنت حسنه سیاه پوش کردن سردر و داخل منازل در ماه محرم مسابقه عکاسی با عنوان «رواق حسینی(ع)» برگزار می‌شود تا تصاویر ناب از این شکوه حسینی در سطح شهر ثبت و ضبط شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی گفت: شرکت در این مسابقه برای عموم آزاد است و علاقه‌مندان می‌توانند عکس‌های گرفته شده توسط موبایل یا دوربین عکاسی خود را از طریق شماره واتساپ ۰۹۰۳۴۴۷۵۸۶۹ و نشانی پست الکترونیکی Revaghehoseini@gmail.com به دبیرخانه ارسال کنند.

حشمتی افزود: همچنین علاقه‌مندان می‌توانند از طریق بارگذاری عکس در صفحات مجازی خود با هشتگ #مسابقه_رواق_حسینی و تگ کردن نشانی اینستاگرام فرهنگسرا  farhangsara-kar@ در این مسابقه شرکت کنند.

رئیس فرهنگسرای کار و تعاون بیان کرد: شرکت‌کنندگان در مسابقه «رواق حسینی(ع)» تا ششم شهریور فرصت دارند آثار خود را به همراه مشخصات و شماره تماس خود (در صورت تمایل به همراه شرحی کوتاه (حداکثر۴۰ کلمه) درباره محل و موقعیت عکس، داستان عکس یا برداشت و حس صاحب عکس از آن صحنه را) برای دبیرخانه ارسال کنند.

وی درباره شرایط شرکت در مسابقه «رواق حسینی(ع)» گفت: هر عکاس می‌تواند حداکثر با ۲ فریم به صورت تک عکس در این مسابقه شرکت کند، آثار ارسالی باید رنگی و حجم فایل ارسالی حداکثر ۷ مگابایت با پسوند JPG و با مود RGB باشد. ویرایش عکس‌ها در حد اصلاح رنگ و نور مجاز است. استفاده از اطلاعات و آثار رسیده برای چاپ در کتاب و سایر اقلام انتشاراتی و برگزاری نمایشگاه با ذکر نام صاحب اثر برای برگزارکننده مجاز است.

حشمتی افزود: ارسال عکس توسط اشخاص به منزله قبول مالکیت اثر و اصالت آن تلقی می‌شود در غیر این صورت اثر مورد نظر در هر مرحله از مسابقه حذف و جوایز آن پس گرفته خواهد شد، تصمیم‌گیری در مورد مسائل پیش‌بینی‌نشده به عهده دبیرخانه مسابقه مستقر در فرهنگسرای کار و تعاون است.

رئیس فرهنگسرای کار و تعاون اظهارداشت: آثار منتخب در شبکه اجتماعی اینستاگرام farhangsara_kar@ و در قالب نمایشگاه عکاسی در یکی از گالری‌های منتخب سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران به نمایش درخواهد آمد و به نفرات برگزیده به قید قرعه جوایزی اهدا خواهد شد.

مسابقه عکاسی «رواق حسینی(ع)» با مشارکت معاونت امور اجتماعی فرهنگی شهرداری منطقه ۹ برگزار می‌شود و علاقه‌مندان می‌توانند برای کسب اطلاعات بیشتر به نشانی بزرگراه یادگار امام جنوب، تقاطع خیابان هاشمی، فرهنگسرای کارو تعاون مراجعه و یا با شماره تماس دبیرخانه مسابقه ۶۶۰۲۹۰۶۰ تماس بگیرند.

نمایشگاه مجازی نقاشی قهوه‌خانه‌ای «روز واقعه»

نمایشگاه نقاشی قهوه‌خانه‌ای «روز واقعه» آثاری خیالی‌نگاری از گنجینه موزه هنرهای دینی امام علی(ع) به مناسبت ماه محرم، ۱۹ تا ۲۸ مرداد هر شب یک اثر در صفحه مجازی موزه به نشانی imam_ali_museu به نمایش درمی‌آید.

در این نمایشگاه آثار بزرگانی همچون حسین قوللر آغاسی، محمد مدبر، عباس بلوکی‌فر به نمایش گذاشته می‌شود.

نقاشی قهوه‌خانه‌ای پدیده‌ای است که در تاریخ نقاشی‌ ایران بنا به ضروریات معاصر و با حفظ ارزش‌های هنر مذهبی و سنتی ایران متولد شد. مردمی که شمایل مقدس امامان و تصاویر حماسه‌های جانبازی و ایثار پیشوایان دینی را نه به دلیل نقش و نگارشان بلکه به دلیل حرمت و ایمانشان می‌خواستند.

اثر روایت راویان و نقل نقالان و نمایش‌های تعزیه در ایجاد پرده‌های نقاشی مذهبی موثر افتاد و در نهایت مجموعه عوامل باعث خلق آثار هنری مستقل با ویژگی‌های هنری و معنوی گردید که به نقاشی قهوه خانه‌ای و با شیوه خیالی‌نگاری مرسوم شد.

نمایشگاه مجازی عکس «ردپای شیدایی»

نمایشگاه مجازی عکس‌ «ردپای شیدایی» به مناسبت ماه محرم و شهادت سالار شهیدان اباعبدالله‌الحسین(ع) در صفحه اینستاگرام موزه عکسخانه شهر به نشانی akskhaneh_shahr برپا شده است، این نمایشگاه شامل ۲۹ قطعه عکس از ۲۳ عکاس جوان و معاصر کشور است که از زوایای مختلف به مقوله محرم و عاشورا پرداخته‌اند.

موضوع‌های کودک و عاشورا، آیین‌ها و نمادهای عاشورایی و تیپ‌شناسی اجتماعی مردم در عزاداری‌های عاشورایی را می‌توان به عنوان موضوع‌های غالب نمایشگاه معرفی کرد. آثار این نمایشگاه سال ۱۳۹۵ توسط موزه عکسخانه شهر گردآوری شده و اکنون به صورت مجازی به نمایش گذاشته می‌شود.

عکاسان این آثار فائزه کابلی، شاهین خسروی، بهنام یاسینی، فرزاد صفدری، مرتضی امین‌الرعایا، امیر کبیری، رهام اشکش، بهار خانی، مهدی نظری، سارا باقریان، رضا موری، سماء نجفی نوبر، محمدجواد وثوقی، مهدی رجبی، میلاد عبادی، سهیل قنبرزاده، مهسا کوروندی، علیرضا دولتی، حسین قاسمی، کیانوش سعادتی، رضا روحانی، نگار طاری و مبین سمیعی هستند.

در نمایشگاه مجازی عکس «ردپای شیدایی» تا ۱۶ شهریور به صورت روزانه یک قطعه عکس در صفحه اینستاگرام موزه عکسخانه شهر بارگذاری خواهد شد.

نمایشگاه مجازی «عاشورا به روایت رنگ‌ها» 

نگارخانه کلک خیال فرهنگسرای اخلاق به مناسبت ایام سوگواری سید و سالار شهیدان حضرت امام حسین(ع)، با برپایی نمایشگاه مجازی «عاشورا به روایت رنگ‌ها» به معرفی و نمایش آثار استاد محمود فرشچیان می‌پردازد.

در این نمایشگاه چهار اثر برجسته استاد فرشچیان؛ «پرچم حق»، «هدیه عشق»، «عصر عاشورا» و «شام غریبان» از ۲۱ تا ۲۷ مرداد در صفحه مجازی نگارخانه کلک خیال به نشانی kelkkhial.gallery@ معرفی می‌شود.         

نمایشگاه عاشورایی «جرگه عشاق»

فرهنگسرای خانواده همزمان با ماه محرم و ایام سوگواری سالار شهیدان حضرت اباعبدالله الحسین(ع) نمایشگاه «جرگه عشاق» را با موضوع عاشورا ۱۹، ۲۱، ۲۴، ۲۵ و ۲۶ مرداد در فضای مجازی به نشانی Farhangsara_khanevade@ برگزار می‌کند.

این نمایشگاه با هدف زنده نگه‌داشتن محرم و حماسه شهدای کربلا و نقش خانواده در قیام عاشورا به منظور گسترش و تعمیق شناخت شهروندان از الگوهای دینی، رسول الله و ائمه هدی برپا می‌شود.

در نمایشگاه عروسکی «جرگه عشاق» آثار صباح آل علی، الهه امین باقری، خاطره چاروسایی، زهرا یاری، فاطمه احمدی زاده، سمانه شتردار، فاطمه سرکوزاده، پروین سلطانی، زهرا غلامی، نگار شاه علی، خدیجه سلیمی، زهرا جهان تیغ، آزاده مرادی، ثریا عهدی، زهرا کرمی، نسیم فدعمی، سمیه فیروزی، مریم قاسم پور، نوشین بهرام پور، میترا رشیدی حمید، فرزانه عماری، پروین بهرام پور به نمایش گذاشته می‌شود.          

انتشار مقتل‌خوانی «ماه بنی هاشم(ع)»

فرهنگسرای فردوس به مناسبت ماه محرم و ایام سوگواری سید و سالار شهیدان حضرت امام حسین(ع) و یاران باوفایش، برنامه مجازی «مقتل خوانی ماه بنی‌هاشم» را از سوم تا ۱۳ محرم طی ۱۰ اجرا با مشارکت کانون تئاتر فردوس و با اجرای علی بیگدلی(دبیر کانون) در صفحه فرهنگسرا در فضای مجازی به نشانی @ferdosfarhangsara برگزار می‌کند.

این برنامه در قالب پادکست شامل نقل و روایت از رشادت‌ها و کرامات حضرت ابوالفضل عباس(ع) است که از جمله موضوع‌های آن می‌توان به «امان نامه»، «رخصت میدان»، «کسی ندانست که چرا عباس»، «رجز بر خود»، «علم از دست جدا شد»، «عمویم کجاست»، «اگر دست بر بدن داشتی» اشاره کرد.

مقتل‌های نقل شده از منابع مستند و قابل استدلال از جمله الملهوف علی قتلی المطفوف (لهوف) / سید بن طاووس، الامالی / شیخ صدوق، الارشاد / شیخ مفید، مجموعه آثار شهید مرتضی مطهری، معالی السبطین / حائری مازندرانی، مقتل الحسین / ابومخنف، روضه الشهداء / ملا حسین واعظ کاشفی، اسرار الشهاده / شروانی استخراج و تولید شده است.                                        

انتشار نماهنگ «خیمه غم»

مدیریت موسیقی سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران با مشارکت مرکز موسیقی صدا و سیمای جمهوری اسلامی به مناسبت ایام سوگواری سالار شهیدان حضرت اباعبدالله الحسین(ع) نماهنگ و تک آهنگ «خیمه غم» را تولید و منتشر کرد.

این اثر با آهنگسازی و تنظیم علی مهربان، شعر و دکلمه سعید بیابانکی، آواز مهدی عبدلی و ساخت کلیپ توسط علی سیف تولید شده است.

طراحی پوستر این اثر را نیز سیدمحسن حسینی برعهده داشته است.

برای شنیدن تک آهنگ «خیمه غم» اینجا کلیک کنید.

برچسب‌ها فرهنگسرای فردوس ماه محرم سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران موزه عکسخانه فرهنگسرای کار و تعاون فرهنگسرای اخلاق موسیقی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: فرهنگسرای فردوس ماه محرم سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران فرهنگسرای فردوس ماه محرم سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران موزه عکسخانه فرهنگسرای کار و تعاون فرهنگسرای اخلاق موسیقی فرهنگسرای کار و تعاون نقاشی قهوه خانه ای سالار شهیدان حضرت نمایشگاه مجازی موزه عکسخانه ایام سوگواری رواق حسینی ع ماه محرم حسین ع

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۷۹۴۱۳۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فعالیت مجامع اجلاسیه بین المللی پیرغلامان حسینی

  به گزارش خبرگزاری صداوسیمای کرمان ، در مراسمی نماینده ولی‌فقیه در استان کرمان گفت: جمهوری اسلامی را محصول نهضت امام حسین (ع) می‌دانیم و پیرغلامان حسینی عصاره جریان مردمی هستند و باید فکری شود تا جریان مردمی با ستاد استانی اجلاس بین‌المللی پیرغلامان و خادمان حسینی هماهنگی بیشتر و قوی‌تری داشته باشد.

حجت الاسلام علیدادی‌سلیمانی افزود:میزبانی این مراسم افتخاری است که نصیب شده و بعد از میزبانی اکثر استان‌ها و تجربه ایجاد شده فرصت مناسبی است که بهترین بهره فرهنگی را از تجربیات برگزاری ببریم و بتوانیم به اهداف برنامه ریزی شده وآثار ماندگار آن برسیم.

وی تاکید کرد: محور مهم جریان مردمی محرم و صفر با تجلیل و گرامیداشت پیرغلامان  تقویت می‌شود.

فداکاراستاندارکرمان هم از آمادگی استان و اقدامات انجام شده برای این میزبانی گفت و بیان داشت: تشکیل کمیته های  چهارگانه اولین اقدامی است که انجام شده و سعی کرده ایم تمامی امکانات استان و نهادهای دولتی در کنار ظرفیت‌های مردمی به کارگرفته شود.

رمضان نژاد رئیس سازمان بسیج صداوسیماهم ازاولویت دار شدن کرمان برای میزبانی اجلاسیه بیست ویکمین به دلیل پایتخت بودن جبهه مقاومت خبر داد و گفت:حساسیت مراسم امسال به همین دلیل است و پیرغلامانی از جبهه مقاومت در عرصه بین الملل میهمان ویژه این مراسم هستند.

بیست ویکمین اجلاس بین المللی پیرغلامان حسینی قرار است همزمان با ماه محرم در استان کرمان برگزار شود.

 

 

دیگر خبرها

  • کارگاه دوخت لباس شیرخوارگان حسینی در حرم مطهر راه‌اندازی شد/مهیای نذر جمعه اول
  • برپایی بیش از ۸ هزار محفل شیرخوارگان حسینی در ۴۵ کشور
  • آغاز دومین جشنواره عکاسی سنندج
  • دومین جشنواره عکاسی سنندج با حضور ۵۰ عکاس ملی و بین المللی آغاز به کار کرد
  • آغاز به کار دومین جشنواره عکاسی در سنندج
  • دوره توانمندسازی کنشگران فضای مجازی در قزوین برگزار شد 
  • آغاز به کار بیستمین نمایشگاه کشاورزی در شیراز
  • فعالیت مجامع اجلاسیه بین المللی پیرغلامان حسینی
  • برگزاری نشست «گر تو سعدی شوی» در فرهنگسرای نهج‌البلاغه
  • ویژه برنامه‌های حرم رضوی به مناسبت وفات حضرت عبدالعظیم حسنی (ع)