Web Analytics Made Easy - Statcounter

هفته‌ای که گذشت، خبر‌هایی از جنس صنفی، فرهنگی و دانشجویی در دانشگاه‌ها منتشر شد. برخی از این اخبار دانشجویان زیادی را در برگرفت و حائز اهمیت بود.

به گزارش خبرنگار دانشگاه خبرگزاری دانشجو، هفته‌ای که گذشت، خبر‌هایی از جنس صنفی، فرهنگی و دانشجویی در سطح دانشگاه‌ها منتشر شد. برخی از این اخبار دانشجویان زیادی را دربر گرفت و برای آن‌ها حائز اهمیت بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

گزیده‌‍ای از مهم‌ترین اخبار صنفی و فرهنگی دانشگاه‌ها در هفته گذشته را مرور می‌کنیم

 

 افزایش ۲۰ درصدی شهریه دانشجویان دانشگاه آزاد در سال تحصیلی جدید


رئیس دانشگاه آزاد اسلامی گفت: شهریه دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی در سال تحصیلی جدید بین ۱۵ تا ۲۰ درصد افزایش خواهد یافت.

محمد مهدی طهرانچی، رئیس دانشگاه آزاد  درباره آخرین وضعیت راه اندازی مراکز واکسیناسیون در دانشگاه آزاد و اینکه واکسیناسیون اساتید، کارمندان و دانشجویان در چه مرحله‌ای قرار دارد، گفت: تا این لحظه ۷۷ مرکز واکسیناسیون دانشگاه آزاد در استان‌های مختلف راه اندازی شده است. اما ما با یک مشکل جدی برخورد کردیم و آن اینکه هنوز به مراکز واکسیناسیون ما کد اختصاص نداده اند، اما ما به صورت هماهنگ کار را با دانشگاه علوم پزشکی پیش بردیم.

رئیس دانشگاه آزاد با اشاره به اینکه اسامی کارکنان و هیات علمی دانشگاه آزاد به وزارت بهداشت اعلام شده و در سامانه وزارت بهداشت بارگذاری شده است، گفت: واکسیناسیون کارکنان و اعضای هیات علمی در فاز اول تا ۱۰ روز آینده به اتمام می‌رسد. امیدواریم که در تعامل با وزارت بهداشت و استقرار دولت جدید این مراکز پر تلاش‌تر کار کنند.

طهرانچی رسالت کمک به جو اجتماعی در انجام واکسیناسیون در کنار سرعت واکیناسیون را با اهمیت دانست و افزود: براساس آماری که داریم در برخی شهر‌ها و نقاط سعی می‌کنند در مردم عدم رغبت در انجام واکسیناسیون ایجاد کنند؛ این در حالی است که کشور وقتی می‌توانند بیمه شود که تعداد زیادی از مردم واکسن بزنند.

 

 

رشد ۲۰ درصدی فعالیت‌های فرهنگی دانشگاه تهران 

محمد زارع، معاون فرهنگی دانشگاه تهران گفت: با وجود تعطیلی دانشگاه‌ها و مجازی شدن فعالیت‌های دانشجویی، معاونت فرهنگی دانشگاه تهران تلاش کرد که ارتباط خوبی با تشکل‌های دانشجویی برقرار کند و در عین حال از فناوری‌های ارتباطی، این ارتباط را به صورت مجازی تقویت کند.

وی افزود: در طی سال تحصیلی جاری رشد ۲۰ درصدی را در فعالیت‌های فرهنگی و اجتماعی دانشجویان داشتیم و تعداد شرکت کنندگان در فعالیت‌ها افزایش یافت.

دانشگاه‌های خارجی مورد تایید سازمان امور دانشجویان اعلام شد


اداره کل امور دانش آموختگان سازمان امور دانشجویان، لیست دانشگاه‌های مورد تأیید خارج از کشور برای ادامه تحصیل بعد از سپتامبر ۲۰۲۱ را اعلام کرد. در سال ۲۰۲۱ دانشگاه‌های ۱۰۹ کشور بروز رسانی شده است که به تفکیک گروه، دانشگاه‌های الف (ممتاز) تعداد ۶۰۳، ب (خوب) ۸۱۸ و ج (متوسط) ۱۱۰۵ است.

 


براساس اعلام اداره کل دانش آموختگان، ضروری است متقاضیان ادامه تحصیل در مقطع دکتری در دانشگاه‌های خارج از کشور صرفاً در دانشگاه‌های گروه الف (ممتاز) و گروه ب (خوب) که قابل مشاهده در پایگاه اطلاع رسانی این اداره کل است ثبت نام رسمی کنند؛ لذا مدارک صادره از دانشگاه‌های گروه ج (متوسط) صرفاً تا مقطع کارشناسی ارشد قابل بررسی و ارزشیابی است.

  ارائه گواهی کسر از حقوق برای دریافت وام دانشجویی لغو شد

 بر اساس تصمیمات جدید صندوق رفاه دانشجویان وزارت علوم، با توجه به شرایط موجود، بعضی از دانشگاه‌هایی که خوابگاه ندارند و دانشجو را در خوابگاه‌های استیجاری بیرون از دانشگاه اسکان می‌دهند، مقرر شده در شهر‌هایی مثل تهران به ازای هر دانشجو ۵ میلیون تومان و برای کلان شهر‌ها ۴ میلیون تومان و سایر شهر‌ها نیز ۳ میلیون تومان وام ودیعه مسکن گروهی به دانشگاه‌ها پرداخت گردد که این مهم برای سهولت و تسریع در اسکان دانشجویان مصوب شده و با هدف ایجاد رفاه و آسایش بهتر برای دانشجو است.

همچنین در خصوص تسهیل پرداخت وام به دانشجویان در شرایط فعلی جامعه، قبلاً ارائه گواهی کسر از حقوق برای دریافت وام لازم بود ولیکن با توجه به شرایط شیوع بیماری کرونا و احتمال خطر ابتلاء به این بیماری در رفت و آمد‌ها و نیز سختیِ یافتن ضامنِ مورد تأیید، مقرر شد در سال تحصیلی آینده (۱۴۰۰-۱۴۰۱) نیز همانند سال تحصیلی گذشته ارائه گواهی کسر از حقوق برای پرداخت وام الزامی نباشد.

 

بلاتکلیفی شورای ناظر بر نشریات دانشگاه تهران پس از دو سال از برگزاری انتخابات

محمد زارع، معاون فرهنگی دانشگاه تهران ، در خصوص انتخابات شورای نشریات دانشجویی این دانشگاه که در سال ۹۸ از سوی وزارت علوم باطل شد، گفت: آبان ۹۸ انتخابات شورای مرکزی ناظر بر نشریات دانشگاه تهران براساس تقویم زمان بندی وزارت علوم برگزار شد و نتایج انتخابات به معاونت فرهنگی وزارت علوم ارسال شد.

وی افزود: پس از ارسال نتایج به وزارت علوم معاونت فرهنگی نسبت به زمان برگزاری انتخابات اعتراض کرد و نتایج انتخابات را نپذیرفت؛ بنابراین انتخابات شورای مرکزی ناظر بر نشریات دانشگاه تهران باطل شد.

وی ادامه داد: پس از اعتراض وزارت علوم مستندات برگزاری انتخابات و دلایل برگزاری آن را در قالب پاسخنامه‌ای ارسال کردیم، اما باز هم مورد تایید قرار نگرفت و انتخابات شورای نشریات دانشگاه تهران رسما باطل شد.

طیبی: دستاورد‌های جهاد دانشگاهی در حوزه‌های علمی و پزشکی

حمید رضا طیبی، رئیس جهاد دانشگاهی در آستانه سالگرد جهاد دانشگاهی ، ضمن اشاره به سابقه شکل‌گیری این نهاد انقلابی گفت: جهاد دانشگاهی از ابتدای تأسیس در سال ۱۳۵۹، خط مشی کاری خود را کاملاً درست و متمرکز بر توسعه علمی و فناورانه و توسعه فرهنگی، به عنوان دو زیرساخت اصلی پیشرفت دانش‌بنیان کشور انتخاب کرد. حداقل در ۲۰ سال اخیر، همه بحث‌ها بر ضرورت پیشرفت دانش‌بنیان متمرکز هستند و اصولاً، حلال همه مشکلات هم در حوزه داخلی و هم در حوزه خارجی، پیشرفت دانش‌بنیان کشور است؛ پیشرفتی که منجر به توسعه اقتصادی دانش‌بنیان و اقتدار اقتصادی دفاعی کشور شود و البته باید مبتنی بر عدالت و اخلاق باشد.

وی افزود: از ابتدای تأسیس این نهاد، الگوسازی توان کشور در این دو حوزه در دستور کار قرار گرفت. جهاد دانشگاهی نهادی خودجوش است و حتی پیشنهاد ایجاد آن نیز توسط مؤسسین مطرح شد. تاکنون کار‌های بسیار خوبی در حوزه‌های پزشکی، فنی و مهندسی، کشاورزی، علوم انسانی، آموزش، اشتغال و کارآفرینی، همچنین ساختارسازی‌های مطلوبی در این نهاد صورت گرفته است و فکر می‌کنم در زمینه ایجاد خودباوری در مردم و اثبات اینکه کشور توان انجام کار‌های بزرگ و شاخص در این حوزه‌ها را دارد، موفق عمل کرده‌ایم. امروز نیز در سطحی هستیم که به لحاظ علمی کاملاً به‌روز هستیم. در حوزه پزشکی، روی مباحث ژن‌درمانی، سلول‌درمانی و ویروس‌درمانی متمرکز هستیم. در حوزه فنی و مهندسی نیز کار به همین شکل دنبال می‌شود و فناوری‌هایی که تولید کرده‌ایم، مطابق با پیشرفته‌ترین فناوری‌های روز دنیا هستند. به عنوان مثال، در پروژه یک رام قطار ۷ واگنه ملی مترو، مسئولیت طراحی و ساخت سیستم رانش به عنوان یکی از های‌تک‌ترین و گران‌ترین بخش واگن‌های مترو برعهده جهاد دانشگاهی بود و توانستیم این پروژه را با موفقیت تکمیل کنیم.

 

 شرکت بیش از ۳۰۰ هزار دانشگاهی در پویش ملی در بهشت

مراسم اختتامیه «پویش ملی در بهشت» با حضور حجت‌الاسلام والمسلمین مصطفی رستمی، رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها، معاونان و مدیران ستادی نهاد و برخی از مسئولان دفاتر نهاد در دانشگاه‌های سراسر کشور، برگزیدگان پویش برگزار شد.

حجت الاسلام تقوی معاون فرهنگی و سیاسی نهاد رهبری در دانشگاه‌ها در این مراسم گفت: این پویش باید شروع می‌شد و با توجه به سختی ها، گارد‌های بسته و مخالفت‌هایی که بود پویش کارش را آغاز کرد.

وی تاکید کرد: بخشی از سختی‌ها برای این بود که ما هنوز با فضای مجازی انس نگرفتیم و این انسی هم که با فضای مجازی گرفته می‌شود نباید رها شود و باید به حوزه حقیقی ضمیمه شود.

تقوی تاکید کرد: نگاه به این پویش را باید به عنوان یک نگاه ابتدایی تلقی کنید و پویش دوم خیلی بهتر و گسترده‌تر برگزار خواهد شد.

وی تاکید کرد: گزارشات خوبی درباره پویش وجود دارد و بین ۲۰۰ تا ۳۰۰ هزار دانشگاهی را در این پویش داشتیم و دو تا سه هزار برنامه ذیل این پویش برگزار شد و در مجموع یک کارنامه قابل قبولی ارائه شد.

 

روزنامه نگاری تحقیقی در نشریات دانشجویی وسعت می‌یابد

غلامرضا غفاری، معاون فرهنگی وزارت علوم گفت: امروز که اختتامیه جشنواره نشریات دانشجویی را داریم، وقتی به سابقه این رخداد فرهنگی در دانشگاه‌ها و نظام آموزش عالی کشور نگاه می‌کنیم هر چه جلوتر آمده ایم جشنواره غنای بیشتر پیدا کرده و پنجره‌های جدیدتری را گشوده است.

وی افزود: آنچه در عالم رسانه در باب تغییر و تحولات عظیم و گسترده‌ای که با آن مواجهه هستیم و در کلان مسئله هم این تغییر و تحولات را معنا بکنیم یکی از اثراتی که نمی‌توان از آن چشم پوشید و باید نسبت به آن ورود داشته باشیم عرصه مطبوعات و رسانه است.

غفاری یادآور شد: هرگز نمی‌توان تاریخ را بدون توجه به عرصه مطبوعات و رسانه قرائت کرد. درست است که رسانه رکن چهارم دموکراسی است، اما اثرگذاری این مجموعه هرچه جلوتر آمده ایم بیشتر شده است و آن را به عین در جشنواره نشریات دانشجویی می‌بینیم.

وی تصریح کرد: از سوی دیگر می‌دانیم که عرصه مطبوعات و رسانه به عنوان یک داشته و دارایی باید شناخته شود در عین حال وظیفه مهم نگهداشت دارایی‌ها و ظرفیت‌های اجتماعی، فرهنگی و تاریخی را برعهده دارد. این موضوع باعث می‌شود که ظرافت‌های این حرفه بیش از گذشته باشد.

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: طهرانچی دانشگاه آزاد وام دانشجویی نشریات دانشجویی نشریات دانشگاه تهران فرهنگی دانشگاه تهران نشریات دانشجویی انتخابات شورای جهاد دانشگاهی دانشگاه ها دانشگاه آزاد معاون فرهنگی سال تحصیلی دانش بنیان وزارت علوم فعالیت ها شهر ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۷۹۵۰۶۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دانشجویان در دل آمریکا «فلسطینِ آزاد» را فریاد می‌زنند/ سرکوب شدید دانشجویان در فرانسه و آمریکا

به گزارش گروه سیاست خبرگزاری علم و فناوری آنا، گارد مسلح ایالتی تگزاس روز گذشته (چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳) با لشگرکشی به محوطه دانشگاه تگزاس آستین، به وسیله گاز اشک‌آور، هجوم پلیس اسب‌سوار، دانشجویان حامی فلسطین و معترض به نسل‌کشی رژیم صهیونیستی در غزه را سرکوب کردند.



دانلود فیلم اصلی کد ویدیو

 

دانلود فیلم اصلی کد ویدیو




امروز (پنجشنبه)، اما اعتراض‌ها در دانشگاه‌های آمریکا برای پایان دادن به جنگ اسرائیل در غزه و ارسال سلاح به این رژیم به‌رغم سرکوب پلیس همچنان ادامه یافت.

دانشگاه کلمبیا مرکز «جنبش همبستگی با غزه» در روز‌های اخیر، به دانشجویان برای پایان دادن به این دور از تجمعات، ضرب الاجل ۴۸ ساعته داده است.

معاون سخنگوی سازمان ملل در واکنش به بازداشت دانشجویان حامی فلسطین در دانشگاه‌های آمریکا گفت: ما همیشه اعلام کرده‌ایم که حامی آزادی بیان و برگزاری مسالمت آمیز اعتراضات هستیم.


دانلود فیلم اصلی کد ویدیو



در این حین، مایک جانسون، رئیس مجلس نمایندگان آمریکا به بهانه افزایش «یهودستیزی» در تجمعات و اعتراضات در دانشگاه کلمبیا ابتدا به دیدار تعدادی از دانشجویان یهودی این دانشگاه رفت و پس از آن تلاش کرد در جمع معترضان سخنرانی کند، اما در این سخنرانی «هو» شد.

جانسون در سخنرانی خود در دانشگاه کلمبیا مدعی شد که دانشجویان و برخی از اساتید کلمبیا از تروریسم حمایت کرده‌اند. او با ادبیاتی تند دانشجویان و معترضان را تهدید کرد که اگر به اعتراضات خودشان پایان ندهند، «گارد ملی» برای پایان دادن این تجمعات وارد عمل می‌شود.

رئیس جمهوری‌خواه مجلس نمایندگان آمریکا به بهانه «حمایت از تروریسم» در تجمعات حامیان فلسطین در دانشگاه کلمبیا، خواستار پایان دادن به این اعتراضات شد.



دانلود فیلم اصلی کد ویدیو



چند ساعت بیشتر از صبح امروز (پنج‌شنبه) نگذشته بود که اینفلوئنسر‌های فضای مجازی (فعالان شبکه‌های اجتماعی که توانایی تاثیر بر گروه گسترده‌ای از مخاطبان را دارند) به سبک خاصی از دانشجویان آمریکایی که برای حمایت از فلسطین مورد سرکوب شدید پلیس و گارد ملی این کشور قرار گرفته‌اند، حمایت کرده و خواستار ادامه دادن اعتراضات از سوی دانشجویان و همینطور جنبش‌های دانشجویی حامی آزادی فلسطین شدند.


دانلود فیلم اصلی کد ویدیو



بعدازظهر امروز بود که رسانه‌های جمعی گزارش دادند که نیرو‌های پلیس فرانسه با شهروندانی که قصد شرکت در ۲ تظاهرات ضدصهیونیستی را در برابر دانشگاه سوربن داشتند برخورد کرده و در برخی مناطق فرانسه جهت جلوگیری از تحصن دانشجویان حامی فلسطینی مقررات منع تردد رفت‌وآمد وضع کرده است.

این اعتراضات همزمان با حضور امانوئل ماکرون رئیس جمهور فرانسه در دانشگاه سوربن انجام می‌شد.

موج اعتراضات ضدصهیونیستی در کشور‌های اروپایی و آمریکا با واکنش شدید نیرو‌های امنیتی این کشور‌ها رو به رو شده است.


دانلود فیلم اصلی کد ویدیو

 

براساس این گزارش، حجت‌الاسلام سید ابراهیم رئیسی، رئیس جمهور کشورمان (بعدازظهر امروز پنج‌شنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳) با حضور در جمع مردم جنوب‌غرب تهران، با اشاره به جنایات رژیم صهیونیستی در غزه تأکید کرد: در محشر حیوانات هم از درنده‌خوییِ جنایت‌کاران صهیونیست شکایت خواهند کرد. آمریکا و حامیان رژیم صهیونیستی که ادعای احترام به دانشگاه داشتند، دانشجویان را فقط به جرمِ حق‌گویی به خاک‌وخون کشیدند. آنچه در غزه بر همگان روشن شد وضعیت و شرایط نه فقط رژیم صهیونیستی، آمریکا و حامیان اسرائیل بود.

رئیسی افزود: اینها داعیه حقوق بشرشان گوش فلک را کر کرد، اما امروز معلوم شد که اینها بزرگترین ناقضان حقوق انسان هستند. مگر تا دیروز نمی‌گفتند ما به دانش و دانشگاه احترام می‌گذاریم؟ دیدید در خبر چگونه پلیس به مراکز دانشگاهی و دانشجویانی که فقط جرم آنها حمایت از فلسطین و غزه و مظلومان بود، حمله کرد و آنها را اذیت و آزار و دستگیر کردند.

رئیس جمهور گفت: امروز شاید هیچ دلیلی روشن‌تر از این برای مردم جهان نبود که ببینند و مشاهده کنند مدعیان دانش دوستی، دانشجو دوستی و دانشگاه دوستی چگونه دانشجویان را فقط به خاطر حق‌گویی و حق‌خواهی به خاک و خون می‌کشند. اینها چهره غربی‌ها و چهره امریکایی‌ها را برای همه روشن کرد. این سخنی بود که مردم منطقه ۱۷ و ۱۸ تهران ۴۵ سال قبل در خیابان‌ها دفاع از قدس، دفاع از فلسطین و نابودی رژیم صهیونیستی را فریاد می‌زدند.



به گزارش آنا، عبدالملک بدرالدین الحوثی رهبر جنبش انصارالله یمن در سخنرانی امروز پنجشنبه (۶ اردیبهشت) با اشاره به تجمعات دانشجویی در کشور‌های اروپایی به ویژه آمریکا و فرانسه و سرکوب شدید این تجمعات توسط نیرو‌های امنیتی، پلیس و گارد ملی این کشور‌ها اظهار کرد: تمام حقوقی که آمریکایی‌ها در قبال دانشجویان دانشگاه‌های این کشور قائل بودند بعد از درخواست برای توقف نسل کشی فلسطینی‌ها از بین رفت. دولت آمریکا امروزه دانشگاه‌های این کشور را به پادگان تبدیل کرده و دانشجویان را دستگیر می‌کند.

عبدالملک بدرالدین الحوثی گفت: رئیس جمهور و مقامات آمریکایی معترضان در دانشگاه‌های این کشور را تهدید به برکناری و اخراج کرده اند. آمریکایی‌ها حتی به قانون‌ها و شعار‌های خود در خصوص دموکراسی و آزادی بیان نیز پایبند نیستند. وحشی‌گریِ آمریکا در حمایت از اسرائیل به جایی رسیده که هرگونه تجمع مسالمت‌آمیز ضداسرائیلی در داخل آمریکا را با سنگ‌دلی سرکوب می‌کند






بنابراین گزارش، دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور سابق آمریکا روز گذشته (چهارشنبه ۵ اردیبهشت) در حالیکه در راهروی دادگاه نیویورک به اتهام آزار و اذیت جنسی یک بازیگر فیلم‌های غیراخلاقی حضور داشت در واکنش به اعتراضات دانشجویان به نسل‌کشی رژیم صهیونیستی در غزه اظهار کرد: اتفاقاتی که در دانشگاه‌ها مثل دانشگاه کلمبیا، نیویورک و بقیه درحال رخ دادن می‌باشد، واقعاً مایه شرمساری هست.

وی با کنایه به بایدن رئیس جمهور فعلی آمریکا گفت: در واقع این وضع مربوط به بایدن است. او (بایدن) در حال دریافت سیگنال اشتباهی از افراد است، او (بایدن) یک صدای اشتباه دریافت می‌کند. بایدن نمی‌داند که چه افرادی پشت این اعتراضات هستند و این یک وضع آشفته هست. تکرار می‌کنم چیزی که در دانشگاه‌ها رخ میدهد، مایه شرمساری است.

رئیس جمهور پیشین آمریکا بیان کرد: افرادی که بیرون دادگاه هستند می‌خواهند به دادگاه اعتراض کنند ولی ما شاهد وضع پلیسی هستیم که تا حالا دیده نشده است!

ترامپ در پایان افزود: هنوز هیچ کسی به دانشگاه‌ها فرستاده نشده در حالی که آنها خیلی افراد رادیکالی هستند که در حال نابودکردن دانشگاه‌ها هستند.

 

بنابراین گزارش، حسین امیرعبداللهیان، وزیر امور خارجه کشورمان نیز در واکنش به سرکوب شدید دانشجویان در آمریکا و فرانسه در صفحه شخصی خود در فضای مجازی نوشت: سرکوب و برخورد خشن پلیس و نیرو‌های امنیتی آمریکا با اساتید و دانشجویان معترض به نسل‌کُشی و جنایات جنگی رژیم اسرائیل در دانشگاه‌های مختلف این کشور، عمیقا مورد نگرانی و انزجار افکار عمومی جهان است.

وی افزود: ‏این سرکوب، در راستای تداوم حمایت و پشتیبانی تمام عیار واشنگتن از رژیم اسراییل بوده و به روشنی گویای سیاست دوگانه و رفتار متناقض دولت آمریکا به آزادی بیان است.

رئیس دستگاه دیپلماسی کشورمان تأکید کرد: ‏در پی نسل‌کشی ده‌ها هزار تن از زنان و کودکان فلسطین، بویژه پس از کشف گور‌های دسته جمعی بیماران و مجروحان و کادر درمانی در محیط بیمارستان ناصر در نوار غزه، موج جهانی انزجار از رژیم اسراییل و حامیان آن غیرقابل کتمان است.

امیرعبداللهیان همچنین گفت: ‏کاخ سفید باید حمایت از جنایات جنگی رژیم اسرائیل را فورا متوقف کند و پاسخگو باشد.

 



به گزارش آنا، در حالیکه رسانه‌های بیگانه مانند ایران اینترنشنال، بی‌بی‌سی فارسی، وی‌اوای، شبکه منحل شده منوتو و بسیاری از شبکه‌هایی که برای کوچکترین اتفاق یا اعتراض یا تجمع مسالمت‌آمیزی که در ایران اتفاق می‌افتد به قولی لَه لَه می‌زنند و در اعتراضات سال گذشته تا جایی که توان داشتند علیه نظام جمهوری اسلامی ایران، نیرو‌های پلیس، یگان ویژه و ... مطلب می‌زدند و برای خود شیرینی و تبسم رؤسای شبکه‌های صهیونیستی که از آنها حقوق دریافت می‌کردند می‌گفتند که پلیس وارد دانشگاه‌ها شده و دانشجویان را در دانشگاه سرکوب کرده و بازداشت می‌کند.

حتی در فیلم‌هایی که آن زمان در شبکه‌های اجتماعی دست‌به‌دست می‌شد مشخص بود که نیروهای پلیس کشورمان به هیچ عنوان وارد فضای دانشگاه نشده‌اند و معترضان را در بیرون از دانشگاه کنترل می‌کردند که کسی از این تحصن سوء استفاده نکرده و برای سایر شهروندان خطری نداشته باشد، اما حال می‌بینیم که پلیس‌های آمریکایی و فرانسوی چنان از یک تحصن آرام در حمایت از مردم مظلوم غزه می‌ترسند که وارد دانشگاه‌ها شده و دانشجویان را با گاز اشک‌آور، باتوم مورد ضرب و شتم قرار داده و آنها را دستگیر می‌کنند.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • بیانیه شورای عالی انقلاب فرهنگی درحمایت از دانشجویان آمریکایی
  • ملاک‌های افزایش شهریه مدارس غیردولتی
  • تحقیر آمریکا در دریا و آسمان‌
  • اعتراض پناهجویان افغان به سرگردانی چندین ساله در اندونزی
  • جریان دانشجویی بستر خوبی برای پای کار آمدن قشر خاکستری در فعالیت‌های فرهنگی است
  • افول تشکل‌های دانشجویی، بدنه اجرایی کشور را تضعیف می‌کند
  • معاونان و مدیران فرهنگی سفیران دانشگاه در معرفی دستاورد‌ها هستند
  • ملاک‌های افزایش شهریه مدارس غیردولتی اعلام شد
  • ملاک‌های افزایش شهریه مدارس غیردولتی با رتبه‌بندی آنها
  • دانشجویان در دل آمریکا «فلسطینِ آزاد» را فریاد می‌زنند/ سرکوب شدید دانشجویان در فرانسه و آمریکا