Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-05-01@18:51:08 GMT

آغاز مدارس تابستانه داده کاوی سلامت و تجهیزات پزشکی

تاریخ انتشار: ۲۱ مرداد ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۷۹۵۴۶۴

آغاز مدارس تابستانه داده کاوی سلامت و تجهیزات پزشکی

دو مدرسه تابستانه داده کاوی سلامت و تجهیزات پزشکی به همت مرکز انفورماتیک سلامت وابسته به معاونت پژوهشی جهاد دانشگاهی علوم پزشکی تهران از امروز پنج‌شنبه ۲۱ مردادماه آغاز به کار خواهند کرد.

به گزارش ایسنا، دکتر مطلبی مدیر مرکز انفورماتیک سلامت و مسئول برگزاری این دو مدرسه تابستانی با اعلام این خبر گفت: این مدارس تابستانی با هدف توسعه دانش و ارتقای مهارت آموزی دانشجویان رشته‌های مرتبط از جمله علوم پزشکی، انفورماتیک پزشکی، مهندسی پزشکی، علوم بهداشتی، علوم داده و مدیریت بهداشتی و درمانی و همچنین محققان حوزه سلامت و سایر علاقه‌مندان به این حوزه‌ها طراحی شده و در دو روز پایانی هفته به‌ مدت شش هفته اجرا خواهد شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

وی افزود: فراگیران در مدرسه تابستانه داده کاوی سلامت با «چشم اندازهای پزشکی نوین در عصر داده‌ها» و  «مدیریت و چالش‌های ثبت صحیح داده‌ها در حوزه سلامت» هر کدام با مدت دو ساعت آشنا خواهند شد. سپس در کارگاه «مبانی و کاربردهای داده کاوی سلامت» به‌ مدت چهار ساعت شرکت می‌کنند. «کارگاه تحلیلی پردازش داده‌ها در SPSS» در هشت ساعت آموزشی و «کارگاه داده کاوی سلامت در پایتون» به‌ مدت ۲۲ ساعت برای فراگیران اجرا خواهد شد. در انتها نیز فراگیران در آزمون پایان دوره شرکت کرده و گواهینامه دوره را دریافت خواهند کرد. 

مطلبی در توضیح سرفصل‌های مدرسه تابستانه تجهیزات پزشکی نیز گفت: این دوره شامل ۶۰ ساعت آموزش با سرفصلهای مبانی و مقدمات،  مروری بر تجهیزات پزشکی عمومی بیمارستانی و کلینیک‌های پزشکی، مروری بر دستگاه‌های تصویربرداری پزشکی(سخت افزار و نرم افزار)، مبانی لیزر و کاربردهای آن در مهندسی پزشکی و مدیریت نگهداری و رفع عیوب تجهیزات پزشکی خواهد بود. 

مطلبی ادامه داد: امروزه داده‌های سلامت از ارزشمندترین سرمایه‌های مراکز بهداشتی و درمانی کشور بوده و متاسفانه در اکثر موارد این منابع حیاتی مانند معدنی بلااستفاده رها شده و بعضا در حال از بین رفتن هستند. ماموریت مرکز انفورماتیک سلامت جهاد دانشگاهی علوم پزشکی تهران کمک به نهادینه کردن اصول و استانداردهای جمع آوری، ذخیره و در نهایت بهره‌برداری اصولی از این داده‌ها است و این مرکز قصد دارد در کنار آموزش و پژوهش دانش مدیریت و ثبت صحیح داده‌ها، به مهارت آموزی تجزیه و تحلیل و پردازش علمی این داده‌ها با استفاده از ابزارهای هوش مصنوعی و داده کاوی بپردازد و با تولید دانش مستند پژوهشی به خلق محصولات کاربردی خدمات تخصصی از جمله سامانه های کمک تشخیصی و کمک درمانی(دستیاران بالینی هوشمند) در حوزه سلامت دست پیدا کند.

به گزارش روابط عمومی سازمان جهاد دانشگاهی علوم پزشکی تهران، که این مرکز در کنار ارائه خدمات آموزشی و پژوهشی داده کاوی سلامت، خدمات مشاوره پروژه های داده کاوی برای دانشجویان، محققان، صاحبان کسب و کار و سایر اشخاص حقیقی و حقوقی را در برنامه خود داشته و بزودی بخش درخواست مشاوره بر روی سایت مرکز انفورماتیک سلامت جهاد دانشگاهی علوم پزشکی تهران به آدرس http://hic.jdtums.ir فعال خواهد شد و علاقمندان می توانند از این خدمت بهره ببرند.

علاقمندان به کارگاهها و مدارس فصلی این مرکز و نیز متقاضیان ثبت نام در مدارس تابستانه فوق نیز در فرصت باقیمانده، با مراجعه به سایت مرکز انفورماتیک سلامت جهاد دانشگاهی علوم پزشکی تهران اطلاعات بیشتری دریافت خواهند کرد.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: جهاد دانشگاهی علوم پزشکی تهران داده كاوي تجهيزات پزشكي جهاد دانشگاهی علوم پزشکی تهران داده کاوی سلامت تجهیزات پزشکی داده ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۷۹۵۴۶۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تعطیلی مرکز غیرمجاز طب سنتی در قم

 بنا بر اعلام دانشگاه علوم پزشکی قم،با پیگیری‌های صورت گرفته توسط کارشناسان نظارت بر درمان دانشگاه علوم پزشکی قم، مرکز غیر مجاز مداخله گر در امور طب سنتی شناسایی و تمامی فعالیت‌های آن تعطیل شد.

 این مرکز نسبت به ارائه دارو‌های غیرمجاز و غیر بهداشتی و غیر اصولی در امر درمان مداخله می‌کرد.

 همشهریان در صورت مشاهده هرگونه تخلف بهداشتی و درمانی می‌توانند با شماره ۱۹۰ تماس گرفته و گزارش دهند.

باشگاه خبرنگاران جوان قم قم

دیگر خبرها

  • یک مرکز غیرمجاز درمانی و سقط جنین در یزد پلمب شد
  • پلمب یک مرکز غیرمجاز درمانی و سقط‌ جنین در یزد
  • رفع چالش‌های حوزه سلامت اولویت مسئولان باشد
  • افزایش تعداد رشته‌های دانشگاه علوم پزشکی تربت‌حیدریه
  • خیّران سلامت یک میلیارد ریال به حوزه سلامت شهرستان کاشمر کمک کردند
  • نصب یک دستگاه رادیوگرافی دیجیتال پرتابل در بیمارستان حضرت رسول (ص) جوانرود
  • اجرای درمان رایگان کودکان در بیمارستان‌های علوم پزشکی تهران
  • نقش تاثیرگذار ماماها در جوانی جمعیت و فرزندآوری
  • تقویت ساختار «مرکز جوانی جمعیت، سلامت خانواده و مدارس» در دانشگاه‌های علوم پزشکی
  • تعطیلی مرکز غیرمجاز طب سنتی در قم