Web Analytics Made Easy - Statcounter

عبدالرحیم لطفی در گفتگو با خبرنگار مهر اظهارکرد: روز گذشته(چهارشنبه) دو نقطه از جنگل های گلستان در شهرستان کردکوی و رامیان دچار حریق شد.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری گلستان افزود: حریق کردکوی در محدوده یانه سر، در عرصه‌های جنگلی «گهواره کوه» رخ داد که با تلاش نیروهای منابع طبیعی و مردمی عصر روز گذشته مهار شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی بیان کرد: شامگاه گذشته، نیروها در منطقه مستقر بودند که جلوی شعله ور شدن مجدد حریق را بگیرند و صبح امروز (پنج شنبه) آتش به طور کامل اطفا شده است.

لطفی توضیح داد که به علت صعب العبور بودن بالگرد هلال احمر برای عملیات اطفا فراخوان شده بود که با توجه به شرایط هوا تنها هلی برن نیروها را انجام داد.

وی وزش باد و گرمای هوا را عامل گسترش حریق اعلام کرد و افزود: طبق برآوردهای اولیه مساحت خسارت دیده در کردکوی ۱۰ هکتار است.

طبق گفته مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری گلستان علت این حادثه، آتش افروختن بومیان منطقه و سهل انگاری در اطفای کامل آن بوده است.

لطفی همچنین در خصوص آتش سوزی منطقه رضی رامیان گفت: این آتش سوزی هم که روز گذشته آغاز شده بود با همکاری جنگلبانان و مردم صبح امروز اطفا شد.

وی از استقرار شبانه نیروها در منطقه خبرداد و افزود: در این حریق به پنج هکتار از جنگل های رامیان خسارت وارد شده است.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری گلستان گفت: این حریق هم عامل انسانی داشته و به نظر می رسد آتش روشن کردن حفاران غیرمجاز و عدم اطفا آن سبب این حادثه شده است.

طبق گفته وی در عملیات اطفا حریق این دو عرصه، ۷۰ نیروی منابع طبیعی حضور داشتند.

کد خبر 5279548

منبع: مهر

کلیدواژه: گرگان اطفای حریق آتش سوزی جنگل ها عبدالرحیم لطفی ویروس کرونا محرم 1400 ماه محرم روز خبرنگار بوشهر واکسن کرونا شیوع کرونا آمار کرونا کرمانشاه مراسم عزاداری گرگان عکس استانها اردبیل واکسیناسیون منابع طبیعی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۷۹۵۴۷۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رفع تصرف و بازپس گیری ۳هکتار از اراضی ملی اشنویه

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای استان آذربایجان غربی، بختیار سعدون گفت: در هفته جاری سه هکتار از اراضی ملی با همکاری ماموران محترم انتظامی در روستا‌های "ذمه" و "سیاوان" و "بطریان"، خلع ید و رفع تصرف شد. وی افزود:برای حفاظت دقیق از عرصه‌های منابع طبیعی و اراضی ملی، حضور مردم در صحنه مهمترین رکن بوده و به همین علت سامانه ۱۵۰۴ به صورت شبانه‌روزی آماده دریافت گزارش‌های مردمی و رسیدگی به تخلفات صورت گرفته در سطح منابع طبیعی این شهرستان است. لازم به ذکر است اشنویه دارای حدود ۱۰۰ هزار هکتار اراضی جنگلی و مراتع است

دیگر خبرها

  • ضرورت برخورد جدی دستگاه قضا با عاملان آتش‌سوزی عمدی جنگل‌ها
  • استقرار ۱۸ تیم اطفای حریق در مناطق حفاظت شده کرمانشاه
  • لزوم ورود حوزه علمیه به عرصه درختکاری و حفظ منابع طبیعی
  • بیش از ۱۵۰۰ مترمربع از اراضی ملی عنبرآباد رفع تصرف شد
  • کشف و توقیف چوب جنگلی قاچاق در آمل
  • هیچگونه قطع درختان جنگلی در فندقلو اتفاق نیفتاده است
  • قطع درختان جنگل فندقلوی نمین صحت ندارد
  • آتش سوزی آشپزخانه در محله مفتح اطفا شد
  • رفع تصرف و بازپس گیری ۳هکتار از اراضی ملی اشنویه
  • مستقر شدن بالگرد در لرستان برای جلوگیری از آتش‌سوزی احتمالی ضروری است