Web Analytics Made Easy - Statcounter

دولت رژیم صهیونیستی اولین موافقت خود را با ساخت و سازهای فلسطینی در کرانه باختری اشغالی اعلام و در عین حال مجوز اولیه ساخت شهرک‌ها در مناطق فلسطینی را هم صادر کرد.

به گزارش ایسنا، به نوشته روزنامه فرامنطقه‌ای رای الیوم، دولت رژیم صهیونیستی تصمیم دارد طرح احداث ۲۲۰۰ واحد مسکونی جدید برای شهرک نشینان را در کرانه باختری از جمله کانون‌های شهرک‌سازی بی‌هدف تصویب کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

قرار است ظرف روزهای آینده با طرح شهرک سازی مذکور که بزرگترین طرح از زمان روی کار آمدن دولت جدید رژیم صهیونیستی است، در جلسه شورای عالی نقشه برداری و ساخت و ساز در اداره مدنی وابسته به ارتش رژیم صهیونیستی موافقت شود.

در مقابل دولت رژیم صهیونیستی با ساخت ۱۰۰۰ منزل فلسطینی در مناطق "c" در کرانه باختری موافقت کرده است.

این پیام‌های متناقض به نظر با هدف تقویت تشکیلات خودگردان و با تلاش برای کاهش شدت مخالفت و انتقادات بین‌المللی به منظور ساخت شهرک‌ها در اراضی اشغالی است.

یک مسؤول امنیتی رژیم صهیونیستی که نخواست نامش فاش شود، گفت، پیش‌بینی می‌شود ظرف روزهای آینده مجوز رسمی ساخت حدود ۱۰۰۰ منزل برای فلسطینی‌ها صادر شود.

او اضافه کرد: بیشتر این خانه‌ها در نزدیکی شهر جنین در شمال کرانه باختری احداث خواهند شد.

قرار است ساخت و سازها در منطقه "ج"، بخش‌هایی از کرانه باختری اشغالی براساس توافقات قبلی صلح کاملا تحت سلطه رژیم صهیونیستی باشد.

بسیاری از فلسطینی‌ها در این مناطق می‌گویند تقریبا غیرممکن است مجوزهای ساخت از سوی مقامات اسرائیلی صادر شود.

مقام اسرائیلی همچنین یادآور شد تل‌آویو در عین حال مجوز ساخت هزاران واحد مسکونی برای شهرک‌نشینان را هم می‌دهد.

دولت ائتلافی کنونی رژیم صهیونیستی دربرگیرنده تعدادی احزاب تندرو است که از شهرک‌سازی‌ها حمایت می‌کنند. همین‌طور نفتالی بنت، نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی رهبر سابق جنبش شهرک‌سازی است اما اسرائیل برای بهبود شرایط فلسطینی‌ها و حمایت از تشکیلات خودگردان فلسطین تحت فشار آمریکا قرار دارد.

این اعلام جدید در حالی است که ولیام برنز، مدیر آژانس اطلاعات مرکزی آمریکا (سیا) در اراضی اشغالی به سر می‌برد.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: شهرک سازی اسرائیل در کرانه باختری کرانه باختری رژیم صهیونیستی شهرک سازی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۷۹۵۸۰۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

طرح تل‌آویو برای تبدیل غزه به مکانی غیرقابل سکونت

به گزارش گروه سیاست خبرگزاری علم و فناوری آنا به نقل از رای الیوم، سیاستمدار سابق اردن درباره حمایت کشورش از «محمود عباس» رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین و رایزنی نکردن با گروه‌های مقاومت هشدار داد.

«مروان المعشر» وزیر خارجه اسبق اردن طی سخنانی در گردهمایی دانشگاهی در امان خطاب به مقامات این کشور گفت: چرا فقط با افرادی رایزنی می‌کنید که امروز نماینده ملت فلسطین نیستند؟ چرا با حماس و گروه‌های مقاومت هم رایزنی نمی‌کنید؟ دولت ما با نسل سوم فلسطین که در سایه توافق اسلو متولد شده، رایزنی نمی‌کند، اما دولت مصر برای منافع ملی خود با حماس رایزنی می‌کند.

وی بیان کرد: آمار‌ها نشان می‌دهد که حدود ۸۸ درصد از ملت فلسطین در کرانه باختری و نوار غزه در حال حاضر حامی تشکیلات خودگردان نیستند و طبق این آمارها، ۶۴ درصد از فلسطینیان تنها گزینه برای پایان اشغالگری را مقاومت می‌دانند.

اولین سفیر اردن در تل آویو و از حامیان سرسخت روند سازش، راهکار دودولتی را نشدنی دانست و در گردهمایی یاد شده خطاب به حاضران گفت: خواهش می‌کنم به کرانه باختری بروید، پس از پنج دقیقه متوجه خواهید شد که راهکار دو دولتی غیرممکن است.

وی ادامه داد: بیشتر فلسطینیان خواهان کنار رفتن محمود عباس هستند. جامعه بین المللی عادت کرده که حقایق و واقعیت‌ها را درباره مساله فلسطین انکار کند و اگر بخواهد موازنه را برقرار کند، باید خیلی سریع و بدون تعلل تحرکی انجام دهد.

المعشر با انتقاد از کسانی که با حامیان مقاومت و حماس مخالفت می‌کنند، اضافه کرد: شکل گیری روند حمایت مردمی از مقاومت و حماس، پس از آن رخ داد که همه امید‌ها برای آزادسازی فلسطین و پایان دادن به اشغالگری بر باد رفت و تنها گزینه در حال حاضر مقاومت است.

وزیر خارجه اسبق اردن با اشاره به اینکه خطر کوچاندن فلسطینیان به قوت خود پابرجاست، به برنامه ریزی نظامی استثنایی برای تبدیل غزه به مکانی غیرقابل سکونت و متعاقب آن کرانه باختری برای فلسطینیان اشاره کرد.

وی افزود: دو موضوع وجود دارد؛ نخست اینکه آمریکا از تشکیل کشور فلسطین دم می‌زند، اما بهانه می‌آورد که باید شرایط آن مهیا شود و دوم، بحث جمعیتی و کوچاندن است و اگر مصر و اردن فعلا این موضوع را متوقف کرده‌اند، به مفهوم آن نیست که وجود ندارد، در حال حاضر این طرح با تبدیل شدن غزه به مکانی غیرقابل سکونت شروع شده است.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • شهرک‌نشینان صهیونیست: نتانیاهو ما را به حال خود رها کرده‌است
  • برزیل و ونزوئلا حمله رژیم صهیونیستی به رفح را محکوم کردند
  • طرح تل‌آویو برای تبدیل غزه به مکانی غیرقابل سکونت
  • تقاضای شهرک‌نشینان از نتانیاهو برای پذیرش آتش‌بس + فیلم
  • اعلام شهادت ۴ تَن از مبارزان قسام و گردان‌های قدس در کرانه باختری
  • ماجرای جلوگیری از ورود پزشک فلسطینی به فرانسه
  • دلیل منع ورود پزشک فلسطینی به اروپا
  • مفاد جدید آتش‌بس در غزه منتشر شد/ آزادی ۱۰۰۰ فلسطینی مقابل ۳۳ اسیر صهیونیست
  • ملتهب شدن اوضاع کرانه باختری در سایه حمله مجدد نظامیان صهیونیست
  • ادامه حملات رژیم صهیونیستی به نوار غزه و کرانه باختری