Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «باشگاه خبرنگاران»
2024-05-02@17:01:21 GMT

ویرانی و لویزان؛ کمربند سبز مشهد هستند

تاریخ انتشار: ۲۱ مرداد ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۷۹۶۳۵۲

ویرانی و لویزان؛ کمربند سبز مشهد هستند

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، مرتضی مرجانی رئیس اداره کمربند سبز جنوبی و کارشناس ارشد مدیریت بحران در سیزدهمین نشست اندیشه پلاس با موضوع کمربند سبز مشهد و با محوریت معرفی پتانسیل ها، خدمات و تنگنا‌ها گفت: کمربند سبز از سال ۱۳۴۰ مد نظر مدیران شهری ما بوده است که در سال ۱۳۷۴ به استناد قانون برنامه پنج ساله دوم توسعه کشور، بودجه مستقلی برای این امر برای کلانشهر‌های آلوده در نظر گرفته شد و بعضی از شهر‌ها از جمله مشهد اقدام به ایجاد کمربند سبز کردند که در اراضی ویرانی، نه دره، لویزان یک سری از این طرح‌های بزرگ شروع شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



او افزود: در آن سال‌ها با مشارکت شهرداری و سازمان محیط زیست به نمایندگی دولت پروژه شروع شد، اما در سال ۱۳۸۶ با توجه به اهمیت کمربند سبز برای شهر مشهد، کاملا اداره آن به مدیریت شهری منتقل شد و تاکنون با سرعت زیاد توسعه کمربند سبز ادامه دارد

رئیس اداره کمربند سبز مشهد ادامه داد: تا سال ۱۳۷۴ فقط ۵۰۰ هکتار کمربند سبز ایجاد شده بود و ۱۰۰ هزار اصله درخت داشتیم، اما از سال ۱۳۸۶ تا ۱۴۰۰، رشد ما از ۵۰۰ هکتار به سه هزار و ۵۸۹ هکتار رسیده و تعداد درختان از ۱۰۰ هزار اصله به ۱ میلیون و ۳۰۰ هزار اصله درخت رسیده است.

مرجانی بیان کرد: در واقع کمربند سبز زیر ساخت بسیار مناسبی برای استفاده زائران و مجاوران است که توسط مدیریت شهری ایجاد شده است و ما سالانه امکان ایجاد ۳۰۰ هکتار فضای سبز داریم که اگر حمایت بیشتر‌ی به لحاظ مالی شویم و برخی از محدودیت‌های توسعه برداشته شوند، این روند با سرعت بیشتری همراه خواهد بود.

او با بیان اینکه دیدگاه‌های مختلفی برای حفظ طبیعت وجود دارد، تصریح کرد: برخی از ثمن‌ها معتقد هستند که نباید به طبیعت دست زد، اما در جنگل‌های طبیعی هم در شرایط خاصی مانند جنگ مجبور به قطع درختان برای دفاع از مردم هستیم. بنابراین، راهبرد و سیاستی که برای استفاده از طبیعت وجود دارد متفاوت است و لزوما در شرایط حال حاضر، ما مجبوریم در جا‌هایی که سابقه جنگل نداشته است برای کاهش آلودگی هوا درختکاری کنیم.

رئیس اداره کمربند سبز مشهد تاکید کرد: کمربند سبز به عنوان ریه هابی تنفسی مشهد محسوب می‌شود و از رشد بی رویه شهر مشهد جلوگیری می‌کند که گونه‌ها و نوع درختکاری آن بادشکن است که موجب جلوگیری از ریزگرد‌ها در هوا می‌شود و از سیل جلوگیری می‌کند.


انتهای پیام//س. ع

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: کمربند سبز آلودگی هوا مدیریت شهری کمربند سبز مشهد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۷۹۶۳۵۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مین‌زدایی ۳.۵ میلیون هکتار از مناطق مرزی غرب و جنوب غرب توسط ارتش

دریافت 200 MB کد خبر 6094756

دیگر خبرها

  • آغاز گردهمایی معاونان امور جوانان ادارات کل ورزش و جوانان در مشهد
  • کمربند ایمنی را ببندید تا زنده بمانید! (عکس)
  • مین‌زدایی ۳.۵ میلیون هکتار از مناطق مرزی غرب و جنوب غرب توسط ارتش
  • کورت انگل: فکر می‌کردم راک برگشته تا کمربند را از رومن رینز بگیرد/ اخبار WWE
  • ویرانی خانه ها بر اثر طوفان و گردباد کانزاس آمریکا
  • کودی رودز: بدون من AEW وجود نداشت، برای آنها آرزوی موفقیت دارم/ اخبار WWE
  • پاسخ قاطع سفیر ایران به ادعای نخست‌وزیر دانمارک
  • ایجاد ایست‌کار، گامی در راستای حفظ شان و منزلت کارگران
  • ویرانی، آوارگی و فاجعه؛ سودان یک سال پس از جنگ
  • طنز تلخ آمریکا؛ با مردم عراق جنگ نداریم(!)