Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایرنا، مهران پوررمضان روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود:  در پی اعلام نیاز به قطعات و تجهیزات کاربردی در واحدهای سیزده گانه این نیروگاه با هدف تامین برق پایدار، متخصصان اداره ساخت داخل این شرکت، توانستند در چهار ماهه امسال، با نقشه برداری و طراحی 200 نوع قطعه و تجهیزات مورد نیاز، تعداد یکهزار و 82 قطعه را ساخته و تحویل انبار مرکزی نیروگاه نمایند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی یادآورشد: چرخ دنده های گیربکس واحد های گازی، سیل های زغالی مکانیکال سیل واحدهای گازی و بخاری، سیل استریپ های  توربین بخار، اِند سیل ترانزیشن واحد های گازی، اورینگ های برج های خنک کننده اصلی و...، قطعات مورد نیازی بود که طراحی و تهیه نقشه های فنی آن در داخل نیروگاه و از سوی متخصصان اداره ساخت داخل شرکت انجام و توسط سازندگان داخلی، ساخته و در واحدهای نیروگاه به بهره برداری رسیده است.
به گفته مدیر امور بازرگانی نیروگاه شهید رجایی قزوین ، فعالیت های اداره ساخت داخل نیروگاه شهید رجایی، با بهره گیری از توان و دانش متخصصان داخلی و با هدف تامین برق پایدار انجام می شود.

به گزارش ایرنا، امروزه برق به عنوان یکی از ضروری‌ترین عوامل زیربنایی در راهبرد توسعه کشورها محسوب شده و تولید آن توسط هر کشوری، می‌تواند عامل مهمی در خودکفایی آن کشور به شمار برود زیرا زندگی این روزهای بشر را نمی‌توان بدون برق حتی برای یک روز متصور شد.

نیروگاه‌های برق همواره جزو مراکز حساس‌ و استراتژیکی کشورها به شمار رفته و به لحاظ اقتصادی و سیاسی نیز از شریان‌های حیاتی محسوب می‌شوند که حراست و حفاظت از آنها به جهت تولید پایدار برق برای دولت‌ها مساله‌ای استراتژیک و مهم به شمار می‌رود. 

نیروگاه سیکل ترکیبی برق شهید رجایی قزوین با ظرفیت ۲۰۴۰ مگاوات برق و تولید سالانه ۱۲ میلیارد کیلووات ساعت برق، در ۳۵ کیلومتری شرق قزوین و در حاشیه آزادراه و جاده قدیم قزوین - کرج واقع شده است.

نیروگاه ۲ هزار و ۴۰ مگاواتی برق سیکل ترکیبی و حرارتی شهید رجایی قزوین با سهم ۵ درصدی از تولید برق کشور همواره از نیروگاه‌های تاثیرگذار و شاخص به شمار رفته است.

برچسب‌ها شرکت مدیریت پروژه های نیروگاهی ایران جهش تولید استان قزوین قزوین

منبع: ایرنا

کلیدواژه: جهش تولید استان قزوین جهش تولید استان قزوین قزوین شهید رجایی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۷۹۶۵۸۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تولید انرژی تجدیدپذیر در ۲۰هزار مدرسه هدفگذاری شد

مدیر‌کل دفتر فنی و تحقیقات نوسازی مدارس کل کشور گفت: قرار است نیروگاه های خورشیدی در ۲۰ هزار مدرسه ساخته شوند؛ از این سطح ۱۶ نیروگاه خورشیدی به بهره برداری رسیده و ۵۶ پروژه در سطح کشور در حال اجراست. - اخبار اقتصادی -

به گزارش خبرگزاری تسنیم به نقل از وزارت نیرو، سید محمد واعظی‌نژاد، مدیر‌کل دفتر فنی و تحقیقات نوسازی مدارس کل کشور با بیان اینکه 56 پروژه ساخت نیروگاه‌های خورشیدی پشت بامی مدارس کشور در 15 استان در حال اجراست، اظهار کرد: 16 پروژه ساخت نیروگاه های مدارس در 6 استان به پایان رسیده که همزمان در استان های اصفهان، قم، گلستان، آذربایجان شرقی، کهگیلویه و بویراحمد و خراسان جنوبی به صورت همزمان، از روز پنج شنبه 6 اردیبهشت 1403 با افتتاح نمادین نیروگاه خورشیدی 60 کیلوواتی یک دبیرستان خیرساز به نام حاج غلام رضا زیرک در شهر قم با حضور محمود کمانی، معاون وزیر نیرو و حمیدرضا خان محمدی، معاون وزیر آموزش و پرورش و رییس سازمان نوسازی مدارس کشور به بهره برداری رسیدند.

واعظی نژاد خاطرنشان کرد: در حال حاضر 56 پروژه ساخت نیروگاه های خورشیدی پشت بامی مدارس کشور با ظرفیت 840 کیلووات توسط خیرین مدرسه ساز در حال اجراست؛ این نیروگاه ها در حال انعقاد قرارداد و یا در حال طی کردن مراحل اجرا هستند که دو تا سه ماه آینده وارد مدار می شوند.

وی با اشاره به مزایای بکارگیری نیروگاه های خورشیدی در مدارس کشور، افزود: ساخت این نیروگاه ها ضمن ایجاد اقتصاد و درآمد پایدار و صرفه جویی در هزینه های مدارس سبب افزایش خودآگاهی دانش آموزان از مزایای استفاده از انرژی های پاک برای کشور و حفظ محیط زیست با جلوگیری از بکارگیری سوخت های فسیلی در مدارس می شود.

واعظی نژاد در ادامه تصریح کرد: از آنجا سرانه های تخصیص یافته به مدارس پایین است و مدارس در فصل های فعال مجبورند از سوخت های فسیلی استفاده کنند، بکارگیری نیروگاه های خورشیدی در آنان ضمن صرفه جویی در هزینه های جاری همچون آب، برق و کاغذ و ... سبب کاهش انتشار آلاینده های زیست محیطی می شود.

وی از هدف گذاری ساخت نیروگاه های خورشیدی در 20 هزار مدرسه کشور خبر داد و اظهار کرد: بر اساس هدف گذاری صورت گرفته، قرار است نیروگاه های خورشیدی در 20 هزار مدرسه ساخته شوند؛ از این سطح 16 نیروگاه خورشیدی به بهره برداری رسیده و 56 پروژه در سطح کشور در حال اجراست.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • تشکیل کنسرسیوم کشتی‌سازی تمام ایرانی امضا شد
  • محدودیتی در خرید مرغ مازاد تولیدی استان قزوین وجود ندارد
  • طرح توسعه نیروگاه ۵۰۰ مگاواتی برق
  • اجرای طرح توسعه نیروگاه ۵۰۰ مگاواتی برق در مازندران
  • اتصال دوباره واحد شماره ۲ بخاری نیروگاه شهید رجایی به شبکه سراسری
  • تولید انرژی تجدیدپذیر در ۲۰هزار مدرسه هدفگذاری شد
  • افزایش شمار شهدای نوار غزه به ۳۴ هزار و ۳۵۶ نفر
  • آماده‌سازی نیروگاه‌های کشور برای تولید حداکثری برق در تابستان
  • شبکه تولید برق آماده ورود به روز‌های اوج مصرف
  • وزیر نیرو: تعمیرات نیروگاه‌ها تا نیمه اردیبهشت پایان می‌یابد