Web Analytics Made Easy - Statcounter

معاون حقوق بشر وزارت دادگستری گفت: در پی رایزنی‌های مقامات وزارت امور خارجه و دادگستری ایران و گرجستان و در چارچوب فعالیت‌های بشردوستانه چهار محکوم ایرانی که دوران محکومیت خود را در زندان‌های گرجستان می‌گذراندند به کشور منتقل شدند.

خبرگزاری میزان - دکتر محمود عباسی معاون حقوق بشر و امور بین الملل وزیر دادگستری و رییس کمیته انتقال محکومان جمهوری اسلام ایران اعلام کرد: در پی رایزنی‌های مقامات وزارت امور خارجه و دادگستری ایران و گرجستان و در چارچوب فعالیت‌های بشردوستانه چهار محکوم ایرانی که دوران محکومیت خود را در زندان‌های گرجستان می‌گذراندند به کشور منتقل شدند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اتهام این افراد قاچاق مواد مخدر، تظاهرات مستانه، درگیری با پلیس می‌باشد. این افراد باید ادامه محکومیت خود را در زندان‌های کشور بگذرانند.

دبیر کار گروه حقوقی و قضایی حمایت از ایرانیان خارج از کشور به هموطنانی که قصد عزیمت به دیگر کشور‌ها را دارند هشدار داد؛ سرزمین دیگر کشور‌ها همانند کشور خودمان عرصه تاخت و تاز و جولانگاه نقض قوانین و مقررات نیست و کشور‌ها اجازه نمی‌دهند امنیت اجتماعی کشورشان عرصه تاخت و تاز مجرمین دیگر کشور‌ها شود. ارتکاب جرم در دیگر کشور‌ها علاوه بر تبعات سنگین مجازات، حیثیت و اعتبار بین المللی کشور را تحت الشعاع قرار می‌دهد و این امی در کشور‌هایی مثل گرجستان مزید بر علت است که متاسفانه نرخ ارتکاب جرم هموطنان در ان کشور بسیار بالاست. دلیل روشن ان هم حداقل انتقال ۱۵۰ محکوم ایرانی از یکسال گذشته از گرجستان به کشور می‌باشد؛ و هنوز ده‌ها زندانی دیگر در آن کشور بسر می‌برند که پرونده اتان در دایره در جریان رسیدگی است یا منجر به حکم نهایی نشده است.

معاون حقوق بر و امور بین الملل وزارت دادگستری کشورمان ضمن تشکر و قدردانی از مقامات کنسولی وزارت امور خارجه، سفیر کشورمان در تفلیس، سازمان هواپیمایی کشوری، حفاظت پرواز، اعضای کمیته انتقال محکومان، پلیس بین الملل، خصوصا آقای عبداللهی اصل مشاور معاونت حقوق بشر و امور بین الملل وزارت دادگستری که در این شرایط سخت و توام با پاندومی کرونا مسئولیت انتقال این محکومان را بر عهده داشته اند ابراز امیدواری کرد که پیشگیری از وقوع جرم و رعایت قوانین و مقررات دیگر کشور‌ها وجهه همت هموطنانی قرار گیرد که به دیگر کشور‌ها سفر می‌کنند.

شایان ذکر است که وزارت دادگستری گرجستان علیرغم فقدان معاهده حقوقی و قضایی بین دو کشور در چارچوب عمل متقابل و اقدام بشر دوستانه محکومان ایرانی را تحویل داده اند.

انتهای پیام/

برچسب ها: وزارت خارجه دادگستری ایران

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: وزارت خارجه دادگستری ایران وزارت دادگستری محکوم ایرانی دیگر کشور ها بین الملل

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۷۹۶۶۴۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اردن حمله شهرک‌نشینان به کاروان‌های کمک‌ها را به شدت محکوم کرد

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از الغد، وزارت امور خارجه اردن امروز چهارشنبه با صدور بیانیه‌ای حمله شهرک‌نشینان تندرو صهیونیست به ۲ کاروان حامل کمک‌های بشردوستانه اعزامی از سوی این کشور برای مردم غزه را به شدت محکوم کرد.

بر اساس اعلام وزارت امور خارجه اردن این ۲ کاروان حامل غذا، آرد و برخی کمک‌های بشردوستانه دیگر بودند و یکی از آن‌ها عازم گذرگاه «کرم ابوسالم» و دیگری نیز برای نخستین بار عازم گذرگاه «ایریز» بود تا از طریق این گذرگاه‌ها وارد نوار غزه بشوند.

وزارت خارجه اردن شکست کابینه رژیم صهیونیستی در تامین امنیت این ۲ کاروان حامل کمک‌های بشردوستانه و دادن اجازه تعرض شهرک‌نشینان به آن‌ها را نقض فاحش تعهدات قانونی این رژیم به عنوان نیروی اشغالگر و تعهدات آن برای ورود کمک‌های بشردوستانه به نوار غزه دانست.

همچنین «سفیان قضاه» سخنگوی رسمی وزارت امور خارجه اردن نیز این تعرض را دلیلی برای تکذیب تمامی ادعاهای کابینه رژیم صهیونیستی در خصوص ارسال کمک‌های بشردوستانه به نوار غزه عنوان کرد و مسوولیت کامل این جنایت را متوجه مقامات این رژیم دانست.

قضاه از جامعه بین‌الملل خواست که موضعی روشن در قبال این جنایت اتخاذ کند و آن را محکوم نماید و رژیم صهیونیستی را به پذیرش تعهدات قانونی خود، تامین امنیت کاروان‌های حامل کمک‌های بشردوستانه اعزامی به نوار غزه و همچنین تامین امنیت سازمان‌های بین‌المللی که این کمک‌ها را دریافت و میان ساکنان این باریکه توزیع می‌کنند مجبور نماید.

کد خبر 6094483

دیگر خبرها

  • اردن حمله شهرک‌نشینان به کاروان‌های کمک‌ها را به شدت محکوم کرد
  • ارمنستان حمله به غیرنظامیان نوار غزه را محکوم کرد
  • زخمی شدن ۴ نفر در برخورد دیزل قطار با واگن در اهواز
  • تصادف کامیون و تیبا در محور گرمسار به سرخه ۶ مصدوم داشت
  • جاسوس آمریکایی به 22 سال حبس محکوم شد
  • محکومیت کارمند آژانس امنیت ملی آمریکا به جرم جاسوسی
  • استقبال وزیر تانزانیایی از انتقال دانش فنی ساخت لوازم خانگی ایرانی
  • اطلاعیه جدید وزارت حمل و نقل عراق درباره انتقال مسافران از اروند رود
  • وضعیت زباله بهشهر پس از ۶۰ سال ساماندهی شد
  • چین معافیت تعرفه‌ای واردات محصولات آمریکایی را تمدید می‌کند