Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار مهر، ولادیمیر الکنو سرمربی سابق تیم ملی ایران در آخرین دوره لیگ جهانی و المپیک ۲۰۲۰ توکیو که پس از ناکامی در المپیک و عدم صعود از مرحله گروهی از هدایت تیم ملی ایران کنار رفت، امروز در یک نشست خبری آنلاین با حضور خبرنگاران شرکت کرد تا به سئوالات آنها پاسخ بدهد.

خبرنگار مهر از الکنو درباره دلیل نوسان در بازی تیم ملی در المپیک یعنی پیروزی مقابل لهستان و شکست مقابل ایتالیا و کانادا و ژاپن پرسشی را مطرح کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سرمربی سابق تیم ملی والیبال ایران در این خصوص گفت: در کل از نظر نتیجه عملکرد منفی بود ولی در بازی با لهستان از نظر روحی و روانی بهتر بودیم.

الکنو با اشاره به باخت تیم ملی در بازی دوم المپیک، افزود: کانادایی ها اجازه بازی به ما ندادند و روز کانادا بود. برابر این حریف بد بازی کردیم و آنها روز خوبشان بود. اما بدترین روز ما در دیدار با ژاپن بود.

سرمربی سابق تیم ملی والیبال که بعد از المپیک راهی روسیه شد و به ایران نیامد، درباره دلیل عدم سفرش به تهران گفت: از همان اوایل همکاری با فدراسیون والیبال گفته بودم که پس از اتمام بازی ها باید برای کارهای شخصی به روسیه بروم. امروز هم که سعی کردم با خبرنگاران صحبت کنم ابتکار خودم بود چون می دانستم خبرنگاران و هواداران منتظر توضیحات هستند.

الکنو تاکید کرد که برگزاری این نشست خبری از راه دور به دو دلیل یعنی کمک به فدراسیون در مسائل مالی و همچنین شیوع کرونا و تسریع در روند پاسخگویی انجام می شود.

«آیا از مشورت مربیان ایرانی در مدت حضورتان در تیم ملی استفاده کردید؟» الکنو در پاسخ به این سئوال اظهار کرد:  از روز اول با کادر فنی و مربیان ایرانی که در سالن حضور داشتند  بر سر مسائل جزئی و بزرگ مشورت می کردم ولی تصمیم نهایی با من بود. این که از بیرون قضاوت شد من با مربیان ایرانی مشورت نداشتم درست نیست. می توانید از آنها بپرسید.

وی درباره دلیل استفاده از مرتضی شریفی در المپیک خاطرنشان کرد: دستم برای انتخاب بازیکنان باز نبود. از روز اول انتخاب محدود بود. با در نطر گرفتن تمام شرایط شریفی بهتر بود و برای همین او را انتخاب کردم.

الکنو در ادامه این نشست خبری بازهم بحث دخالت فدراسیون در تصمیمات فنی را رد و تاکید کرد که فدراسیون والیبال ایران همواره با وی همکاری کرد. وی سپس در واکنش به اینکه انتظار می رفت نتایج بهتری با تیم ملی ایران کسب کند، گفت: این را باید در نطر بگیرید که ۵۰ درصد تیم جوان بود. برای شرکت در مسابقات، این ۵۰ در صد بازیکنان جوان اکثرا در لیگ ایران بازی می کنند.

سرمربی سابق تیم ملی والیبال ایران افزود: اگر آمار و ارقام لیگ روسیه، لهستان و فرانسه و سایر کشورها را نگاه کنید، ۷۰ درصد سرویس های ایرانی موجی متوسط زده می شود ولی وقتی با سرویس های قوی مواجه می شوید در دریافت به مشکل می خورید. باید به آینده و وضعیت لیگ ایران نگاه کنید تا این مشکل حل شود.

وی تصریح کرد: آیا کسی می تواند بگوید بازیکن جوان کم تلاش کرد؟ بازیکنان هرچه توان داشتند، گذاشتند. البته از بازیکنان باتجربه انتظار بیشتری داشتم ولی باز هم آنها کم کاری نکردند. باید به لیگ والیبال ایران نگاه ویژه تری داشته باشید.

خبرنگاری از الکنو به دو اظهانظر جنجالی وی در مدت حضور در تیم ملی ایران اشاره کرد؛ اینکه الکنو پیش از حضور در ایران گفته بود مسائل مالی برایش وسوسه انگیز است و اینکه گفته بود نمی توان از لیمو، رب گوجه فرنگی گرفت. در ادامه این خبرنگار سئوال کرد که آیا شما از پیش می دانستید والیبال ایران نتیجه نمی گیرد و برای پول به تیم ملی آمدید؟

سرمربی سابق تیم ملی والیبال در واکنش به این صحبت ها گفت: اگر مصاحبه را با دقت خوانده باشید گفتم انگیزه اصلی من در ایران، حضور در چهارمین المپیک بوده است. در رابطه با مسائل مالی نیز باید بگویم اگر می گفتم پول مهم نیست دروغ گفته بودم. هر مربی مسائل مالی برایش مهم است ولی انگیزه اصلی من حضور در چهارمین المپیک بود.

الکنو افزود: واقعیت در رابطه با این که گفتم از لیمو نمی توان رب گوجه فرنگی گرفت این است  که در بازی ها دیدید وقتی یک بازیکن نمی تواند توپ سرویس را از روی تور رد کند، نمی تواند مقابل تیم های بزرگ بازی کند. کمر تیم شکست. همه دیدند چقدر در رد کردن توپ روی تور دچار مشکل شدیم. در پاس های دوم هم دچار مشکل شدیم ولی تا حدودی بر طرف کردیم. مشکل اصلی ما سرویس بود.

ادامه دارد…

منبع: پارس فوتبال

کلیدواژه: تیم ملی والیبال تیم ملی والیبال ایران والیبال سرمربی سابق تیم ملی والیبال والیبال ایران تیم ملی ایران مسائل مالی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت parsfootball.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پارس فوتبال» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۷۹۷۰۲۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دانش‌آموزان نابغه ایرانی بر بام والیبال جهان ایستادند

به گزارش خبرگزاری مهر، تیم والیبال دانش‌آموزی ایران که با شش پیروزی پیاپی مقابل اوگاندا، آلمان، بلژیک، هلند، ایتالیا و چین تایپه به فینال رقابت‌های دانش آموزان جهان راه یافته بود، امشب و در ادامه بازی‌های درخشان خود در بلگراد به مصاف آلمان رفت و توانست بار دیگر این حریف خود را شکست داده و با کسب پیروزی سه بر صفر مقابل این تیم اروپایی، قهرمان والیبال دانش‌آموزان جهان شود.

تیم والیبال دانش‌آموزی کشورمان در دست اول ۲۵ بر ۲۱، در دست دوم ۲۵ بر ۱۸ و در دست سوم با نتیجه ۲۶ بر ۲۴ آلمان را مغلوب کرده و در مجموع با نتیجه قاطع سه بر صفر، عنوان قهرمانی مسابقات جهانی را از آن خود کردند.

در این دیدار حسن‌پور سفیر و دیگر اعضای سفارت ایران در صربستان برای تشویق بازیکنان ایرانی به سالن آمده بودند و در کنار دانش‌آموزان نابغه ایرانی، جشن قهرمانی برپا کردند. گفتنی است تیم‌ملی والیبال دانش‌آموزی کشورمان ساعت ۳:۱۵ بامداد روز سه شنبه به ایران بازخواهد گشت.

کد خبر 6091516

دیگر خبرها

  • شگفتی بزرگ: سه قهرمان آسیا حذف شدند
  • رئال مادرید اجازه نداد آب خوش از گلوی بایرن مونیخ پایین برود
  • طلوع کیان:مهمتر از صعود بازیابی چهره معتبر تیم ملی والیبال در عرصه بین المللی است/ بازیکنان غایب اردو عذر موجه ارائه کردند
  • ایران در المپیک پاریس چند ورزشکار دارد
  • آقاپور: می‌توانیم به فینال جام جهانی فوتسال برسیم
  • وعده رییس فدراسیون والیبال به ساحلی‌بازان برای صعود به المپیک
  • تاجگذاری باشکوه والیبال ایران: قهرمان جهان شدیم
  • دانش‌آموزان نابغه ایرانی بر بام والیبال جهان ایستادند
  • نیروهای امنیتی ما در بدترین شرایط اجازه ورود به دانشگاه‌ها را ندارند
  • دانشگاه‌های ایران اجازه ورود نیرو‌های امنیتی به دانشگاه را نمی‌دهد