Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/کرمانشاه سرپرست میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کرمانشاه با منتفی دانستن اجرای تله کابین در دشت کاهو، گفت: مسیر نهایی این پروژه تعیین شده و آن را به وازتخانه ارسال کرده ایم تا پس از موافقت آنها اجرایی شود.

جبار گوهری در گفت و گو با ایسنا، با تاکید براینکه اجرای تله کابین کرمانشاه در حریم محوطه جهانی تاق بستان نخواهد بود، اظهار کرد: باتوجه به اینکه پایه های انتهایی تله کابین در دشت کاهو و محوطه پارینه سنگی بود، مخالفت هایی را برای اجرای آن داشتیم، چرا که به ثبت جهانی شدن تاق بستان لطمه وارد می کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی تصریح  کرد: پیشنهاد تغییر مسیر تله کابین را به شهرداری و سرمایه گذار پروژه دادیم و آنها نیز باتوجه به اینکه این کار برایشان هزینه بردار خواهد بود، مقاومت هایی داشتند.

سرپرست میراث فرهنگی کرمانشاه افزود: در نهایت باتوجه به اینکه امکان اجرای این پروژه در دشت کاهو و محوطه پارینه سنگی به عنوان حریم تاق بستان وجود ندارد، پیشنهاداتی را به شهرداری و سرمایه گذار دادیم که منجر به تعیین مسیر جدید دیگری شد.

وی خاطرنشان کرد: حدود دو هفته پیش طی نامه ای به وزارت میراث فرهنگی مسیر نهایی تعیین شده برای تله کابین را اعلام کردیم که تا به این لحظه جوابی به ما داده نشده و هنوز تصمیمی در وزارتخانه گرفته نشده است.

گوهری از تله کابین به عنوان یک  حرکت توسعه ای و اتفاقی خوب برای شهر کرمانشاه یاد کرد و گفت: ما مانع هیچ حرکت توسعه ای که در بستر قانون باشد، نیستیم و تمام تلاشمان اجرای تله کابین بدون ایجاد مشکل برای ثبت جهانی شدن تاق بستان است.

وی تاکید کرد: برای اجرایی شدن این کار علاوه بر میراث فرهنگی و شهرداری، باید سایر دستگاه های ذیربط همچون محیط زیست و ... نیز هماهنگ باشند و اظهار نظر کنند.

سرپرست میراث فرهنگی کرمانشاه در خاتمه گفت: تلاش ما این خواهد بود که کاری کنیم که آیندگان نیز از آن منتفع شوند، نه اینکه میراث داران خوبی برای آنها نباشیم.

انتهای پیام     

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی فرهنگی و هنری تله کابین كرمانشاه تاق بستان میراث فرهنگی میراث فرهنگی تله کابین تاق بستان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۷۹۷۰۷۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کلنگ احداث هتل و تله‌کابین خوشاکو ارومیه به زمین زده شد

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی آذربایجان‌غربی در مراسم کلنگ‌زنی هتل و تله‌کابین خوشاکو ارومیه گفت: این پروژه دارای یک خط تله‌کابین به طول یک هزار و ۳۰۰ متر و یک هتل با ۷۰ تخت اقامتی است که افتتاح آن در توسعه گردشگری آذربایجان‌غربی تاثیر مهمی خواهد داشت.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از آذربایجان‌غربی، با حضور معاون امور مجلس، حقوقی و استان‌ها وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی پروژه احداث هتل و تله‌کابین خوشاکو ارومیه کلنگ‌زنی شد.

مرتضی صفری امروز _سه‌شنبه یازدهم اردیبهشت_ در این مراسم که با حضور مقامات استانی و کشوری برگزار شد، اظهار کرد: این پروژه در راستای توسعه مسیر گردشگری سبز سرو_اشنویه اجرا می‌شود.

وی افزود: این پروژه دارای یک خط تله‌کابین به طول یک هزار و ۳۰۰ متر و یک هتل با ۷۰ تخت اقامتی است که افتتاح آن در توسعه گردشگری آذربایجان‌غربی تاثیر مهمی خواهد داشت.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی آذربایجان‌غربی گفت: نزدیکی به مرز بین‌المللی سرو و وجود جاذبه‌های تاریخی و گردشگری آبشارهای سوله‌دوکل و سلوک، پیست اسکی خوشاکو، آب گرم هفت‌آباد و … از جمله ظرفیت‌های سیلوانا برای توسعه گردشگری است.

کد خبر 749513

دیگر خبرها

  • افتتاح هتل و آغاز اجرای تله کابین خوشاکو در ارومیه
  • برگزاری جشنواره‌های ویژه گردشگری در اردبیل برنامه‌ریزی می‌شود
  • کلنگ‌زنی احداث هتل و تله‌کابین خوشاکو در روز افتتاح هتل ۲ ستاره در ارومیه
  • کلنگ احداث هتل و تله‌کابین خوشاکو ارومیه به زمین زده شد
  • برنامه ریزی برای ساماندهی گذر قدیمی جلوخان
  • پروژه تله کابین تاق بستان در وزارت میراث فرهنگی در حال بررسی است
  • آغاز پیگیری‌ها برای راه اندازی رشته گردشگری و میراث فرهنگی در دانشگاه رازی
  • تله‌کابین می‌تواند به رونق گردشگری کرمانشاه کمک کند
  • دریافت تسهیلات درجاسازی واحد‌های فرسوده روستایی واقع در حریم ممنوعه میراث فرهنگی
  • اجرای پروژه‌های گردشگری با بیش از ۲۰ همت سرمایه‌گذاری