Web Analytics Made Easy - Statcounter

نرگس عسگری امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در شهرکرد در خصوص واکسیناسیون معلولان، گفت: واکسیناسیون ۱۲ هزار معلولان شدید و خیلی شدید آغاز شده و زمان و تاریخ تزریق واکسن طبق شرایط ثبت نام به افراد داده می‌شود و همچنین افرادی که وابسته به تخت هستند و امکان حضور در محل‌ها را ندارند در مرحله دوم با همکاری بسیج جامعه پزشکی و اورژانس در منزل واکسینه می‌شوند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 مدیرکل بهزیستی چهارمحال و بختیاری افزود: معلولان و سالمندان مراکز نگهداری نیز کامل واکسینه شدند و هر دو دز را دریافت کرده‌اند و اکنون با توجه به شرایط قرنطینه و اوضاع بد کرونا شرایط خوبی را در مراکز داریم. 

اختصاص ۱۰ درصد از درآمد شهری به مناسب‌سازی

 وی ادامه داد: مناسب‌سازی ویژه معلولین عملکرد همه دستگاه‌ها است اما بهزیستی چون بیشترین برخورد با معلولان را دارد به عنوان دبیر کمیته مناسب‌سازی شناخته شده و مسئول این کمیته نیز معاون عمرانی استاندار است که همه ادارات موظف هستند ۱۰ درصد درآمد شهری را برای مناسب‌سازی استفاده کنند که می‌طلبد شهرداری‌ها این مبالغ را با نظارت بهزیستی مصرف کنند.

عسگری بیان کرد: در آخرین جلسه مناسب‌سازی تصویب شد هر استان یک شهری را به عنوان پایلوت انتخاب کند تا در عرض سه سال یعنی تا ۱۴۰۲ یک شهر با استاندارهای کامل مناسب‌سازی و به عنوان شهر بدون مانع معرفی شود که در این استان شهر فرخشهر انتخاب شد.

وی افزود: برای انجام این ماموریت ۲۵۰ میلیارد تومان اختصاص داده شد که در این شهر مرحله به مرحله هر سه ماه یکبار نوع فعالیت‌ها بازرسی می‌شود تا طرح جامعی از شهر بدون مانع تهیه شود و این دستورالعمل به همه شهرها ارسال شده تا متناسب با همین دستورالعمل فعالیت مناسب‌سازی در استان ادامه یابد.

ساخت هشت هزار مسکن برای معلولان

مدیرکل بهزیستی اظهار کرد: در پایان سال گذشته دستورالعمل مسکن برای خانواده‌های دو معلول پرداخت ۱۴۰ میلیارد تومان بلاعوض بود که از طریق بهزیستی، بنیادمستضعفان و جانبازان تامین می‌شد که این قرارداد در سال جاری با تفاهم‌نامه فرمان اجرایی امام به ساخت هشت هزار واحد مسکونی در سطح کشور تغییر کرد که هنوز سهمیه استان مشخص نشده و اولویت با خانواده‌های دو معلول یا چند معلولی است.

وی افزود: مبلغ پرداختی به خانواده‌های تک معلول به منظور خرید مسکن در سال گذشته حدود ۱۰ میلیون بلاعوض بود که امسال به ۵۰ میلیون تومان و برای ایتام ۵۰ میلیون بود که امسال به ۱۰۰ میلیون تومان رسیده است.

عسگری گفت: همچنین مبالغی به عنوان اجاره‌بهای مسکن به خانواده‌های تحت پوشش بهزیستی مناسب با شهری که در آن زندگی می‌کنند به صورت بلاعوض داده می‌شود، و طرح‌هایی با کمک قرارگاه خاتم در روستاها و مناطق خاص برای ساخت منزل اجرا می‌شود که در هفته بهزیستی ۹۳ منزل در قالب‌های مختلف تحویل شده و مابقی مساکن به مرور به معلولان و سالمندان داده می‌شود.

تعهد تحویل ۶۷۶ مسکن به جامعه هدف بهزیستی در سال جاری

وی ادامه داد: تعهد پرداخت مسکن به جامعه هدف در سال گذشته ۸۸۰ بود که توانستیم ۹۷۸ مسکن تحویل دهیم و تعهد امسال ۶۷۶ مسکن می‌باشد اما چون یک‌سری تسهیلات شناور هستند و ما معمولاً بیشتر از ۱۰۰ درصد این اعتبارات را جذب می‌کنیم پیش‌بینی می‌شود امسال نیز تعداد بیشتری مسکن تحویل داده شود. 

عسگری به مراقبت‌های درون ‌منزلی از معلولان اشاره کرد و افزود: قبلاً تیم‌های مراقبتی در منزل به صورت سیار برای جامعه هدف مشغول فعالیت بودند که خدمات پزشکی و مراقبت‌های ویژه را به آن‌ها ارائه می‌دادند اما به دلیل شیوع ویروس کرونا و به منظور مراقبت بیشتر از این افراد در شرایط قرمز و نارنجی این گونه خدمات تعطیل و در شرایط دیگر به منظور حفظ سلامت جامعه هدف به صورت محدودتر انجام می‌شود.

وی در رابطه با نوع تسهیلات ارائه شده به جامعه هدف بهزیستی بیان کرد: تسهیلات خود اشتغال‌زایی به میزان ۵۰ میلیون تومان با سود ۴ درصد، خدماتی در قالب طرح‌های زنجیره امید برای مددجویانی که نیاز به جراحی چشم و قلب و ... دارند که این افراد به بیمارستان‌های معتبر در تهران معرفی و هزینه عملشان پرداخت می‌شود، همچنین کمک‌های بلاعوض برای درمان، زندگی و تأمین وسایل توانبخشی از جمله ویلچر تشک مواج و ... در اختیار مددجویان قرار می‌گیرد.

انتهای پیام/68039

منبع: فارس

کلیدواژه: مدیرکل بهزیستی چهارمحال و بختیاری مسکن معلولان جامعه هدف جامعه هدف داده می شود مناسب سازی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۷۹۸۰۹۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بزرگترین طرح نوسازی شالیزارهای مازندران درآمل نیمه خرداد تحویل می‌شود

ایسنا/مازندران سرپرست سازمان جهاد کشاورزی مازندران، از تحویل فاز نخست طرح تجهیز، نوسازی و یکپارچه سازی شالیزارهای روستای «بزمینان» شهرستان آمل که یکی از بزرگترین طرح‌های امسال استان تا قبل از نیمه دوم خرداد به شالیکاران این روستا خبر داد.

بابک مومنی امروز درحاشیه بازدید از روند اجرای این طرح به خبرنگار ایسنا گفت، این طرح حدود درسطح ۱۶۹ هکتار از شالیزارهای روستای «بزمینان» شهرستان آمل درحال اجرا است و از نظر میزان سطح درحال اجرا درسال جاری، به عنوان بزرگترین طرح استان محسوب می‌شود.

وی افزود: اجرای این طرح دربخش عملیات خاکی آن بیش از ۷۵ درصد پیشرفت کاری دارد و درحال اجرا است.

سرپرست سازمان جهاد کشاورزی مازندران با اشاره به اینکه برای کشت نشاء درسال جاری تمام تلاش پیمانکار و نیز پیگیری جهاد کشاورزی برای تحویل به موقع حداقل تا نیمه خرداد است، تصریح کرد: جای نگرانی برای کشاورزان برای کشت نشاء برنج وجود ندارد، هرچند قبول داریم که تاخیر دراین بخش وجود داشته است.

بهمنی ادامه داد: برای شن‌ریزی و ایجاد جاده بین مزارع نیز پس از برداشت شالی به عنوان تعهد پیمانکار انجام خواهد شد.

وی، تامین نشدن به موقع اعتبار با توجه به شرایط خاص اعتباری کشور را از دلایل اصلی تاخیر دراجرای به موقع تحویل طرح تجهیز، نوسازی و یکپارچه سازی شالیزارهای روستای «بزمینان» آمل اعلام کرد.

سرپرست سازمان جهاد کشاورزی مازندران، اجرای طرح تجهیز، نوسازی و یکپارچه سازی شالیزارها به عنوان یکی از مهمترین طرح‌های زیرساختی بخش کشاورزی اعلام کرد و گفت: این طرح با هدف ارتقاء بهره‌وری و اصلاح زیرساخت‌های عرصه کشت و کار و فراهم شدن توسعه بخش مکانیزاسیون در شالیزارها اجرا می‌شود.

مازندران دارای حدود ۲۱۵ هزارهکتار شالیزار است که کمتر از یک سوم آن تاکنون طرح نوسازی و یکپارچه سازی شالیزار اجرا شده است.

این استان با تولید سالانه حدود یک میلیون تن برنج سفید، ۴۴ درصد برنج مورد نیاز کشور را تولید و از این نظر رتبه نخست تولید این محصول را دارا است.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • شهرداری قزوین اقدام عملی برای مناسب‌سازی شهر انجام نداد
  • شهرداری قزوین قدمی برای مناسب‌سازی شهر برنداشت
  • ساخت ۵۲۵۰ واحد نهضت ملی مسکن در آذربایجان شرقی
  • خانواده ۵ معلولی در دشتستان صاحب خانه می‌شوند
  • همه ارکان دولت درگیر طرح نهضت ملی مسکن/ جهادگران پای کارند
  • سن مناسب برای انجام تست دیابت
  • آموزش؛ حلقه مفقوده در دیابت/ سن مناسب برای انجام تست دیابت
  • سفر معنوی حج فرصتی مناسب برای ترویج وحدت جامعه اسلامی است
  • بزرگترین طرح نوسازی شالیزارهای مازندران درآمل نیمه خرداد تحویل می‌شود
  • ۸۹۰ ورزشکار معلول زنجانی در رشته‌های مختلف ورزشی فعالیت می‌کنند