Web Analytics Made Easy - Statcounter

سرهنگ مصطفی ملکی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در زنجان؛ با گرامی‌داشت هفته امر به معروف و نهی از منکر، اصل مترقی امر به معروف و نهی از منکر را از اصول اصلی جامعه‌سازی و جامعه‌پردازی اسلام دانست و اظهار کرد: از خصوصیات جامعه حرکت، تنوع و تکثر در موضوعات مختلف است.

فرمانده سپاه ناحیه ماهنشان گفت: برای اینکه بتوان هم به تنوع طلبی و به سلایق مختلف ارتباط معقولی ایجاد کرد، می‌بایست ارزش‌های الهی را در جامعه، بزرگ و شفاف طرح کرد و برای زدودن ابهام در عامل بودن افراد جامعه به آن، ضمن تشریح فلسفه و هویت وجودی ارزش، ثمرات اجرایی آن را تشریح و به نمایش گذاشته شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

دبیر ستاد اجرایی امر به معروف و نهی از منکر شهرستان ماهنشان با اشاره به ویژگی‌های عصر رسانه گفت: عرصه جنگ و مبارزه امروز، عرصه تحمیل اراده‌ها با استفاده از ابزار‌های اقناعی رسانه‌ها است و دشمن تلاش می‌کند با روش‌های خود نظیر کم اهمیت جلوه دادن شعائر دینی، فزاینده نشان دادن فساد و اکثریت جلوه دادن کسانی که معتقد نیستند ارزش‌های خود را بر جامعه حاکم کند.

ملکی علاج غلبه بر دشمنان در فضای رسانه را «امر به معروف و نهی از منکر» دانست و افزود: تنها این اصل است که می‌تواند جامعه را از بی تفاوتی و بی تحرکی نجات داده و همچون طبیبی دلسوز به مداوای بیماری‌های اجتماعی بپردازد و از کج روی و انحراف جلوگیری کند.

وی وظایف افراد متدین و مومن جامعه در احیای ارزش‌های الهی را مهم دانست و تاکید کرد: جبهه‌سازی نیز با امر به معروف و نهی از منکر برای مومنین محقق خواهد شد چرا که بر اساس حدیثی از امیرالمومنین علیه السلام کسی که امر به معروف کند، به مؤمنان پشت‌گرمی می‌دهد.

فرمانده سپاه ناحیه ماهنشان با تقدیر از مومنان و ارادتمندان حضرت سیدالشهدا (ع) که با برگزاری مجالس و محافل یاد و نام اهل بیت و ائمه اطهار را گرامی می‌دارند، گفت: این از الطاف اهل بیت بر ما است که با محبت ایشان رشد می‌کنیم و با یاد آن‌ها و ذکر مصائب آن‌ها سعی می‌کنیم همانند آن‌ها در میدان‌های مبارزه و کار برای خداوند متعال حاضر باشیم.

وی در پایان توجه جدی بر احساس مسؤولیت اجتماعی، بی‌تفاوت نبودن در برابر جاری شدن ارزش‌های الهی در جامعه، امر به معروف و نهی از منکر، تعاون بر خیر و نیکوکاری، را از ارزش‌های اصلی و ذاتی نهضت عاشورا دانست که می‌بایست از آن‌ها بهره برده و جامعه را بسوی فلاح و رستگاری ارتقا دهیم.

انتهای پیام/۷۳۰۲۱/ق

منبع: فارس

کلیدواژه: امر به معروف و نهی از منکر مصطفی ملکی امر به معروف و نهی از منکر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۷۹۸۱۲۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پلیس علیه تبلیغ‌کنندگان سلاح در فضای مجازی

رییس پلیس فتا فراجا از آغاز طرح عملیات پلیس فتا بر علیه تبلیغ کنندگان فروش سلاح و مهمات و ترویج کنندگان خشونت در فضای مجازی طی سال جاری خبر داد.

به گزارش مهر، سردار وحید مجید رئیس پلیس فتا فراجا گفت: در جهت پاکسازی و ارتقای امنیت فضای مجازی دو طرح عملیاتی ویژه پلیس فتا بر علیه تبلیغ کنندگان و فروشندگان سلاح، مهمات و اقلام ممنوعه و همچنین مقابله با پدیده ترویج خشونت و اراذل و اوباش در فضای سایبر در حال اجرا است.

این مقام ارشد سایبری خبر داد: در این راستا ۳۴ کار گروه ویژه عملیاتی و اطلاعاتی در خصوص رصد تارنما‌های مجرمانه و شناسایی مجرمان این دو حوزه که همواره پاکسازی و امنیت آن مورد درخواست هموطنان است، شروع به اجرای طرح کرده‌اند.

وی ادامه داد: بر اساس تجزیه، تحلیل و رصد‌های صورت گرفته در فضای مجازی بیش از ۹۰ درصد تبلیغات فروش و واگذاری سلاح، مهمات، افشانه و شوکر الکتریکی صرفاً یک ترفند کلاهبردارانه از سوی مجرمان سایبری به جهت کلاهبرداری مالی از متقاضیان محسوب می‌گردد و در حقیقت این افراد کلاهبردار هیچ گونه اقلامی نظیر سلاح، مهمات و ... به درخواست کنندگان واگذار نخواهند کرد.

رئیس پلیس فتا فراجا با تاکید بر عزم جدی پلیس فتا در برخورد با این دو پدیده مخل امنیت و آرامش هموطنان در فضای مجازی؛ از کاربران خواست: ضمن مشارکت با پلیس فتا در پاکسازی فضای مجازی در صورت مشاهده موارد مشکوک و مجرمانه موضوع را از طریق شماره تلفن ۰۹۶۳۸۰ به پلیس فتا گزارش کنند.

دیگر خبرها

  • فیلم پربـازدید فضای مجازی؛ سخنرانی اقتصادی رئیسی در جنوب تهـران!
  • بهترین زمان برای نهادینه کردن فرهنگ عفاف و حجاب دوران کودکی و نوجوانی است
  • دفاع جوان کاشمری از ۳ دختر نوجوان در مقابل اراذل‌واوباش
  • ستاره زن شبکه‌های مجازی به ضرب گلوله کشته شد
  • حمله سگ ولگرد به پسر بچه ۱۲ ساله در کرج
  • پلیس علیه تبلیغ‌کنندگان سلاح در فضای مجازی
  • عضو کانال‌های فضای مجازی صداوسیمای گلستان شوید
  • ضربه چاقو به جوان کاشمری به دلیل حمایت از چند دختر در برابر ۳ مزاحم
  • سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در خط مقدم جنگ نرم
  • سوژه جدید فضای مجازی؛ اشک‌های سردار رادان در قم بعد از یک شعار! | فیلم