Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-04-28@00:44:26 GMT

خواب عمیق اما گران مصالح ساختمانی در بیرجند

تاریخ انتشار: ۲۱ مرداد ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۷۹۸۳۳۹

خواب عمیق اما گران مصالح ساختمانی در بیرجند

گرو استان‌ها- در حالی مصالح ساختمانی در سه ماه نخست امسال بین ۳۰ تا ۴۵ درصد افزایش یافته است که در بیشتر محصولات مانند آهن و گچ بازار در رکود است و گویی به خواب عمیق فرو رفته است. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از بیرجند ، می‌گویند هر انسانی به آرزو و یا به عبارتی همان امید زنده است که یکی از این آرزوها تامین مسکن و سرپناه است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اگر تا سالیان گذشته زوج‌های جوان یکی از دغدغه‌هایشان تامین مسکن است اما از سال‌های گذشته یا در چند سال اخیر تامین مسکن برای مردم به رویایی دست نیافتنی تبدیل شده است.

رویایی که برای رسیدن به آن یک عمر هم تلاش کنند شاید دستشان به آن نرسد اما تاکنون بارها از گرانی مسکن در خبرگزاری تسنیم در بیرجند گزارش منتشر شده است و تلاش داریم در این گزارش سری به بازار مصالح ساختمان بزنیم تا آخرین وضعیت را جویا شویم.

در بین روز به سختی می‌توانی در خیابان‌های بیرجند گام برداری آنقدر تیغ آفتاب بر زمین می‌تابد که تحملش آن هم با ماسک سخت‌تر می‌شود به نخستین مصالح ساختمانی می‌رسم فروشنده در حالی که پشت میز نشسته و سرگرم روزنامه خواندن است می‌گوید: بازار مصالح ساختمانی روزهای خوبی ندارد و این بازار هم مانند دیگر بازارها روزهای کساد خود را طی می‌کند.

  بازار مصالح ساختمانی در رکود است  

وی افزود: با وجود اینکه از ابتدای سال بارها شاهد افزایش قیمت بودیم اما بازار در رکود است. 

یکی از شهروندان بیرجندی هم که برای خرید سیمان آمده بود به خبرنگار ما گفت: بازار مصالح ساختمانی که از سال گذشته روزهای پر نوسانی را پشت سر گذاشته در حال حاضر به دلیل افزایش کرایه‌های حمل بار، برخی مصالح ساختمانی هم گران شده و ساختمان سازی به ندرت انجام می‌شود چرا که آهن هم گران است. 

نایب رئیس اتحادیه مصالح ساختمانی بیرجند نیز به خبرنگار ما گفت: متاسفانه به واسطه گرانی‌های مختلف از جمله در کرایه حمل بار،گران شدن مصالح ساختمانی را هم از ابتدای سال شاهد بودیم.

دهک‌های متوسط به بالا هم دیگر توان خرید مسکن ندارند/ دست‌ پنهان دلالان در افزایش نرخ مصالح ساختمانی زیرساخت کارت مصالح ساختمانی فراهم شد؛ صدور کارت‌های 50 تا 100 میلیون تومانی برای سازندگان

چاجی با بیان اینکه قیمت مصالح ساختمانی در بازار استان در سه ماه نخست امسال حداقل 30 و حداکثر 50 درصد افزایش قیمت داشت افزود: گران شدن هزینه حمل و نقل، گران شدن هزینه کارگری و افزایش هزینه‌های کارخانه‌ها از علل مهم افزایش قیمت است.

وی ادامه داد: افزایش هزینه‌های کارگری هم بر گران شدن مصالح ساختمانی در سه ماهه امسال تاثیر گذاشت و از ابتدای سال در سه ماه سه مرحله افزایش قیمت در مصالح ساختمانی داشتیم که به طور میانگین قیمت مصالح ساختمانی مانند گچ، سیمان و سنگ افزایش قیمت داشته است و در شرایط فعلی هم بازار این محصولات در رکود و خریدار بسیار کم است.

نایب رئیس اتحادیه آهن در بیرجند ما با اشاره به رکود در بازار آهن گفت: گویا قرار نیست تکان بخورد و در این شرایط از یک ماه گذشته محصولاتی اعم از تیرآهن، میلگرد، نبشی، قوطی و غیره افزایش قیمت 20 درصدی هم دارد.

  یکی از دلایل افزایش قیمت آهن در این روزها قطع برق است  

چهکندی‌نژاد افزود: برخی‌ها می گویند یکی از دلایل افزایش قیمت آهن در این روزها قطع برق است اما من معتقدم این موضوع نباید تا این میزان تاثیرگذار باشد چرا که تولیداتی که از قبل موجود بوده است نباید کمبود جنس را رقم بزند.

وی  در پاسخ به این سوال که پیش بینی‌ها از وضعیت بازار آهن چیست، اظهار کرد: متاسفانه تا زمانی که شیوه توزیع فولاد در بالا دست و کلان کشور درست و نظارت‌های قوی نباشد، اوضاع بهبود نمی یابد و باید نظارت‌ها قوی باشد و از کارخانه تا بازار را در بر بگیرد.

نایب رئیس اتحادیه آهن در بیرجند با اشاره به این که هر شاخه آهن 14 به قیمت 2 میلیون و 750 هزار تومان و آهن 16 بالغ بر 3 میلیون و 900 هزار تومان در بازار قیمت می شود، افزود: پروفیل تا چندی قبل کیلویی 24 هزار تومان بود و حالا 28 هزار و 500 تومان و میلگرد 15 هزار تومانی 19 هزار تومان قیمت دارد.

انتهای پیام/254/ح

منبع: تسنیم

کلیدواژه: مصالح ساختمانی بازار مصالح افزایش قیمت هزار تومان سه ماه گران شدن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۷۹۸۳۳۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ورود صندوق ملی مسکن به بازار خرید سیمان از طریق بورس

به گزارش خبرگزاری مهر، محمدرضا مهدیار اسماعیلی رئیس هیأت عامل صندوق ملی مسکن از ورود این صندوق به بازار خرید سیمان از طریق بورس در آینده نزدیک خبر داد، گفت: در ادامه حمایت‌های این صندوق از سازندگان مسکن، پس از اجرایی شدن خرید فولاد در سال گذشته، امسال خرید سیمان به منظور تزریق به پروژه‌های مسکن کشور در برنامه صندوق ملی مسکن قرار دارد.

رئیس هیأت عامل صندوق ملی مسکن کاهش قیمت مصالح برای سازندگان با حذف واسطه‌ها و افزایش سرعت پیشرفت پروژه‌های طرح نهضت ملی مسکن را دستاوردهای مهم ورود این صندوق به عرصه خرید مصالح ساختمان سازی عنوان کرد و افزود: علاوه بر این با خریدهایی که به صورت عمده با حجم بالا و به صورت نقد از طریق بورس صورت می‌گیرد، از تولیدکنندگان داخلی مصالح ساختمانی هم حمایت می‌شود.

وی در ادامه تصریح کرد: فولادهای خریداری شده در سال گذشته توسط این صندوق به زودی به پروژه‌های مسکن در نقاط مختلف کشور تزریق خواهد شد. بر اساس مصوبه هیئت امنای صندوق ملی مسکن در اجرای تبصره‌های ۱ و ۲ ماده ۱۳ قانون جهش تولید مسکن به این صندوق اجازه داده شده تا نسبت به خرید سیمان و فولاد از طریق بورس کالا یا سایر طرق مصوب در شورای‌عالی مسکن اقدام کند.

کد خبر 6090244 زهره آقاجانی

دیگر خبرها

  • ورود صندوق ملی مسکن به بازار خرید سیمان از طریق بورس
  • سیگنال مهم دبی و عربستان به دلار تهران
  • روند نزولی قیمت دلار در بازار آزاد سرعت گرفت
  • روز حساس برای سکه‌ بازان؛ شرط مهم برای کاهش قیمت سکه
  • دلارهای خانگی روانه بازار شدند | روند نزولی قیمت دلار در بازار آزاد سرعت گرفت
  • کاهش قیمت طلا در بازار جهانی فلزات گران بها
  • پیش‌بینی قیمت‌ها در بازار خودرو؛ وارداتی‌ها گران‌تر می‌شوند؟!
  • استفاده از بتن حاوی گرافن در آمریکا
  • پیاز این‌گونه ۱۵۹۸ درصد گران شد/ تغییر ۱۵۴۰ درصدی قیمت گوشت در ۷ سال گذشته
  • جنجال در منطقه میانکاله؛ ممانعت محیط بانان از ورود مصالح ساختمانی