Web Analytics Made Easy - Statcounter

فرمانده قرارگاه پدافند زیستی امام رضا (ع) ارتشبا اشاره به آماده باش ۱۰۰ درصدی نیرو‌های بهداشتی و درمانی ارتش و افزایش حداکثری تخت‌ها و بخش‌های ۳۰ بیمارستان ارتش در کشور و استفاده از ظرفیت اماکن، مساجد و ورزشگاه‌ها برای ایجاد نقاهتگاه و مراکز واکسیناسیون، از بستری ۲۷ هزار بیمار در بیمارستان‌های ارتش خبرداد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

خبرگزاری میزان - بنا به اعلام روابط عمومی ارتش، امیر دریادار حبیب‌الله سیاری، گفت: در پی فرمان فرماندهی معظم کل قوا (مدظله‌العالی) و به دنبال دستور فرمانده کل ارتش جمهوری اسلامی ایران و با نگرش به ضرورت کنترل فوری بیماری کرونا و همکاری با بخش کشوری، ۱۴ دستور به نیرو‌های زمینی، پدافند هوایی، هوایی و دریایی ارتش ابلاغ شد.
وی افزود: آماده باش ۱۰۰ درصدی نیرو‌های بهداشتی و درمانی، به کارگیری نیرو‌های وظیفه در مراکز ارائه خدمات کرونا اعم از بیمارستان‌ها و درمانگاه‌های مرجع کرونا، به کارگیری نیرو‌های بهداشت و درمان در حال آموزش رزم مقدماتی رشته‌های پزشکی عمومی کارشناس بیهوشی پرستار و کارشناس بهداشت در بیمارستان‌ها و افزایش حداکثری تخت‌ها و بخش‌های ۶ بیمارستان تهران و ۳۰ بیمارستان ارتش در شهرستان‌ها از جمله دستوراتی بود که به نیرو‌ها ابلاغ شد.
فرمانده قرارگاه پدافند زیستی امام رضا (ع) ارتش، ایجاد فضای نقاهت‌گاهی با استفاده از تمام فضا‌های بیمارستان‌ها جهت بستری بیماران با شدت بیماری ضعیف تر، لغو پذیرش و جراحی بیماران الکتیو، آمادگی آزمایشگاه رادیولوژی به طور شبانه روزی جهت ارائه خدمات به بیماران کرونایی، گسترش مراکز واکسیناسیون با همکاری بهداشت کشوری، آمادگی ایجاد نقاهتگاه‌های مشترک در سطح شهر‌ها با همکاری دانشگاه‌های علوم پزشکی استان‌ها و آمادگی تمامی سامانه‌های سیار جهت افزایش پذیرش ظرفیت بیماران درون‌سازمانی و کشوری برابر در خواست ستاد‌های مقابله با کرونا و صدور امریه از قرارگاه را دستوراتی عنوان کرد که به نیرو‌ها ابلاغ شده است.
وی اضافه کرد: ساماندهی و بسیج همه توان قابل ارائه نیرو‌ها در حوزه کرونا، استفاده از ظرفیت اماکن و مساجد و ورزشگاه‌ها برای ایجاد نقاهتگاه و مراکز واکسیناسیون، افزایش تولید و ماسک و مواد ضدعفونی کننده، همکاری نزدیک و تنگاتنگ با تمام مسئولان بهداشت و درمان استان‌ها و شهرستان‌های حوزه استقرار یگان‌های تابعه ارتش و اجرای کامل و دقیق و نظارت و شیوه نامه‌های بهداشتی صادره قرارگاه از آغاز تا امروز از دیگر دستورات ابلاغی به نیرو‌های چهارگانه ارتش جمهوری اسلامی ایران بود.
سیاری افزود: با تدابیر انجام شده به دنبال پیام فرماندهی معظم کل قوا و دستورات قرارگاه پدافند زیستی ستاد کل نیرو‌های مسلح با ایجاد ظرفیت‌های جدید و استفاده از همه فضا‌های بیمارستانی ارتش، توان بستری مضاعف شده به طوری که تا دو برابر امکان بستری افزایش خواهد یافت.
فرمانده قرارگاه پدافند زیستی امام رضا (ع) ارتش با اشاره به بخشی از اقدامات انجام شده توسط ارتش جمهوری اسلامی ایران از ابتدای ورود ویروس کرونا به کشور، خاطرنشان کرد: ۳۸ بیمارستان ارتش در تهران و سراسر کشور با اختصاص ۳ هزار تخت به بیماران کرونایی، از ابتدای پیدایش این ویروس منحوس به ارائه خدمت می‌پردازند و تعداد ۲۷ بخش جدید نیز در دوران کرونا راه‌اندازی شده است.
وی افزود: تاکنون، ۲۷ هزار بیمار در بیمارستان‌های ارتش بستری شده است، ۷ بیمارستان صحرایی دایر شده و ۶ مرکز واکسیناسیون نیز در سطح کشور برای واکسیناسیون هموطنان عزیزمان اختصاص یافته و بیش از ۱۲۹ هزار دوز واکسن توسط بهداشت و درمان ارتش به مردم تزریق شده که با گسترش مراکز واکسیناسیون سرعت بیشتری گرفته است.
فرمانده قرارگاه پدافند زیستی امام رضا (ع) ارتش ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدای سلامت و تجلیل از کادر درمان کشور و ارتش جمهوری اسلامی ایران، اظهار داشت: ارتش در راستای مقابله با ویروس کرونا، ۱۵ شهید سلامت نیز تقدیم کرده است.   بیشتربخوانید: مدعیان حقوق بشر پاسخ دهند چرا گروهک نفاق را از لیست گروهک‌های تروریستی خارج کردند سردار عبداللهی: بیمارستان ۱۲۸ تخت‌خوابی سیار در بندرعباس برپا می‌شود افتتاح بیمارستان ۶۰ تخت‌خوابی تنفسی دائمی در زاهدان نماینده ولی‌فقیه در سازمان بسیج: گروهک تروریستی نفاق روسیاه تاریخ است موشک «کروز قادر»؛ شکارچی کشتی‌های متجاوز دشمن سفیر پیشین ایران در افغانستان: طالبان برای ساختن نیامده است

 

انتهای پیام/

برچسب ها: ارتش حبیب الله سییاری کرونا

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: ارتش کرونا ارتش جمهوری اسلامی ایران مراکز واکسیناسیون نیرو های بهداشت بیمارستان ها نیرو ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۷۹۸۳۵۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بهره‌برداری از طرح بهداشتی و درمانی در اسفراین

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما‌ی خراسان شمالی؛ خانه بهداشت روستای ادکان با زیر بنای ۷۵ متر مربع و با اعتباری بالغ بر یک میلیارد و ۵۲۰ میلیون ریال، خانه بهداشت روستای گورپان با زیر بنای ۷۵ مترمربع و با اعتباری بالغ بر یک میلیارد و ۵۲۰ میلیون ریال، خانه بهداشت روستای ایرج با زیر بنایی ۸۵ متر مربع و با اعتباری بالغ بر یک میلیارد و ۷۰۰ میلیون ریال و خانه بهداشت روستای سارمران با زیر بنای ۸۵ مترمربع و با اعتباری بالغ یک میلیارد و ۷۰۰ میلیون ریال از محل اعتبارات استانی، محرومیت زدایی و سفر ریاست‌جمهوری تامین و پرداخت شده است.

دیگر خبرها

  • کلنگ زنی و افتتاح پروژه‌های بهداشتی و درمانی خراسان شمالی با حضور معاون وزیر بهداشت
  • بهره‌برداری از طرح بهداشتی و درمانی در اسفراین
  • ساخت پایگاه سلامت در محله تاریخی کهنه‌دژ سمنان آغاز شد
  • واکسیناسیون موثرترین مداخله بهداشتی برای ارتقاء سلامت
  • افزایش شمار پیکر‌های بیرون کشیده شده از گور جمعی بیمارستان ناصر
  • افزایش شمار پیکرهای بیرون کشیده شده از گور جمعی بیمارستان ناصر
  • توسعه فضاهای بهداشتی و درمانی در شهرستان اردبیل در دست اقدام است
  • توسعه فضا‌های بهداشتی و درمانی اردبیل در اولویت قرار دارد
  • توسعه فضاهای بهداشتی و درمانی اردبیل در اولویت قرار دارد
  • تخصیص اعتبار برای مسکن نیرو‌های مسلح