Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه استان‌ها- استاندار خراسان جنوبی گفت: در زمینه بهره برداری از ظرفیت‌های معدنی استان باید بتوانیم با فرآوری محصولات معدنی زمینه اشتغالزایی و ارزش افزوده بیشتر را ایجاد کنیم. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از بیرجند، حمید ملانوری ظهر امروز در ستاد توسعه خاوران، حضور بخش خصوصی را مایه روشنایی جلسات ستاد توسعه خاوران عنوان کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی اظهار کرد: تلاش ما بر این است که  در قالب این نشست‌ها، فرش قرمز واقعی را برای سرمایه گذاران بخش خصوصی پهن کنیم تا آنها  بتوانند بهتر فعالیت کنند و با هم افزایی مثبت  بین کمیته‌ها  و دستگاه‌های مرتبط با بحث‌های اقتصادی و توسعه ای در ستاد توسعه خاوران، می توان به توسعه همه جانبه، پایدار و متوازن  استان خوش بین بود.

استاندار خراسان جنوبی ادامه داد: همانطور که در اهداف و دستورالعمل‌های  ستاد توسعه خاوران آمده، پایه و اساس کار در این ستاد بر مبنای تولیدات علمی است تا ما بتوانیم با سرعت بیشتر  و هزینه  کمتر به نتایج مثبتی برسیم. 

ملانوری افزود: در راستای پرداختن به ایده‌های دانش آموزی و  برای آنکه بتوانیم نسل جوان امروزی را به مدیران و انسان‌هایی خلاق ،دارای اعتماد به نفس و خود باور تبدیل کنیم تا آنها بتوانند منابع استان و دانش و اطلاعات خود را فعال کنند، امروز بخشی از ایده‌های دانش آموزان در قالب نمایشگاهی از اقدامات و اختراعات دانش آموزی در حاشیه ستاد توسعه خاوران، بر پا شد.

استاندار خراسان جنوبی: هدف ستاد توسعه خاوران بر این است تا ظرفیت‌های استان را به صورت نقطه‌ای شناسایی کنداستاندار خراسان جنوبی: مانع‌زدایی و پشتیبانی محور کار در ستاد توسعه خاوران استستاد توسعه خاوران تمام سیاست‌های اقتصادی مقاومتی را دنبال می‌کند

وی بیان کرد:  بر اساس مصوبه این جلسه،  مقرر شد از میان ایده‌های ارائه شده، دو ایده آمپول بدون درد و پمپ آب کولرهای آبی که هزینه‌ها و مصرف برق را کاهش می دهد، جهت حمایت و بهره برداری در دستور کار سازمان صنعت، معدن و تجارت استان قرار گیرد.

استاندار خراسان جنوبی در خصوص موارد مطرح شده توسط جهاد دانشگاهی استان نیز گفت: محصولاتی که دانش آنها برای ایجاد واحد تولیدی آماده شده به دبیرخانه ستاد ارائه شوند تا در کمیته‌ها مورد بحث و تبادل نظر قرار گیرد و ما می توانیم با اطلاع رسانی درخصوص این محصولات، نسبت به جذب سرمایه گذار در راستای بهره برداری از آنها اقدام کنیم.

ملانوری افزود: برای طرح ایجاد واحدهای تولیدی مشاغل خانگی بر پایه محصولات استراتژیک استان نیز لازم است در مرحله اول با کمک فرمانداران، بخشداران، دهیاران، شهرداری‌ها و دستگاه‌های متولی مثل جهاد کشاورزی اطلاعات مطالعاتی در این خصوص نهایی شود.

وی شروع طرح کشت هیدرو پونیک را انقلابی بزرگ در استان خواند و گفت: با عنایت به این که خراسان جنوبی، یکی از کم بارش ترین استان‌های کشور محسوب می شود، باید بخش خصوصی با  حمایت‌های جهاد کشاورزی و دیگر دستگاه‌ها بتوانند به موضوع کشت هیدروپونیک ورود جدی تری داشته باشند.

وی ادامه داد: ما باید بتوانیم در آینده ای نزدیک در باب تأمین علوفه، با فرمول غنی سازی خاص با  مصرف آب کم، مطابق با مفاد سند سازگاری با سند کم آبی، هزینه‌های تولید نهاده را تا 50 درصد کاهش دهیم و با تأمین نهاده‌های دامی به صنعت دامپروری استان کمک کنیم.

استاندار خراسان جنوبی ادامه داد: یکی از محورهای اصلی اقتصادی استان، بخش کشاورزی  و دامداری است که آب بر نیز هستند و از طرفی نیاز اصلی صنعت دامداری استان، تأمین نهاده‌های دامی است لذا کشت هیدروپونیک می تواند به تولید کم آبر کمک کرده، نیاز دامداران را برطرف کند و درمجموع  به یکی از مهمترین بخش‌های اقتصادی و اشتغالزای استان  کمک کند.

ملانوری خاطرنشان کرد: در ستاد توسعه خاوران تأکید بر این است که بر اساس  تفاهم نامه‌های  صورت گرفته در زمینه بهره برداری از ظرفیت‌های معدنی استان بتوانیم با فرآوری محصولات معدنی زمینه اشتغالزایی و ارزش افزوده بیشتر را ایجاد کنیم.

انتهای پیام/253/ ت

منبع: تسنیم

کلیدواژه: استاندار خراسان جنوبی ستاد توسعه خاوران بهره برداری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۷۹۸۷۰۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تامین امکانات مورد نیاز برای برگزاری دومین مرحله انتخابات مجلس

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای خراسان جنوبی،  طالبی در بازدید از ستاد انتخابات مرکز حوزه انتخابیه شهرستان‌های بیرجند، درمیان و خوسف با اشاره به پیش بینی ۲۸۷ شعب اخذ رای در این حوزه انتخابیه گفت: دو شعبه سیار نیز در این حوزه افزوده شده است.

وی همچنین به اهمیت و جایگاه انتخابات در نظام جمهوری اسلامی ایران اشاره کرد و رویداد انتخابات را یک امر سرنوشت ساز برشمرد.

طالبی از صدا و سیمای خراسان جنوبی نیز در خصوص مناظره ها، پخش مستند و گفت و گوی نامز‌ها در دور اول و دوم انتخابات قدردانی کرد.

رئیس ستاد انتخابات استان با حضور در فرمانداری بیرجند از کمیته‌های سیاسی، فناوری اطلاعات، تبلیغات، حمل و نقل، اطلاع رسانی و حراست بازدید کرد.

 سلیمی دبیر ستاد انتخابات استان نیز در این جلسه گفت: در حال حاضر و در مرحله دوم انتخابات هیچ گونه مشکلی وجود ندارد و تمام برنامه‌ریزی‌ها همچون مرحله اول انجام شده است.

 

دیگر خبرها

  • توسعه فراوری معدنی عامل تحقق رشد اقتصادی ۵.۷ درصدی در استان سمنان
  • خراسان جنوبی آماده برگزاری دور دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی است
  • روستای تاریخی و کویری اصفهک، در راه جهانی شدن
  • استفاده از ظرفیت بنیاد علوی در توانمندسازی اقتصادی مناطق کمتر توسعه‌یافته
  • تامین امکانات مورد نیاز برای برگزاری دومین مرحله انتخابات مجلس
  • سهم ناچیز خراسان جنوبی در حوزه صادرات سنگ قیمتی
  • جذابیت گوهر سنگ خراسان جنوبی برای هیئت های خارجی نمایشگاه اکسپو
  • سرمایه‌گذاری ۱۸ همت در بخش معدن و صنایع معدنی آذربایجان شرقی
  • پخش دور دوم مناظرات انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی حوزه انتخابیه بیرجند، درمیان و خوسف
  • رکوردشکنی در فروش نفت و رشد اقتصادی بالا با تکیه بر بازطراحی تجارت انرژی در دولت سیزدهم