Web Analytics Made Easy - Statcounter

روسیا الیوم به نقل از یک روزنامه روسی فاش کرد که عربستان به دنبال خرید سامانه پدافند هوایی آباکان روسیه است. - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از روسیا الیوم، یک روزنامه روسی از تلاش‌های عربستان برای خرید اولین سامانه روسی جهان به نام «آباکان» برای رهگیری موشک‌های بالستیک خبر داد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

قرار است سامانه موشکی پدافند هوایی آباکان در مجمع فنی و نظامی بین‌المللی که 22 تا 28 اوت در مسکو برگزار می‌شود ، به طور کامل نمایش داده شود.

این روزنامه در مقاله‌ای با مقایسه قابلیت‌های سیستم روسیه و سامانه‌های «پاتریوت» آمریکایی ، حملات انصارالله علیه تجاوزات عربستان را با موشک‌های بالستیک به ریاض یادآوری کرد.

بر اساس گزارش این روزنامه علیرغم این واقعیت که خدمه پاتریوت متشکل از آمریکایی‌ها یا در موارد نادر سعودی‌ها هستند ، اما تأثیر سامانه دفاع هوایی ساخت آمریکا در برابر موشک های انصارالله بسیار مشکوک است.

اباکان اولین سامانه تخصصی در جهان است که برای مقابله با اهداف با سرعت بالا در ارتفاعات بلند با مسیرهای بالستیک طراحی شده است.

عربستان 173 بار آتش‌بس در یمن را نقض کرد/ادامه حملات به استان‌های مختلفابراز نگرانی سازمان ملل از وضعیت کارگران خارجی در عربستانناکامی عربستان در ایجاد توازن میان تغییرات اجتماعی و اقتصادی

در پی ناکارآمدی سامانه‌های ضد هوایی موجود در برابر حملات موشکی و پهپادی ارتش و کمیته‌های مردمی یمن، عربستان تلاش می‌کند سامانه‌ای دارای سیستم ردیابی، پرتاب موشک، مرکز فرماندهی و صدور دستور را برای خرید انتخاب کند، سامانه‌ای که توانایی مقابله با تهدید نظامی از جانب یمن را داشته باشد.

ریاض علاقه زیادی به خرید سلاح از مسکو از جمله تانک‌های « تی 90 ام اس» و سیستم‌های موشکی اس 400 دارد.

عربستان مکررا دورنمای خرید سامانه دفاع موشکی قدرتمند روسی اس-400 تریامف را بررسی کرده است. در سال 2009 و مجددا در سال 2017 اخباری منتشر شد مبنی بر اینکه عربستانی‌ها به توافقی با مسکو به منظور خرید چند بخش از سامانه اس-400 دست یافته‌اند.

به گفته مقامات شرکت دولتی تسلیحاتی «آلماز انتی» سیستم جدید اباکان یک سیستم دفاع موشکی ضد بالستیک است که برای اصابت به اهداف بالستیک طراحی شده است.

یک گزارش بین‌المللی نشان داد رژیم سعودی میلیاردها معامله تسلیحاتی را در جهت تقویت روابط خود با کشورهای غربی به ویژه ایالات متحده آمریکا به هدر داد.

گزارش سالانه موسسه بین المللی مطالعات استراتژیک نشان داد هزینه های نظامی جهان در سال 2019، 4 درصد افزایش یافته که بیشترین افزایش در نزدیک به یک دهه گذشته است.

عربستان سعودی در بین کشورهای وارد کننده اسلحه در جهان مقام اول را دارد ، در حالی که ایالات متحده در صدر صادر کنندگان سلاح قرار دارد.

بر اساس گزارش موسسه بین‌المللی تحقیقات صلح استکهلم (سیبری) ایالات متحده در مارس 2019 بیش از یک سوم سلاح جهانی را در پنج سال گذشته صادر کرده ، که نقش خود را به عنوان بزرگترین فروشنده سلاح در جهان تقویت می‌کند.

انتهای پیام/

 

منبع: تسنیم

کلیدواژه: بین المللی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۷۹۸۷۲۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اسپانیا موشک‌های پاتریوت به اوکراین می‌فرستد

روزنامه ال پائیس امروز (جمعه) از قول منابعی که خواستند نامشان فاش نشود نوشت، اسپانیا قراراست تعدادی موشک‌های پاتریوت به اوکراین بفرستد.

به گزارش ایسنا، اسپانیا ارسال پرتابه‌های پاتریوت ضد موشک به اوکراین را رد کرده اما قرار است گلوله‌های این پرتابه‌ها را به کی‌یف بدهد.

به نقل از خبرگزاری رویترز، یکی از منابع دیپلماتیک اسپانیا روز پنجشنبه به خبرنگاران خارجی گفت: «ما باید تعهد خود به اوکراین را تسریع ببخشیم.»

ال پائیس نیز گزارش کرد، اسپانیا سه آتشبار پاتریوت دارد که به صورت دست دوم در سال‌های ۲۰۴ و ۲۰۱۴ از آلمان خریداری کرده است.

اوایل ماه جاری میلادی، ولودیمیر زلنسکی، رئیس‌جمهور اوکراین به اعضای ناتو گفت که کی‌یف برای مقابله با حملات هوایی روسیه به حداقل هفت سیستم دفاع هوایی پاتریوت یا دیگر سیستم‌های پیشرفته هوایی نیاز دارد و از آنها خواست کمک‌های نظامی خود را برای کی‌یف افزایش دهند.

روز دوشنبه، وزرای اتحادیه اروپا گفتند که در حال بررسی چگونگی ارائه دفاع هوایی بیشتر به اوکراین هستند، اما به تعهدات خود مربوط به سیستم‌های پاتریوت که برای کی‌یف بیشترین ارزش را دارد، عمل نکرده‌اند.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • پیشگویی ترسناک نوستراداموس زنده جهان؛ منتظر تاریکی مطلق باشیـد!
  • جزئیات سفر محرمانه ایلان ماسک به چین!
  • جزئیات سناریوی رژیم‌صهیونیستی برای حمله به رفح
  • سفر وزیر خارجه آمریکا به عربستان | گفت و گوی مهم برای آتش بس در غزه
  • وزیر خارجه آمریکا به عربستان می‌رود
  • وزیر خارجه آمریکا به عربستان می‌رود؛ غزه محور اصلی گفت‌وگو با مقامات سعودی
  • مافیای خودرو تلاش می‌کند مانع ورود خودرو‌های برقی به کشور شود
  • (ویدئو) نابودی سیستم موشکی ۱۰۰ میلیون دلاری روسیه در حمله اوکراین
  • سایپا سیتروئن C۵ Aircross را در ایران مونتاژ می‌کند
  • اسپانیا موشک‌های پاتریوت به اوکراین می‌فرستد